printlogo


کد خبر: 168671تاریخ: 1395/9/21 00:00
اخبار

پیام تسلیت رهبر انقلاب در پی درگذشت شاعری شیرین‌سخن
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی درگذشت شاعر فرزانه و شیرین‌سخن آقای حاج علی آقا باقرزاده متخلص به «بقا» را تسلیت گفتند. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری، متن پیام رهبر انقلاب اسلامی به این شرح است:
بسم الله الرحمن الرحیم
خبر تأثرانگیز درگذشت دوست دیرین و شاعر فرزانه آقای حاج علی آقا باقرزاده متخلص به «بقا» را دریافت کردم. ایشان شاعری شیرین‌سخن و انسانی نیک‌اندیش و رفیقی باصفا بود، با طبعی روان و شعری متضمن نکات اخلاقی و اجتماعی و مجالستی دلنشین و رفتاری بزرگوارانه و سرشار از ادب و صمیمیت. قطعاتی از شعر او در شمار آثار برجسته‌ شعر معاصر است که نام او را در دفتر شعر کشور ماندگار خواهد کرد. به فرزندان و خاندان گرامی ایشان تسلیت می‌گویم و رحمت و مغفرت الهی را برای وی مسألت می‌کنم.
سیدعلی خامنه‌ای- ۲۰ آذر ۱۳۹۵

اعلام اسامی نامزد‌های جایزه شهید حبیب غنی‌پور
دبیر جشنواره شهید حبیب غنی‌پور اسامی نامزد‌های بخش رمان دفاع‌مقدس و انقلاب اسلامی این جشنواره را اعلام کرد. به گزارش فارس، محمد ناصری، دبیر جشنواره شهید حبیب غنی‌پور عنوان کرد که بنا به نظر هیات داوران این گروه متشکل از آقایان گلعلی بابایی، علی‌اصغر جعفریان و نبی بابایی از میان 81 کتاب بررسى‌شده که 71 اثر مربوط به رمان دفاع‌مقدس و 10 کتاب مربوط به رمان انقلاب اسلامى بود،4 اثر در بخش رمان دفاع‌مقدس و 4 کار در بخش رمان انقلاب اسلامى انتخاب شد که در بخش رمان انقلاب اسلامى ایران، «سال گرگ» نوشته جواد افهمى، «برج قحطى» نوشته هادى حکیمیان، «سرخ سفید» نوشته مهدى یزدانى‌خرم و «تى‌لم» نوشته میثم امیرى و در بخش رمان دفاع‌مقدس، کتاب‌های «ممنون به خاطر گل‌هاى کاغذى» نوشته عصمت گیویان، «خون مردگى» نوشته الهام فلاح، «لم‌یزرع» نوشته محمدرضا بایرامى و «ترکش لغزنده» نوشته آیت دولتشاه است.

آغاز اکران دوم «محمد رسول‌الله(ص)» در هفته وحدت
اکران دوم فیلم «محمد رسول‌الله(ص)» همزمان با هفته وحدت آغاز می‌شود. به گزارش فارس، علی سرتیپی، رئیس کانون پخش‌کنندگان سینمای ایران در این باره گفت: این فیلم پتانسیل خوبی برای ادامه اکران داشت و تصمیم گرفته شد به مناسبت هفته وحدت از روز یکشنبه (امروز) فیلم اکران دوم خود را در پردیس سینمایی کورش آغاز کند. وی افزود: بعد از اتمام اکران با توجه به استقبال بسیار خوبی که از فیلم توسط مخاطبان خارج از کشور صورت گرفت، تصمیم گرفتیم این فیلم را در هفته وحدت دوباره اکران کنیم.

افسانه بایگان:
سیاست‌زدگی آفت یک اثر هنری است
افسانه بایگان گفت: این اشتباه است که تنها برای اینکه مبادا بایکوت شویم از بازی کردن در فیلمی که مثلا در ژانر دفاع‌مقدس است انصراف دهیم. به گزارش فارس، این بازیگر قدیمی سینما و تلویزیون افزود: سیاست‌زدگی آفت یک اثر هنری است. شخصاً هر وقت با قصه‌ای در فیلمنامه برخورد کردم که پاسخگوی حال معنویم است، «فارغ از اینکه در نهایت آن فیلم خوب یا بد شده است» با تمام وجودم کار را پذیرفته‌ و سر صحنه فیلمبرداری حاضر شده‌ام. اتفاقاً در این شرایط لطمه نخورده‌ام اما به هر حال فضای کار هنری ما به این شکل شده است.

بررسی آثار داستانی نرگس آبیار در یک نشست ادبی
آثار داستانی نرگس آبیار با حضور 2 نویسنده در فرهنگسرای رسانه نقد و بررسی می‌شود. به گزارش مهر، دومین نشست از سری نشست‌های عصرانه‌ای با یک نویسنده به همت کانون هنر و ادبیات پایداری فرهنگسرای رسانه و شبکه‌های اجتماعی روز چهارشنبه 24 آذرماه از ساعت 15 با حضور نرگس آبیار در این فرهنگسرا برگزار می‌شود. در این نشست نرگس آبیار، نویسنده کتاب «نفس» در کنار حمیدرضا شاه‌آبادی  و زهرا زواریان، نویسنده و منتقد به بحث و بررسی پیرامون آثار داستانی نرگس آبیار با محوریت رمان نفس می‌پردازند. رمان «نفس» روایتی است از پرسه‌ها و روزمرگی‌های دخترکی خیالباف به نام بهار در آستانه بلوغ و تلاش او برای کشف جهان هستی تا بتواند زندگی را با تمام شیرینی و تلخی آن به سبک خودش تجربه کند.
 


Page Generated in 0/0072 sec