printlogo


کد خبر: 168881تاریخ: 1395/9/24 00:00
اخبار

سرلشکر جعفری: دشمنی آمریکا در برجام به همه ثابت شد
فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تأکید بر اینکه شواهد نشان می‌دهد آمریکا در حال نابودی است، گفت: دشمنی آمریکا بر ملت ایران کاملاً روشن است، بخشی از کسانی هم که تردید داشتند در زمان برجام و توافقات هسته‌ای دشمنی آمریکا را دریافتند. به گزارش تسنیم، ‌سرلشکر محمد‌علی جعفری در کنگره رزمندگان اسلام در مصلای امام جعفر صادق(ع) شهرستان گنبدکاووس اظهار داشت: نخستین شرط برای طی‌کردن مسیر انقلاب اسلامی به‌صورت درست و صحیح، پا گذاشتن در جای پای شهداست. باید دشمنان و مخالفان را بشناسیم. تا صحبت از دشمن به میان می‌آید همه ذهن‌ها به‌سمت آمریکا می‌رود، البته نخستین و بزرگ‌ترین دشمن و شیطان بزرگ «آمریکا» است. وی با بیان اینکه ولایت فقیه محور اصلی وحدت در انقلاب اسلامی است، گفت: براساس قانون اساسی ولی فقیه محور هدایت در همه زمینه‌های سیاسی، نظامی، اجتماعی و... است و حرفش فصل‌الخطاب است، تعیین‌کننده مسیر و راه انقلاب، ولایت فقیه است و هر فرد و گروه و جریان سیاسی؛ چه مسؤول، چه غیرمسؤول با این جهت‌گیری که شخص ولی فقیه و رهبری تعیین می‌کنند، با این جهت تعیین‌شده و خط‌مشی آن مخالفت کند، نوعی وحدت‌شکن است. سرلشکر جعفری اظهار داشت: همه اقوام و مذاهب، در هر کسوت و مقامی مسیر تعیین‌شده ولی فقیه را قبول دارند و در مسیر انقلاب گام برمی‌دارند، اما افرادی که درباره سخنان ولی فقیه موضع گرفته و از تریبون و رسانه و جایگاه خود استفاده می‌کنند، ما نمی‌توانیم بگوییم که با اینها وحدت می‌کنیم چراکه انقلاب و حمایت از ولی فقیه ما چه خواهد شد، باید در مقابل این گروه‌ها یا افراد و شخصیت‌ها موضع داشته باشیم. وی با این تذکر که «ما باید امروز بدانیم نسبت به چه‌کسی تبری و نسبت به چه‌کسی تولی داشته باشیم»، افزود: بسیاری از مسؤولان نسبت به تجزیه و تحلیل فتنه 88 موضع ندارند.

تهدید آمریکا بانک‌های اروپایی را محتاط کرده است
رئیس دفتر رئیس‌جمهور با بیان اینکه خوی تجاوزگری و خصمانه آمریکا نسبت به ایران سر جای خود وجود دارد، گفت: سیاست ارعاب و تهدید آمریکا بانک‌های اروپایی را برای کار با ایران محتاط کرده است. به گزارش فارس، محمد نهاوندیان در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری پیرامون سفرهای برون‌مرزی اقتصادی دولت بویژه سفر اخیر به سوییس و سوئد و عملکرد 39 ماهه دولت اظهار داشت: در برجام عرصه مهمی که امتیاز پیدا کردیم، عرصه اقتصاد است. ما از توافق موقت هسته‌ای هم همکاری خوبی با بانک‌های سوییس داشتیم. وی افزود: سیاست ارعاب و تهدید آمریکا بانک‌های اروپایی‌ را برای کار با ایران محتاط کرده است. رئیس اتحادیه بانکداران سوییس گفت 110 بانک این کشور درگیر اقدامات آمریکا هستند.

طولانی‌ترین رکود در دولت یازدهم بر کشور حاکم شد
وزیر اسبق ارشاد با تاکید بر اینکه طولانی‌ترین رکود در دوره روحانی بر کشور حاکم شده‌ است، گفت: وضعیت رکود در کشور نسبت به دوره‌های قبل بسیار بدتر شده و برخلاف وعده‌های داده شده نه تنها کشور رونق نیافته، بلکه اقشار مختلف از وضعیت موجود ناراضی هستند. به گزارش فارس، سیدمحمد حسینی در مراسم «آمریکایی که بود، آمریکایی که هست» که به همت بسیج دانشجویی دانشکده فنی انقلاب اسلامی برگزار شد، ضمن اشاره به عملکرد دولت در طول 3 سال اخیر گفت: روحانی به وعده‌های اقتصادی که به مردم داد عمل نکرد، به همین دلیل در انتخابات ریاست‌جمهوری آینده با ریزش آرای زیادی روبه‌رو خواهد شد و به نظر می‌رسد ریاست جمهوری روحانی در دولت دوازدهم تکرار نشدنی است. حسینی با بیان اینکه طولانی‌ترین رکود در دوره روحانی بر کشور حاکم شده‌ است، تاکید کرد: وضعیت رکود در کشور نسبت به دوره‌های قبل بسیار بدتر شده و برخلاف وعده‌های داده شده نه تنها کشور رونق نیافته، بلکه اقشار مختلف مردم اعم از اقشار کم‌درآمد و سرمایه‌داران از وضعیت موجود ناراضی‌اند. وی تصریح کرد: کسانی که به آمریکا و رفع مشکلات اقتصادی کشور توسط غربی‌ها خوشبین بودند با نقض برجام باید از موضع خود دست بردارند و امیدواریم این اتفاق رخ دهد.
 


Page Generated in 0/0046 sec