printlogo


کد خبر: 168641تاریخ: 1395/9/20 00:00
اخبار

اعلام اسامی نامزدهای «سینما حقیقت»
«صفر تا سکو»، «آوانتاژ» و «ننا» در صدر کاندیداها
اسامی نامزدهای دهمین جشنواره بین‌المللی «سینماحقیقت» اعلام شد.
به گزارش روابط عمومی جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت، فیلم‌های «صفر تا سکو» با 6 عنوان و «آوانتاژ» و «ننا» با 5 عنوان نامزدی، در صدر فهرست نامزدهای دریافت جایزه در این دوره قرار گرفتند. مستندهای «بزم رزم»، «جمعه قالی»، «آن دو»، «آبی کمرنگ»، «راه بی‌عبور» با 3 عنوان نامزدی و «رئیس‌الوزراء»، «متهمین دایره بیستم» و «کوپریتو» هم با 2 عنوان، رتبه‌های بعدی را از آن خود کردند. چنان که در بخش بهترین فیلم جشنواره، «آوانتاژ»، «راه بی‌عبور»، «صفر تا سکو»، «متهمین دایره بیستم» و «ننا» قرار دارند. همچنین در بخش جایزه شهید آوینی و در بخش بهترین مستند بلند فیلم‌های «آبی کمرنگ»، «انحصار ورثه»، «بزم رزم»، «بلتا» و «صدای سکوت» و در بخش جایزه ویژه مدافعان حرم، فیلم‌های « پسرم»، «ایرانیان مرتد» و «شام آخر» انتخاب شدند.

برگزاری نشست خبری سومین جایزه «مرگ بر آمریکا»
نشست خبری سومین جایزه بزرگ بین‌المللی «مرگ بر آمریکا» ساعت 10 صبح روز شنبه 20 آذر ماه در محل سالن جلسات خبرگزاری فارس برگزار می‌شود.
به گزارش فارس، در این نشست خبری سیدمسعود شجاعی‌طباطبایی دبیر هنری سومین جایزه بزرگ بین‌المللی «مرگ بر آمریکا» و میثم محمدحسنی دبیر اجرایی این جایزه، داوران سومین جایزه بزرگ بین‌المللی «مرگ بر آمریکا» از جمله ویلم رایزینگ از مسؤولان فدراسیون جهانی کارتون در اروپا (فکو)، جیتت کاستانا رئیس انجمن کاریکاتوریست‌های اندونزی، هیکابی دمیرچی از اساتید دانشگاه ترکیه و محمود نظری حضور خواهند داشت.

آغاز پخش سریال «شهرکی‌ها» از شبکه سوم سیما
سریال «شهرکی‌ها»  به کارگردانی علی شب‌خیز از روز شنبه ۲۰ آذر از شبکه سه سیما پخش می‌شود. به گزارش تسنیم، مجموعه طنز «شهرکی‌ها» به  تهیه‌کنندگی فرید شب‌خیز کاری از گروه اجتماعی  شبکه سه سیما است که  سیدمحمدجواد حسینی نگارش آن را بر عهده داشته است. این مجموعه تلویزیونی روایت  داستان بهرام گردآوری، تهیه‌کننده‌ای مقروض است که همه عوامل حکم جلب او و مدیر تولیدش را گرفته‌اند. بهرام در تلاش است با گرفتن سفارش کاری جدید  از شبکه، آبروی از دست رفته خویش را به دست آورد.

رونمایی از «انحصار ورثه»  در جشنواره فیلم «سینما حقیقت»
مستند سینمایی «انحصار ورثه» درباره زندگی شهید سیدمرتضی آوینی در دهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم «سینما حقیقت» رونمایی شد. در این مراسم علاوه بر حضور مخاطبان جشنواره، برخی مستندسازان، سینماگران و اصحاب رسانه و بسیاری از دوستداران شهید آوینی حضور داشتند. در ابتدای این مراسم محمد علی شعبانی، نویسنده و کارگردان فیلم روی صحنه رفت و ضمن عذرخواهی  از کسانی که قرار بود خارج از صندلی‌ها این مستند ٧٠ دقیقه‌ای را تماشا کنند، بیان کرد: ٤ سال است منتظر این لحظه بودم و هرگاه در ساخت این مستند احساس خستگی می‌کردم با تصور این لحظه در ادامه این راه مصمم‌تر می‌شدم. محمدعلی شعبانی در پایان سخنان خود، اولین اکران فیلمش را به مریم امینی، همسر شهید سیدمرتضی آوینی تقدیم کرد.

انتشار «بی‌اسمی» شاکری
احمد شاکری، نویسنده حوزه انقلاب اسلامی پس از ۱۰ سال اثری داستانی منتشر می‌کند. به گزارش فارس، این نویسنده و منتقد ادبی گفت: رمان «بی‌اسمی» از سوی نشر اسم در دست چاپ است. وی افزود: آنچه برای من یک اتفاق محسوب می‌شود این است که تقریبا بعد از 10 سال اثری داستانی از من منتشر می‌شود. آخرین کار من سال 85 بوده و پس از آن بیشتر کارهای پژوهشی انجام داده‌ام. وی اضافه کرد: تلاش من در «بی‌اسمی» این بوده که تقریبی ایجاد کنم میان ادبیات دفاع‌مقدس که فضای جنگ و نبرد نظامی است با بن‌مایه‌های معارفی‌مان، یعنی مفاهیم معارفی که در قرآن و روایات آمده است.
 


Page Generated in 0/0105 sec