printlogo


کد خبر: 168870تاریخ: 1395/9/24 00:00
آوای شهر

مرکز پایش آلودگی هوا اعلام کرد
هوای تهران ناسالم برای گروه‌های حساس
مرکز پایش آلودگی هوای محیط‌زیست استان تهران شاخص آلودگی هوای تهران را ۱۰۳ و در وضعیت «ناسالم برای گروه‌های حساس» اعلام کرد. شاخص ۱۰۰ مرز هوای سالم و ناسالم در نظر گرفته می‌شود. محمد رستگاری، معاون پایش و نظارت اداره کل محیط‌زیست استان تهران گفت: وضعیت کیفی هوای تهران در ۲۴ ساعت گذشته در وضعیت «ناسالم برای گروه‌های حساس» بوده است. وی افزود: در این بازه زمانی وضعیت آلاینده منواکسیدکربن پاک (۵۰)، ازن پاک (۱۶)، دی اکسید نیتروژن سالم (۷۷)، دی‌اکسید گوگرد پاک (۲۵)، ذرات معلق با قطر کمتر از ١٠ میکرون سالم (۵۹) و ذرات معلق با قطر کمتر از 5/2 میکرون ناسالم برای گروه‌های حساس (۱۰۳) بوده است.
آغاز بارش برف و باران از امروز
همچنین کارشناس سازمان هواشناسی از آغاز موج جدید بارش برف و باران از امروز خبر داد. محمد اصغری، کارشناس هواشناسی با بیان این مطلب به میزان، گفت: با ورود موج جدید بارشی، شاهد آغاز بارش‌ها در استان‌های خوزستان، ایلام، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال، کردستان و آذربایجان‌غربی خواهیم بود. این در حالی است که در ساعات ابتدایی شب بارش‌ها در استان‌های آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان و غرب مازندران نیز آغاز می‌شود.  وی ادامه داد: این موج روز پنجشنبه در استان‌های قزوین، زنجان، البرز، تهران و مازندران فعال شده و بارش‌ها در ارتفاعات به صورت برف خواهد بود.  به گفته کارشناس سازمان هواشناسی، بارش باران در تهران تنها در روز پنجشنبه است و روز جمعه شاهد هوای ابری خواهیم بود.  اصغری با اشاره به کاهش دما پس از فعالیت این موج در کشور گفت: از روز جمعه دمای هوا به میزان محسوسی کاهش می‌یابد اما این سرما همانند 3 هفته قبل نیست. وی با بیان اینکه از روز یکشنبه موج جدیدی وارد کشور می‌شود، تاکید کرد: این موج تا پایان هفته به صورت متناوب در تمام نقاط کشور فعال خواهد بود.

افتتاح سومین نمایشگاه مشارکت در صنعت مترو
سومین نمایشگاه مشارکت تولیدکنندگان ایرانی در صنعت مترو با حضور معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در بوستان گفت‌وگو افتتاح شد. به گزارش «وطن امروز»، سومین نمایشگاه مشارکت تولیدکنندگان داخلی در صنعت مترو با حضور مازیار حسینی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، مدیرعامل، معاونان و مدیران شرکت بهره‌برداری متروی تهران، صنعتگران، دانشگاهیان و پژوهشگران داخلی در محل نمایشگاه‌های تخصصی شهرداری تهران واقع در بوستان گفت‌وگو افتتاح شد. مازیار حسینی، معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران در حاشیه بازدید از این نمایشگاه با اشاره به اینکه صنعت مترو یک صنعت پیچیده و از نظر فناوری منحصر به فرد است، اظهار داشت: باوجود اینکه این صنعت در کشور ما نوپاست اما توانستیم به بخش‌های مختلف ورود کنیم و در رابطه با موضوع خدمات‌رسانی مترو صنایع متنوعی داشته باشیم. وی با اشاره به اینکه در این نمایشگاه به دانشگاهیان و صنعتگران اعتماد کرده‌ایم، افزود: در برخی بخش‌ها بیش از 60 تا 80 درصد قطعات را با تکیه بر توان خود تولید کرده‌ایم‌ و با مهندسی معکوس گام‌های خوبی برای تولید قطعات پیشرفته‌تر برداشتیم.  همچنین محمد احمدی‌بافنده، مدیرعامل شرکت بهره‌برداری راه‌آهن شهری تهران و حومه اظهار داشت: مشارکت بخش خصوصی با مجامع علمی و پژوهشی کشور می‌تواند به ایجاد فرصت‌های اقتصادی کشور کمک کند. وی با تاکید بر اینکه متروی تهران به طور جدی بحث حمایت از تولیدکنندگان داخلی را دنبال می‌کند، ادامه داد: صنعتگران ما شرایط جغرافیایی و سیاسی و اجتماعی ما را بهتر درک می‌کنند و به لحاظ علمی از سطح خوبی برخوردارند همچنین با مشارکت تولیدکنندگان داخلی بحث اقتصاد مقاومتی در مترو را محقق می‌کنیم.  
 


Page Generated in 0/0054 sec