printlogo


کد خبر: 168874تاریخ: 1395/9/24 00:00
اخبار

هزار میلیارد برای ارزانی مسکن‌مهر
سخنگوی دولت در نشست هفتگی خود با خبرنگاران از اختصاص هزار میلیارد تومان از سوی دولت برای ارزان‌تر شدن مسکن‌مهر خبر داد. به گزارش تسنیم، محمدباقر نوبخت افزود: 1000 میلیارد تومان برای کمک به تاسیسات و تجهیزات مسکن‌مهر اختصاص یافت. این رقم از ارقام اختصاص‌یافته به تاسیسات زیربنایی متفاوت است و قصد داریم قیمت تمام‌شده مسکن‌مهر کاهش یابد. بیش از 800 میلیارد تومان از این بودجه برای کمک به وزارت نیرو اختصاص می‌یابد تا بودجه تاسیساتی که اشخاص باید تهیه می‌کردند، تامین شود. همچنین پرداخت 2500 میلیارد تومان به شهرداری‌ها برای تادیه مطالبات آنها به تصویب هیات دولت رسید. البته اولویت این پرداخت، شهرهای کوچک است. وی درباره حقوق‌های نجومی گفت: این موضوع بارها بررسی شد و دیدند از 93 هزار و 470 نفر، تنها 397 نفر بیش از 20 میلیون تومان دریافت کرده‌اند و همه مبالغ را پس داده‌اند. فقط 2 نفر ماندند. وی با بیان اینکه کل عدد نجومی که می‌گویند 23 میلیارد تومان است، ادامه داد: شاید عده‌ای بخواهند این 397 نفر را در شهر بچرخانند و 397 چوبه دار هم به پا کنند. خواهش می‌کنم این نوع مسائل را محل مناقشه اختلافات سیاسی نکنید.

ساخت ۵۷۰ هزار مسکن اجتماعی
طرح مسکن اجتماعی دیروز در کمیسیون امور زیربنایی دولت تصویب شد. حامد مظاهریان، معاون مسکن و ساختمان وزیر راه‌وشهرسازی در این باره گفت: براساس این طرح قرار است سالانه ۱۰۰ هزار مسکن ساخته شود که برای امسال ۷۰ هزار واحد مسکونی در نظر گرفته شده است. مظاهریان در گفت‌وگو با فارس افزود: اجرایی شدن طرح مسکن اجتماعی در کمیسیون امور زیربنایی دولت تصویب و برای تایید به صحن هیات دولت ارسال شد و براساس این طرح قرار است سالانه 100 هزار واحد مسکونی به مدت 5 سال احداث شود و برای سال اول که سال 95 است قرار شده 70 هزار مسکن احداث شود. وی ادامه داد: براساس این طرح که سازمان برنامه و بودجه، بودجه‌ای 200 میلیارد تومانی برای آن در نظر گرفته قرار است 570 هزار واحد مسکونی برای اقشار کم‌درآمد (سالانه 100 هزار واحد به مدت 5 سال) احداث شود البته برای سال اول قرار است 70 هزار واحد مسکونی احداث شود. در همین حال عزیزالله مهدیان، معاون بازسازی مسکن روستایی بنیاد مسکن در گفت‌وگو با فارس در پاسخ به این پرسش که آیا پرداخت تسهیلات 18 و 20 میلیونی مسکن روستایی از سوی 7 بانک عامل آغاز شده است، گفت: پرداخت تسهیلات 18 و 20 میلیون تومانی مسکن روستایی با نرخ سود 5 درصد در اوایل سال جاری از سوی بانک مرکزی تصویب شد و 7 بانک عامل مجری پرداخت این تسهیلات شدند. وی با اشاره به اینکه از این 7 بانک عامل، 4 بانک ملی، تجارت، ملت و سپه هنوز مصوبه بانک مرکزی را به بانک‌های استان‌ها ابلاغ نکرده‌اند، گفت: پرداخت تسهیلات مزبور به این شکل خواهد بود که به 120 هزار واحد مسکونی وام 18 میلیونی و به 80 هزار واحد مسکونی وام 20 میلیون تومانی پرداخت خواهد شد. مهدیان تأکید کرد:  وام 20 میلیون تومانی شامل واحدهای مسکونی بسیار قدیمی، روستاهای مرزی و واحدهایی که مبحث 19 را رعایت کنند می‌شود.


کامیون‌های ترکیه سوخت قاچاق می‌کنند
مدیرکل ترانزیت و حمل‌ونقل بین‌المللی سازمان راهداری نسبت به قاچاق سوخت توسط ترکیه در ایران هشدار داد و گفت: براساس بررسی‌های صورت گرفته ۵۰۰ کامیون‌ ترانزیتی ترکیه در مرز بازرگان طی 6 ماه در ایران قاچاق سوخت انجام داده‌اند. به گزارش تسنیم، محمدجواد عطرچیان اظهار کرد: اتحادیه کامیون‌داران ترک در حال سیاست‌گذاری برای رسیدن به بازارهای آسیای میانه است و کامیون‌های ترک می‌خواهند از سوخت ارزان ایران برای رسیدن به کشورهای آسیای میانه استفاده کنند و ایران دیگر این وضع را برنمی‌تابد. وی با انتقاد از قاچاق سوخت از سوی کامیون‌های ترانزیتی ترکیه و عدم قبول آن از سوی طرف ترک، تصریح کرد: دوطرف باید اراده‌ای قوی برای حل مشکلات حمل‌ونقلی داشته باشند. وی ادامه داد: درباره این میزان قاچاق به مقامات ترکیه نامه‌ای ارسال شد اما متاسفانه طرف ترک پاسخی به مکاتبات ما نداد و محدودیتی برای این کامیون‌ها اعلام نکرد.
 


Page Generated in 0/0064 sec