printlogo


کد خبر: 168644تاریخ: 1395/9/20 00:00
رویدادها

عکس‌های فیلم «محمد(ص)» در همایش «۱۰ روز با عکاسان»
عکس‌های محمد فوقانی از فیلم سینمایی «محمد رسول‌الله(ص)» ساخته مجید مجیدی، در گالری بهار خانه هنرمندان ایران، در پنجمین همایش «۱۰ روز با عکاسان» به نمایش درآمد. به گزارش مهر، در همایش «۱۰ روز با عکاسان» علاوه بر عکس‌های این فیلم، انجمن عکاسان میراث فرهنگی با توجه به اهمیت موضوع میراث طبیعی ایران و ثبت اولین میراث طبیعی ایران کویر لوت در مجمع سالانه ۲۰۱۶ یونسکو، عکس‌های کویر را در این همایش در گالری پاییز به نمایش می‌گذارد.

انتشار کتابی با محوریت زندگینامه شهدای دانشجو
زندگینامه شهید احمدرضا احدی از سوی فاتحان چاپ می‌شود. به گزارش فارس، منیرالسادات موسوی، نویسنده در این‌باره توضیح داد: «یک قطار فشنگ برای دکتر» عنوان این زندگینامه است که با محوریت شهدای دانشجو بزودی منتشر خواهد شد.

رونمایی از «سفیر منا» با حضور خانواده شهید رکن‌آبادی
«سفیر منا» با حضور خانواده شهید رکن‌آبادی در دانشکده رسانه فارس رونمایی شد. به گزارش فارس، این مستند که به کارگردانی حسین سیاف‌زاده، فرزند سردار شهید احمد سیاف‌زاده و توسط خانه مستندسازان انقلاب اسلامی تهیه شده است به بخش‌های مهم و اثرگذار زندگی شهید رکن‌آبادی، سفیر سابق ایران در لبنان می‌پردازد. در این مراسم پس از اکران مستند،‌ مهدی فرجی، مدیر سابق شبکه یک سیما با بیان اینکه حامیان جبهه گفتمان انقلاب اسلامی نقش بسیار محدودی در جریان فرهنگی- هنری کشور دارند، گفت: اقدام موسساتی مانند اوج و شبکه افق در حمایت از فیلمسازانی چون حسین سیاف‌زاده قابل تقدیر است. وی افزود: در فضای هنری کشور، اعم از سینما، کتاب و مطبوعات آنطور که شایسته بود به فاجعه منا پرداخته نشد. فرجی با اشاره به اینکه سهم سینما، فیلم‌های داستانی و حتی کتاب در قبال این فاجعه ادا نشد، تصریح کرد: اگر کشورهای صاحب هنر و سینما در این حادثه آسیب دیده بودند قطعا خیلی بیشتر از این حدی که ما روی این موضوع کار کردیم به فاجعه منا می‌پرداختند.

گلایه‌های احمدرضا درویش از دولت با حضور ۲ وزیر
مشکل «رستاخیز» حل نشد!
درویش گفت: چطور از تعلیق و نمایش فیلم«رستاخیز» ۱۸ماه می‌گذرد و دولت با ۲ وزیر هنوز نتوانسته است برای گشایش مشکل آن کاری انجام دهد؟ به گزارش فارس، احمدرضا درویش درباره ساخت این فیلم گفت: «رستاخیز» اصلا نمی‌توانست بدون مشاوره در همه ابعاد و بدون تحقیق و پژوهش تولید شود و زمان زیادی برای ارائه گزارش به محضر مراجع محترم عظام صرف کردیم و من بارها مورد نقد قرار گرفتم. وی با نقد سیاست‌های دولت افزود: نزاع‌های سیاسی با اکران عمومی این فیلم مترادف شد، زیرا در سال 1394 و همزمان با اکران فیلم؛ توافق هسته‌ای و برجام اتفاق افتاد و کسانی که وارد میدان و انتقاد به این فیلم شدند، مقصودشان جای دیگری بود!

روایت نقویان از «مک‌کارتیسم»  در جشنواره عمار
مهدی نقویان، فیلمساز برگزیده دوره‌های گذشته جشنواره عمار از ارسال 5 اثر برای حضور در هفتمین دوره جشنواره عمار خبر داد. به گزارش فارس، مهدی نقویان، کارگردان و فیلمساز برگزیده چند دوره جشنواره عمار از ارسال 5 اثر برای هفتمین دوره این رویداد سینمایی- هنری خبر داد. نقویان درباره این آثار گفت: مستند «بازی» درباره تحریم‌های درازمدت آمریکا علیه ایران، نخستین اثری است که در دوره جدید جشنواره عمار حاضر می‌شود. نقویان افزود: «من تکنوکرات هستم»، مستند دیگری است که به بررسی قراردادهای جدید نفتی موسوم به IPC می‌پردازد. وی درباره آثار بعدی خود اظهار داشت: «قصه فیل و الاغ»، سومین اثری است که به جشنواره عمار ارسال شده و به بررسی روند برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا پرداخته شده است. این فیلمساز ادامه داد: موشن‌گرافی 5 دقیقه‌ای «پهلوی‌ها» اثر دیگری است که تهیه‌کنندگی آن را برعهده داشتم و طی آن، یکی از خاطرات کتاب خاطرات مادر فرح درباره اصلاحات ارضی زمان شاه روایت شده است.


Page Generated in 0/0055 sec