printlogo


کد خبر: 168700تاریخ: 1395/9/21 00:00
اخبار

مصادیق «اقدام متقابل ایران»  این هفته اعلام می‌شود
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: هفته جاری جمهوری اسلامی ایران اقدام متقابل و مصادیق آن را از سوی خود اعلام خواهد کرد. حشمت‌الله فلاحت‌پیشه در گفت‌وگو با خانه ملت، درباره بازگرداندن آب سنگین ایران از عمان به‌عنوان اقدام متقابل در برابر نقض برجامی که از سوی آمریکا انجام شده است، اظهار داشت: موضوع بازگرداندن آب سنگین ایران از عمان، باید در حوزه فنی مطرح شود. وی افزود: شاید اقدام متقابل ایران فقط در موضوع تبادل آب سنگین، کیک زرد و گاز هگزافلوراید نباشد بلکه جنبه‌های مختلفی را در بر ‌گیرد. عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت:
هفته جاری جمهوری اسلامی ایران اقدام متقابل و مصادیق آن را اعلام خواهد کرد. فلاحت‌پیشه با تاکید بر گزارش آژانس انرژی اتمی مبنی بر عمل به تعهدات ایران اظهار داشت: مشکل این است که ناظر بر رفتار ایران وجود دارد ولی ناظری بر رفتار طرف‌های مقابل وجود ندارد. نماینده مردم اسلام آباد غرب افزود: راه‌حل آن، اعلام رسمی ایران مبنی بر نقض برنامه اقدام جامع مشترک از سوی آمریکاست. وی گفت: بند ۱۲ این توافقنامه پاشنه آشیل ایران است، اگر در قالب بند ۱۲ عمل کنیم همه‌چیز به ضرر ایران تمام می‌شود. فلاحت‌پیشه افزود: باید یک راه‌حل برای مقابله با آمریکا و حفظ مناسبات با دیگر کشورها ایجاد کنیم.

برای پاسخگویی به سؤالات 10 نماینده
ظریف سه‌شنبه به کمیسیون امنیت ملی مجلس می‌رود
محمد جواد ظریف برای پاسخگویی به سوالات نمایندگان روز سه‌شنبه به کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی می‌رود. به گزارش «وطن امروز» براساس دستور کار کمیسیون‌های تخصصی مجلس شورای اسلامی در هفته جاری، جواد ظریف، وزیر امور خارجه به کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خواهد رفت و به سوالات 10 تن از نمایندگان مجلس درباره تمدید قانون 10 ساله تحریم‌های ایران پاسخ خواهد داد. براساس این گزارش، حسینعلی حاجی‌دلیگانی، نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس، محور اصلی سوالات از ظریف را عدم انجام اقدامات لازم از سوی وزارت امور خارجه برای مقابله با بدعهدی‌ها و عهدشکنی‌های آمریکا بویژه در ماجرای تمدید 10 ساله قانون تحریم ایران (ISA) اعلام کرده بود.

دستگاه دیپلماسی موضع قاطعی در برابر نقض برجام اتخاذ کند
عضو هیات‌رئیسه مجلس با اشاره به تمدید تحریم‌های ایران از سوی کنگره آمریکا گفت: دستگاه دیپلماسی باید موضع قاطعی در برابر نقض برجام از سوی کنگره آمریکا اتخاذ کند. اکبر رنجبرزاده، عضو هیات‌رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با تسنیم «پویا»، با اشاره به تمدید 10 ساله تحریم‌های ایران از سوی کنگره آمریکا اظهار کرد: هرگونه خروج از تعهدات بین‌المللی بیانگر ضعف آمریکا و قدرت ایران است. وی با بیان اینکه آمریکایی‌ها به هیچ عهد و پیمانی پایبند نیستند، خاطرنشان کرد: آمریکایی‌ها در قالب اصول بین‌الملل وارد مذاکره شدند و خودشان به تعهدات‌شان عمل نمی‌کنند؛ این اقدام آنها عدم اعتماد جامعه جهانی را برای شان به ارمغان می‌آورد. عضو هیات‌رئیسه مجلس با تأکید بر اینکه اقدام کنگره آمریکا مبنی بر تمدید تحریم‌های ایران نشانه عدم ثبات در این کشور است، گفت: در این کشور رئیس‌جمهور و سیاستمداران اجرایی‌شان یک تصمیم می‌گیرند و کنگره مخالف آنها تصمیم دیگری اتخاذ می‌کند. رنجبرزاده با بیان اینکه ما  باید بر تخصص و استعداد جوانان متعهدمان تکیه کنیم، تصریح کرد: تنها راه رشد و توسعه اقتصادی کشور حفظ استقلال و توجه به ظرفیت و توانمندی داخلی و همچنین سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی است.


دیدار دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین با شمخانی
دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین با دبیر شورایعالی امنیت ملی کشورمان دیدار و گفت‌وگو کرد. رمضان عبدالله، دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین با علی شمخانی، دبیر شورایعالی امنیت ملی دیدار و گفت‌وگو کرد. تحولات فلسطین از محورهای گفت‌وگوهای دو طرف بود.
 


Page Generated in 0/0046 sec