printlogo


کد خبر: 168618تاریخ: 1395/9/20 00:00
اخبار

 توکلی: فساد را قانونی کردند
«وزیری عضو هیأت مدیره ۱۸ شرکت است که با فشار آنها را کنار گذاشت اما امروز۱۴ شرکت در دست همسر و فرزندان او است.» به گزارش احمد توکلی، رئیس هیات‌مدیره دیده‌بان شفافیت و عدالت در نشستی با عنوان «در برابر فساد» پیرامون بررسی علل ناکارآمدی مبارزه با فساد با بیان اینکه نخستین علت ناکارآمدی مبارزه با فساد در جامعه ترک امر به معروف و نهی از منکر است، اظهار داشت: علت دیگر فساد، عملکرد دو دسته از افراد در جامعه است که اگر آنها سالم باشند جامعه نیز سالم می‌شود و اگر آنها فاسد شوند، جامعه نیز فاسد می‌شود، این دسته رهبران و علمای جامعه هستند و البته علما در این میان نقش پررنگ‌تری دارند. وی با شاره به عملکرد دستگاه‌های
مبارزه کننده با فساد تصریح کرد: دستگاه‌هایی که با فساد مبارزه می‌کنند اگر خود به صورت نسبی آلودگی پیدا کنند، آن وقت سیستم به صورت خودکار از خود دفاع نخواهد کرد. وی با بیان اینکه وقتی مفسدان در مجاری تصمیم‌گیری نفوذ می‌کنند، قانون به شکلی تنظیم می‌شود که انجام فساد به صورت قانونی به نفع آنها تمام ‌شود، تصریح کرد: وزیری عضو هیات‌مدیره 18 شرکت است که با فشار، آنها را کنار گذاشت اما امروز 14 شرکت در دست همسر و فرزندان او است، این در حالی است که با این موضوع مبارزه‌ای نشد. وی ادامه داد: در مجلس قبل به‌دنبال تصویب طرحی برای مبارزه با سوداگری مسکن و زمین بودیم، اعلام کردیم ظرف
5 سال مالیات این بخش 27 درصد شود اما وزیر راه‌وشهرسازی نامه نوشت که تورم را بالا می‌برد و اجازه ندادند طرح عملیاتی شود.


اتحادیه اروپا فعالیت ایرلاین ایرانی را به بهانه ایمنی ممنوع کرد!
اتحادیه اروپایی شرکت هواپیمایی آسمان را به بهانه نگرانی‌های ناشی از ایمنی پرواز از فعالیت در داخل محدوده این اتحادیه منع کرد. به گزارش تسنیم، اتحادیه اروپایی شرکت هواپیمایی آسمان را به بهانه نگرانی‌های ناشی از ایمنی پرواز از فعالیت در داخل محدوده این اتحادیه منع کرد. نگرانی‌های ایمنی در حالی به عنوان دلیل ممنوعیت پرواز این ایرلاین ایرانی به اروپا اعلام شده است که کشورهای غربی براساس توافق هسته‌ای نباید ایران و شرکت‌های ایرانی را هدف تحریم‌های جدید خود قرار دهند. براساس این گزارش، کمیسیون اروپا در بیانیه‌ای اعلام کرد، شرکت آسمان به فهرست ایمنی پرواز اتحادیه اروپایی اضافه شده است. این فهرست شامل ایرلاین‌هایی است که فعالیت‌شان مطابق استانداردهای ایمنی بین‌المللی نیست. براساس آمارهای موسسه مشورتی سی‌ای‌پی‌ای، این شرکت خصوصی، سومین شرکت بزرگ هوانوردی ایرانی از نظر تعداد هواپیماهای فعال است. این شرکت قبلا متعلق به سازمان تامین اجتماعی ایران بود.


امضای سفارش ساخت کشتی با کره
روز گذشته نخستین سفارش ساخت کشتی با فاینانس خارجی توسط کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و هیوندایی کره‌جنوبی به امضا رسید. به گزارش
روابط عمومی کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، براساس این قرارداد، گروه صنایع سنگین هیوندایی، قرارداد ساخت کشتی‌های کانتینری مگاسایز 14 هزار و500 TEU و تانکرهای حمل مشتقات نفتی و محمولات شیمیایی 49 هزار تنی را با تأمین مالی بانک‌ها و شرکت‌های کره‌ای با کشتیرانی ایران به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های کشتیرانی خاورمیانه در سئول امضا کرد. مذاکرات اولیه سفارش ساخت کشتی بین 2 طرف که از اوایل دی 1394 آغاز شده بود در چندین دوره مذاکرات در سئول و تهران، درنهایت در 19 آذر 1395 منجر به امضای قرارداد شد. کشتی‌های کانتینری سفارش شده، ابعادی برابر با 366 متر طول، 2/48 متر عرض و 9/29 متر ارتفاع داشته و تانکرهای حمل مشتقات نفتی و محمولات شیمیایی، 183 متر طول، 2/32 متر عرض و 1/19 متر ارتفاع دارند. گفتنی است، این قرارداد به عنوان نخستین سفارش ساخت کشتی برای شرکت‌های ایرانی در یاردهای بین‌المللی پس از توافق هسته‌ای میان ایران و گروه 1+5 و اجرایی شدن برجام در دی 1394، قلمداد می‌شود که تامین مالی این پروژه نخستین مدل فاینانس برای شرکت‌های ایرانی در دوران پسابرجام است. براساس این قرارداد، نخستین کشتی در نیمه اول 1397 تحویل ایران خواهد شد.


Page Generated in 0/0051 sec