printlogo


کد خبر: 168861تاریخ: 1395/9/24 00:00
گروه‌‎‌بندی نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان آسیا
کار دشوار پرسپولیس و ذوب‌آهن

ظهر دیروز (سه‌شنبه) مراسم قرعه‌کشی فصل جدید رقابت‌های فوتبال لیگ قهرمانان آسیا با حضور نمایندگان 4 تیم ایرانی در کوالالامپور برگزار شد و تیم‌های کشورمان همگروه‌های خود را شناختند. کنفدراسیون فوتبال آسیا طی روزهای دوشنبه و سه‌شنبه ضمن برگزاری کارگاه‌های آموزشی و اعلام قوانین فصل جدید لیگ قهرمانان آسیا قرعه‌کشی این مسابقات را هم در دستور کار قرار داد. این مراسم صبح دیروز با حضور نمایندگان 4 تیم ایرانی در مقر این کنفدراسیون در شهر کوالالامپور مالزی برگزار شد. بین 4 تیم ایرانی که البته استقلال باید در پلی‌آف حضور پیدا کند، قرعه ذوب‌آهن اصفهان نسبت به تیم‌های دیگر سخت‌تر است.  این مراسم با خوشامدگویی مسؤولان کنفدراسیون فوتبال آسیا به نمایندگان تیم‌ها شروع شد و پس از آن کلیپی از رقابت‌های فصل گذشته و اتفاقاتی که طی آن مسابقات رخ داده بود به نمایش درآمد. رئیس کمیته برگزاری مسابقات نیز گزارشی از فصل گذشته ارائه کرد. در بخش بعدی تغییراتی که در ساختار برگزاری مسابقات فصل ۲۰۱۷ نسبت به ادوار گذشته رخ داده برای حاضران تشریح شد. در این گزارش همچنین به تعداد بازدیدکنندگان مسابقات در فضای مجازی، وب‌سایت‌ها و رسانه‌های دیگر اشاره و ساختار کمیته‌ها نیز تشریح شد. یکی از مواردی که در این نشست به آن پرداخته شد دلیل حذف نماینده عراق از حضور در لیگ قهرمانان آسیا بود که عنوان شد به خاطر دریافت نکردن مجوز فوتبال حرفه‌ای و اینکه این کشور نمی‌تواند میزبان تیم‌های دیگر باشد بوده است. این در حالی بود که نماینده عراق قهرمان کاپ آسیا شده بود و طبق قوانین باید در لیگ قهرمانان حضور پیدا می‌کرد. یکی از مهم‌ترین مواردی که در این نشست اعلام شد افزایش پاداش دلاری تیم برنده در مسابقات فصل آینده بود که از ۴۰ هزار دلار به ۵۰ هزار دلار افزایش یافت و در فصل آینده تیمی که برنده شود ۱۰ هزار دلار بیشتر از فصل قبل دریافت خواهد کرد. این در حالی است که پاداش تساوی از ۲۰ هزار دلار به ۱۰ هزار دلار کاهش یافت. در مرحله پلی‌آف این رقابت‌ها تیم فوتبال استقلال که به طور غیرمستقیم در این مسابقات حضور خواهد یافت باید به مصاف السد قطر برود. استقلال تهران در صورت موفقیت در بازی پلی‌آف برابر السد با تیم‌های الاهلی امارات، لکوموتیو ازبکستان و التعاون عربستان همگروه خواهد شد.
برانکو: در سخت‌ترین گروهیم
سرمربی پرسپولیس با اشاره به قرعه‌کشی مسابقات لیگ قهرمانان آسیا، گفت: در سخت‌ترین گروه افتاده‌ایم چون 3 تیم از بهترین تیم‌های لیگ خودشان در یک گروه هستند. برانکو در گفت‌وگو با سایت باشگاه پرسپولیس، درباره گروه پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا گفت: قطعا در سخت‌ترین گروه قرار گرفته‌ایم. در این گروه 3 تیم بسیار قوی هستیم. پرسپولیس، الهلال و الریان بهترین‌های کشورهای خودشان هستند و الوحده هم که احتمالا صعود می‌کند یک تیم بسیار خوب دارد. رقابت برای همه تیم‌های حاضر در گروه بسیار سخت و نتایج غیر قابل پیش‌بینی خواهد بود. البته ما هدف و وظیفه خودمان را می‌دانیم و همان را هم دنبال خواهیم کرد. هدف اول ما صعود به مرحله بعد خواهد بود. بخش عمده‌ای از موفقیت ما هم بستگی به این دارد که تا چه میزان بتوانیم تیم خودمان