printlogo


کد خبر: 168872تاریخ: 1395/9/24 00:00
کوتاه و گویا

  مائرو کانچاتوری، سفیر ایتالیا در ایران در نشست مروری بر 3 سال همکاری مشترک هیأت ایران و ایتالیا در پاسارگاد گفت: در این همکاری فضاهای باستانی، مفاهیم، کلمات و حفاظت از سنگ‌ها برای ما حائز اهمیت هستند و علاوه بر کارهایی که در پاسارگاد در حال انجام است ایتالیا در محوطه تخت جمشید نیز همکاری‌هایی را انجام می‌دهد.
  مهدی احمدمهرابی، معاون خدمات شهری و محیط‌زیست شهرداری منطقه 13 تهران درباره مناسب‌سازی بوستان‌ها برای معلولان گفت: در این طرح،  مناسب‌سازی و محوطه‌سازی  در بوستان‌های خیام، حافظ، سیمرغ، فلکه اول نیروی هوایی، پیروزی، معلم و... برای تسهیل حرکت ویلچر صورت گرفته و  رمپ‌های ویژه‌ای نیز در ورودی آنها نصب و جانمایی شده است.
  عباس بابازاده، شهردار منطقه 10 تهران از راه‌اندازی 4 سایت برف‌روبی در سطح منطقه با هدف پیشگیری و کنترل اثرات نزولات آسمانی در روزهای برفی سال جاری خبر داد.
  حمید محسنی، شهردار منطقه 9 تهران با اشاره به پاکسازی رودخانه کن گفت: امروزه حجم قابل توجهی از زباله‌ها را مواد غیر قابل بازگشت به طبیعت تشکیل می‌دهند که در صورت رهاسازی در طبیعت ممکن است تا صدها سال به همان شکل باقی بماند.
  جشنواره آدم‌برفی به مناسبت آغاز امامت حضرت ولیعصر(عج) به همت معاونت امور شهری و فضای سبز شهرداری منطقه 3 در ورودی بوستان ملت برگزار و در پایان به نفرات برتر جوایزی اهدا شد.
  سیدمهدی مقیمی، عضو شورای اسلامی شهر قم با تاکید بر توسعه فضاهای فرهنگی در استان قم گفت: شورای شهر حمایت خود را از اجرا و ساخت مراکز فرهنگی-‌هنری از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در استان اعلام می‌کند.
  مولایی، شهردار منطقه 22 شهرداری تهران در مراسمی از تلاش و ایثار ارزنده نجات غریق‌های حادثه روز سه‌شنبه شانزدهم آذرماه که منجر به سقوط یک فروند بالگرد شرکت پنها در دریاچه شهدای خلیج‌فارس شده بود، تقدیر به عمل آورد.
  افشین خدامی، معاون امور شهری و فضای سبز شهرداری منطقه 6 درباره طرح تفکیک پسماند در مدارس این منطقه گفت: در پی استقبال اولیا و مربیان مدارس منتخب منطقه، کلبه‌های بازیافتی در این مدارس مستقر شده و آموزشگران اداره بازیافت روزهای زوج با استقرار در این کلبه‌ها زباله‌های تفکیک‌شده دانش‌آموزان را دریافت و آموزش‌های لازم را به آنها می‌دهند.
  حسین ملک‌افضلی، استاد دانشگاه علوم پزشکی دانشگاه تهران با اشاره به برگزاری کمپین محیط‌زیست شهری «شهر تازه» در سطح شهر تهران گفت: مردم روزانه با تردد در سطح شهر با این بیلبوردها برخورد و از پیام آنها نیز اطلاعات کسب می‌کنند اما به دلیل استمرار نداشتن آن، این موضوع را از یاد می‌برند. آموزش باید با هنر همراه باشد تا تاثیرگذاری خود را نشان دهد.
  عباس صمدیان، معاون خدمات شهری و محیط‌زیست شهرداری منطقه 2 از نظارت بر پل‌های عابرپیاده منطقه از حیث نظافت و روشنایی خبر داد و گفت: رنگ‌آمیزی 11 پل عابرپیاده پرتردد با حجم عملیاتی 22 هزار متر مربع در دستور کار اداره زیباسازی منطقه قرار دارد و در حال اجراست.
  مسعود سلیمی، معاون خدمات شهری و محیط‌زیست منطقه 19 از آغاز فعالیت کاشت 80 هزار پیاز لاله در معابر و بزرگراه‌های داخل محدوده منطقه خبر داد.
 


Page Generated in 0/0151 sec