printlogo


کد خبر: 168680تاریخ: 1395/9/21 00:00
آوای شهر

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی
میزان آلاینده‌ها افزایش یافت
رئیس پلیس راهور تهران بزرگ از تشدید برخورد با خودروهای فاقد معاینه فنی در پایتخت خبر داد. سردار محمدرضا مهماندار با اشاره به پیش‌بینی سازمان هواشناسی مبنی بر افزایش غلظت آلاینده‌های جوی در تهران در اواسط هفته گفت: بر این اساس پلیس راهور تهران در ادامه طرح برخورد با خودروهای فاقد برگه معاینه فنی، طرح تشدید برخورد با این دسته وسایل نقلیه در تمام معابر پایتخت به اجرا گذاشته است. وی افزود: علاوه بر دوربین‌های کنترلی که اقدام به جریمه کردن خودروهای فاقد معاینه فنی در پایتخت می‌کنند برابر دستور صادره اکیپ‌های پلیس راهور تهران در معابر و ورودی‌ها و محدوده طرح زوج و فرد مستقر شده و نسبت به کنترل و برخورد با خودروهای فاقد معاینه فنی اقدام می‌کنند. رئیس پلیس راهور تهران افزود: جریمه خودروهای فاقد معاینه فنی براساس قانون ٥٠٠ هزار ریال است.
پایداری هوای کشور از امروز
همچنین مدیرکل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی، ضمن تشریح وضعیت بارشی روز آینده در بخش‌های گوناگون کشور، از برقراری جو پایدار و افزایش نسبی دما طی روزهای دوشنبه و سه‌شنبه خبر داد. احد وظیفه با بیان این مطلب به ایسنا گفته است: «براساس تحلیل نقشه‌های پیش‌بینی و تصاویر ماهواره هواشناسی، در  بیشتر مناطق کشور آسمان صاف است و دمای هوا در نیمه شمالی کشور به طور نسبی افزایش می‌یابد. وی افزود: از اواخر وقت شنبه با ورود موج تراز میانی جو از سمت شمال غرب کشور در برخی از این مناطق بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود. این موج روز یکشنبه (امروز)، در دامنه‌های البرز غربی و مرکزی و اواخر یکشنبه در دامنه‌های البرز شرقی و شمال شرق  باعث بارش پراکنده و وزش باد خواهد شد. مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی افزود: روزهای دوشنبه و سه‌شنبه 22 و 23 آذر، در  بیشتر مناطق کشور جو پایدار و آرام همراه با افزایش نسبی دما خواهد بود.

افتتاح خطوط 6 و 7 مترو نیاز به کمک دولت دارد
«در خط 6 شمال‌غرب به جنوب‌شرق متصل می‌شود و با دستور شهردار تهران امیدواریم بتوانیم در سال جاری بخشی از خطوط 6 و 7 مترو و همینطور متروی فرودگاه امام خمینی(ره) را افتتاح کنیم». به گزارش «وطن‌امروز» احمدی‌بافنده، مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران درباره افتتاح خطوط 6 و 7 مترو با بیان این مطلب اظهار داشت:  البته افتتاح این خطوط به کمک‌های دولت نیاز دارد و بزرگ‌‌ترین مشکل، ناوگان است که با وجود اینکه دولت به مترو بدهکار است اما برای ترخیص قطارها اقدام به تهاتر نیز نکرده‌اند. وی افزود: در صورتی که خطوط 6 و 7 مترو راه‌اندازی شود به کاهش تراکم خط یک نیز کمک می‌کند و این اقدام در صورتی است که مشکل ناوگان مترو حل شود. وی درباره خانم‌های شاغل در شرکت بهره‌برداری مترو اظهار داشت: باید شأن خانم‌ها رعایت شود و بنا بر تخصصی که دارند در کارها از آنها استفاده شود. نباید یک خانم به عنوان منشی یک آقا به کار گرفته شود و در حال حاضر در مترو خانم‌ها به عنوان منشی یک مدیر آقا استفاده نمی‌شوند. مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه چرا خانم‌ها به عنوان راهبر قطار استفاده نمی‌شوند،‌ گفت: توصیه نمی‌کنم خانم‌ها در راهبری وارد شوند، چرا که عوارضی برای آنها خواهد داشت اما در خط 6 مترو یک خانم را به عنوان رئیس مرکز فرمان کل خط انتخاب کرده‌ایم. وی همچنین درباره سومین نمایشگاه مشارکت تولیدکنندگان ایرانی در صنعت مترو خاطرنشان کرد: امسال ما حدود 4 هزار متر نمایشگاه و غرفه بزرگی در اختیار داریم.  بافنده افزود: معتقدم باید از ظرفیت داخلی و بومی‌سازی صنعت مترو استفاده کنیم و بنده از زمانی که در هیات‌مدیره بودم به این موضوع اعتقاد داشتم چون به عنوان یک فرد صنعتی به توان صنعتی کشور آگاهم.


Page Generated in 0/0057 sec