را تقویت کنیم. سرمربی پرسپولیس درباره حضور در جلسه هم‌اندیشی فدراسیون فوتبال و مطالبی که به وی منصوب می‌شود، تصریح کرد: من درباره تیم‌ملی مصاحبه یا اظهارنظری نداشته‌ام. این روزها شاید مستقیم یا غیرمستقیم مطالبی به ما نسبت داده شود اما من اگر بخواهم نظرم را بگویم یا مصاحبه کنم یا در میان جمعی از خبرنگاران و رسانه‌ها خواهد بود یا اینکه مصاحبه با هماهنگی انجام می‌شود و مطالب مطرح‌شده در آن مشخص است. برانکو در ادامه گفت: آنچه مسلم است اینکه موفقیت تیم‌ملی ایران و صعود به جام‌جهانی و بلکه موفقیت و ترقی کل فوتبال ایران خواسته همه ما است. ما هم از تیم‌ملی حمایت می‌کنیم و فکر می‌کنم این مساله را در میدان عمل انجام داده‌ایم. وی اظهار داشت: هر چند حضور ملی‌پوشان کار ما را سخت می‌کند ولی باعث افتخار و خوشحالی است که این بازیکنان توانسته‌اند خود را به حدی برسانند که مورد توجه تیم‌ملی باشند و به آن کمک کنند. ما از تیم‌ملی حمایت می‌کنیم، همانطور که تیم‌ملی و فدراسیون هم بی‌تردید خواهان یک لیگ قوی و موفقیت نمایندگان باشگاهی ایران در رقابت‌های آسیایی هستند و ترقی و توسعه فوتبال ایران اینگونه ممکن می‌شود.
عبداللهی: السد سخت‌ترین بازی برای استقلال است
سرپرست تیم فوتبال استقلال قرعه این تیم در مرحله پلی‌آف لیگ قهرمانان آسیا را سخت توصیف کرد. نصرالله عبداللهی، نماینده باشگاه استقلال در کوالالامپور بعد از مشخص شدن قرعه احتمالی استقلال گفت: فکر می‌کنم سخت‌ترین کار بازی با السد قطر است. تمام تمرکز ما صعود به مرحله گروهی است و اگر بتوانیم السد را شکست دهیم، کار سختی نخواهیم داشت. بین گروه‌ها تفاوت زیادی نیست و در هر گروه تیم‌های سخت و ضعیف حضور دارد. وی درباره ناشناخته بودن نماینده عربستان افزود: التعاون تیمی ناشناخته است و بازی کردن با این تیم‌ها در زمین بی‌طرف کار سختی است. باید کشوری را انتخاب کنیم که در آنجا طرفدار داریم. عبداللهی در پایان تصریح کرد: تلاش کادرفنی و باشگاه این است که بازی با السد را پشت سر بگذاریم. فکر می‌کنم قرعه‌ها به یک شکل است و همه تیم‌ها شرایط یکسانی دارند و نباید گفت استقلال قرعه سخت یا آسانی دارد.
نکته عجیب درباره حریف احتمالی استقلال
استقلال در صورت شکست السد قطر، در لیگ قهرمانان آسیا با تیمی روبه‌رو خواهد شد که برای نخستین بار در این مسابقات حضور پیدا خواهد کرد. در صورتی که تیم فوتبال استقلال روز 19 بهمن‌ماه موفق شود السد قطر را در ورزشگاه آزادی شکست دهد، با حریفی از کشور عربستان با نام التعاون روبه‌رو خواهد شد. نکته عجیب درباره باشگاه التعاون عربستان این است که این باشگاه 60 سال است تأسیس شده و تاکنون موفق به حضور در لیگ قهرمانان آسیا نشده بود و برای نخستین بار است که این تیم در این مسابقات شرکت خواهد کرد.
گروه‌بندی غرب آسیا
گروه A: الاهلی امارات، لکوموتیو ازبکستان، التعاون عربستان، برنده دیدار استقلال ایران و السد قطر
گروه B: الجزیره امارات، استقلال خوزستان ایران، برنده پلی‌آف ۲ (الفاتح عربستان با برنده نسف‌قارشی ازبکستان و الحد عمان)، لخویای قطر
گروه C: الاهلی عربستان، ذوب‌‌آهن ایران، العین امارات، برنده پلی‌آف ۴ (الجیش قطر و بنیادکار ازبکستان)
گروه D: الریان قطر، الهلال عربستان، پرسپولیس ایران، برنده پلی‌‌آف یک (الوحده امارات با برنده الوحدات اردن و البنگالوروی هند)
 


Page Generated in 0/0045 sec