printlogo


کد خبر: 168672تاریخ: 1395/9/21 00:00
رویدادها

راه‌اندازی بنیاد رسول اکرم(ص) توسط مجید مجیدی
مجید مجیدی در حاشیه نشست دومین جشنواره ملی پیامبر اکرم(ص) از راه‌اندازی بنیاد رسول اکرم(ص) خبر داد. به گزارش مهر، مجیدی با اشاره به تاسیس این بنیاد به نام رسول اکرم(ص) توسط وی، گفت: ما دنبال این هستیم بنیادی به نام رسول اکرم(ص) راه‌اندازی کنیم که در حال حاضر مذاکرات آن را آغاز کرده‌ایم. به دنبال این هستیم در این بنیاد مولد و تولیدکننده آثاری درباره سیره رسول اکرم(ص) در همه شاخه‌های هنری و ادبی باشیم و این جشنواره نیز نخستین فعالیت این بنیاد به‌شمار می‌رود. مجید مجیدی درباره اکران‌های خارجی فیلم «محمدرسول‌الله(ص)» گفت: اکران فیلم در کشور عراق 3-2 هفته‌ای است که آغاز شده است البته این اکران از بغداد آغاز شده است. در کشور عراق در ارتباط با سالن‌های سینما مشکلاتی داشتیم که در حال حاضر سینماهای پرتابل برای این منظور تاسیس شده است. وی در ادامه بیان کرد: با برخی دیگر از کشورهای عربی و برخی کشورهای آسیایی برای اکران فیلم مذاکره شده است تا فیلم روی پرده دیده شود اما ظرف چند ماه آینده امکان اکران تلویزیونی این فیلم را در دیگر کشورها فراهم می‌کنیم. وی افزود: فیلم «محمدرسول‌الله(ص)» تا یک‌سال دیگر به شبکه نمایش خانگی راه پیدا می‌کند.

نخل طلای جشنواره فیلم بغداد به «بادیگارد» رسید
فیلم سینمایی «بادیگارد» نخل طلای هشتمین جشنواره فیلم بغداد را از آن خود کرد. به گزارش مهر، جشنواره فیلم بغداد که هفته گذشته و با حضور سفرای کشورهای مختلف، وزرا و نخبگان فرهنگی کشور عراق در شهر بغداد افتتاح شده بود، جایزه بهترین فیلم سینمایی خود را براساس انتخاب داوران به فیلم سینمایی «بادیگارد» ساخته ابراهیم حاتمی‌کیا اختصاص داد.

بازیگر کاراکتر حاج احمد لباس روحانیت پوشید
هادى حجازى‌فر، بازیگر نقش احمد متوسلیان، مقابل دوربین «گیلدا»، جدیدترین ساخته مشترک کیوان علیمحمدى و امید بنکدار رفت. این بازیگر در این فیلم نقش شخصیتی روحانی را بازی می‌کند. به گزارش فارس، هادی حجازی‌فر که در جشنواره فجر سال گذشته با بازى در نقش احمد متوسلیان در فیلم «ایستاده در غبار» خوش درخشید، با ایفای نقشی متفاوت جلوی دوربین گیلدا رفت.  گروه فیلمبردارى «گیلدا» هم‌اکنون در لوکیشنى واقع در خیابان جردن تهران مشغول تولید این فیلم هستند و تدوین آن نیز به صورت همزمان توسط سیاوش پورخلیلى، کیوان علیمحمدى و امید بنکدار در حال انجام است.

بازگشت گبرلو به تلویزیون با اجرای «هدهد 19»
برنامه «هدهد 19» از 20 آذرماه تا پایان جشنواره نوزدهم تولیدات مراکز استان‌ها هر شب به صورت زنده روی آنتن تلویزیون می‌رود. به گزارش فارس، برنامه «هدهد 19» ویژه جشنواره نوزدهم، به مدت 14 شب از شنبه 20 آذرماه تا پایان این جشنواره، هر شب ساعت 21 و به مدت 75 دقیقه به‌صورت زنده از شبکه شما پخش می‌شود. این برنامه در ایام برگزاری جشنواره از صبح تا ساعات پایانی روز روی آنتن خواهد بود. اجرای برنامه «هدهد 19» را محمود گبرلو برعهده دارد. در هر قسمت از این برنامه از اعضای کمیسیون‌های مختلف جشنواره، اعضای هیات داوران و کارگردان‌های صاحب اثر در جشنواره برای حضور در برنامه دعوت به‌عمل می‌آید و ارتباط تلفنی با یکی از هنرمندان در هر قسمت از برنامه نیز از دیگر آیتم‌های «هدهد 19» است. 30 دقیقه از هر قسمت برنامه نیز به 2 استان اختصاص داده شده است تا مسؤولان هر استان گزارشی درباره آثار ارسالی خود به جشنواره نوزدهم ارائه دهند.


Page Generated in 0/0046 sec