printlogo


کد خبر: 168865تاریخ: 1395/9/24 00:00
اخبار

انتشار نام موزرسکی در گزارش مربوط به دوپینگ روسیه
با منتشر شدن قسمت دوم گزارش مک لارن، اسامی تعدادی از ورزشکاران روس که نام آنها در گزارش بوده است نیز مشخص شد که نام دیمیتری موزرسکی، والیبالیست این کشور هم در آن دیده می‌شود. به‌ گزارش ‌ایسنا ‌و ‌به نقل از WOV، انتشار گزارش مک لارن می‌تواند تاثیر زیادی بر آینده ورزش کشور روسیه داشته باشد. مک لارن درباره قسمت دوم گزارش گفت‌: اطلاعات به دست آمده ۹ فدراسیون جهانی را نگران کرد.  اطلاعات را به وادا (آژانس جهانی ضد دوپینگ) منتقل کردم. بقیه کارها به وادا بستگی دارد.  می‌توانم به صورت مستقل با فدراسیون‌ها ارتباط برقرار کنم. اگر لازم باشد وادا از ما درخواست کمک خواهد کرد. درباره اسامی منتشر شده نیز از مک لارن سوال شد که او در پاسخ گفت‌: اشتباهی در این‌باره صورت نگرفته است. انتشار بعضی از اسامی را آزاد گذاشتیم. این اسامی پیش از این نیز عمومی شده بودند. همه اینها در حالی است که موزرسکی تاکنون برای دوپینگ به صورت رسمی محروم و جریمه نشده است. علت اینکه موزرسکی در مسابقات ریو ۲۰۱۴ شرکت نکرد نیز مصدومیت اعلام و گفته شد دلیل غیبت او دوپینگ نبوده است.

رونالدو: هرگز فکر نمی‌کردم 4 توپ طلا کسب کنم
مهاجم رئال‌مادرید تصور نمی‌کرد 4بار برنده توپ طلا شود. کریستیانو رونالدو چهارمین توپ طلایش را کسب کرد. در مراسم اهدای توپ طلای فرانس‌فوتبال، خانواده مهاجم پرتغالی نیز او را همراهی می‌کردند. رونالدو در مصاحبه با مجله فرانس‌فوتبال گفت: برای من کسب 4 توپ طلا افتخار بزرگی است. این توپ طلا با نخستین جایزه‌ام تفاوتی ندارد. توانستم رویایم را دوباره به واقعیت تبدیل کنم. هرگز فکر نمی‌کردم 4 توپ طلا ببرم. خیلی خیلی خوشحالم. فرصت دارم از باشگاهم رئال‌مادرید و تیم ملی کشورم پرتغال تشکر کنم. همچنین از همه بازیکنانی که باعث شدند به این جایزه برسم قدردانی می‌کنم.

تحقیر کره‌جنوبی مقابل آذربایجان
پرونده بیستمین دوره رقابت‌های جام‌جهانی تکواندو با قهرمانی آذربایجان بسته شد و رضا مهماندوست یکبار دیگر عنوان بهترین مربی این رقابت‌ها را به خود اختصاص داد. این دوره از  رقابت‌ها به میزبانی آذربایجان آغاز شد که در نهایت 2 تیم آذربایجان و کره‌جنوبی در مرحله نیمه نهایی با غلبه بر ترکیه و روسیه به دیدار نهایی راه پیدا کردند. مهماندوست در ترکیب خود از میلاد بیگی و سینا بهرامی دو تکواندوکار ایرانی به همراه ممداف و عیسی‌اف سود برد و با ارائه یک مبارزه برتر و یکطرفه قهرمان سنتی جهان را ۲۱ بر ۵ شکست داد و برای دومین دوره متوالی عنوان قهرمانی جهان را کسب کرد. این مربی ایرانی که روز یکشنبه از سوی فدراسیون جهانی به عنوان بهترین مربی سال ۲۰۱۶ جهان انتخاب شده بود، با قهرمانی در جام‌جهانی به عنوان بهترین مربی این رقابت‌ها انتخاب و معرفی شد. وی 2بار در سال‌های ۲۰۱۰ و ۲۰۱۱ به همراه تیم‌ملی ایران و یک بار هم در سال ۲۰۱۵ به عنوان بهترین مربی جهان انتخاب شده بود. مدال برنز این بخش هم به صورت مشترک به تیم‌های ترکیه و روسیه رسید. در بخش زنان هم چین مقابل کره‌جنوبی به برتری رسید و قهرمان شد. کره عنوان نایب قهرمانی را کسب کرد، ترکیه و روسیه نیز مانند بخش مردان روی سکوی سوم ایستادند.
 
ریاض محرز بازیکن سال آفریقا شد
ستاره الجزایری تیم فوتبال لسترسیتی عنوان بهترین بازیکن سال ۲۰۱۶ قاره آفریقا را کسب کرد. دیلی‌میل گزارش داد، ریاض محرز، مهاجم الجزایری تیم فوتبال لسترسیتی عنوان مرد سال ۲۰۱۶ قاره آفریقا را به خود اختصاص داد. محرز در کسب این عنوان توانست از  پیر امریک اوبامیانگ، سادیو مانه، یحیی توره و آندره آیو پیشی بگیرد. این بازیکن در 5 بازی اروپایی لسترسیتی ۴ گل به ثمر رسانده و در تیم‌ملی هم با 2 گل و 5 پاس گل به الجزایر کمک کرد تا راهی جام ملت‌های آفریقا شود.

جایزه ۳ میلیون دلاری برای قهرمان لیگ قهرمانان فوتبال آسیا
قهرمان فصل گذشته مسابقات لیگ قهرمانان آسیا 3 میلیون دلار جایزه گرفته است.  «برایان سی» یک از مسؤولان کمیته اجرایی مسابقات توضیحاتی را درباره رقابت‌های فصل ۲۰۱۶ جام قهرمانان آسیا به حاضران ارائه کرد. وی در جریان توضیحات خود اعلام کرد قهرمان و نایب قهرمان این رقابت‌ها به ترتیب
 3 و 5/1 میلیون دلار جایزه دریافت کردند که این جوایز جدا از دیگر درآمدهای باشگاه‌ها از این رقابت‌ها بوده است.


Page Generated in 0/0048 sec