printlogo


کد خبر: 168915تاریخ: 1395/9/25 00:00
حواشی تور ضد ایرانی نتانیاهو در حاشیه خزر
الهام علی‌اف در جاده پهلوی

شروین طاهری: با اعطای عضویت افتخاری «کنگره آذربایجانی‌های جهان» به بنیامین نتانیاهو، یک نفر دیگر به شمار اعضای این نهاد موهوم که نه آذری هستند و نه ترک‌زبان اضافه شد. از طنز زمانه این کنگره نه در جمهوری آذربایجان یا ایران که موطن تاریخی مجموعا حدود 30 میلیون آذری هستند بلکه همانند همه نهادهای استعماری دیگر در اروپا تاسیس شده و تازه یک معارض همنام هم دارد. مضحک‌تر اینکه این اتفاق درست زمانی رخ می‌دهد که در اوج ادعاهای رژیم صهیونیستی مبنی بر اینکه باید به عنوان یک دولت یهودی در سازمان ملل به رسمیت شناخته شود، رئیس این دولت یعنی شخص بی‌بی نتانیاهو با دهن‌کجی رئیس کنگره جهانی یهود به عنوان بزرگ‌ترین تشکیلات یهودیان در جهان مواجه شده است. رونالد لادر، میلیاردر یهودی و رئیس کنگره جهانی یهود اخیرا وعده داده با کارآگاهان پلیس رژیم صهیونیستی درباره فساد مالی نتانیاهو همکاری کند. حال او رانده شده از کنگره یهودیان به عضویت در کنگره موهومی به نام آذری‌ها پناه آورده که در واقع یک لابی سیاسی- تبلیغاتی است در دستان علی‌اف.
نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی روز سه‌شنبه برای امضای 5 توافق نظامی، امنیتی و تجاری با جمهوری آذربایجان و مذاکره با رئیس‌جمهور مادام‌العمرش الهام علی‌اف، برای نخستین‌بار به دومین کشور شیعه‌نشین جهان سفر کرد. نتانیاهو پیش از این سفر از گسترش روابط تل‌آویو با شیوخ مرتجع عربی علیه ایران ابراز خرسندی کرده بود و در این سفر هم مدعی شد همکاری دوجانبه رژیمش با آذربایجان نمادی از همکاری میان مسلمانان و یهودیان است، حال آنکه هم او خود یک مسلمان‌کش نامی است و هم با سرکوب و خفقانی که الهام علی‌اف در این کشور به راه انداخته، حکومت آذربایجان عملا یک حکومت ضداسلامی محسوب می‌شود.
اخیرا دیکتاتور آذربایجان علاوه بر ممنوعیت برگزاری عمومی آیین‌های جشن و سوگواری تشیع که میراث 95 درصد جمعیت این کشور است، خواندن نماز را هم در دانشگاه‌ها و اماکن اداری و دولتی ممنوع کرده است. به گزارش خبرگزاری آپا، رئیس‌جمهور آذربایجان، پس از دیدار با نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، از امضای قرارداد خرید تجهیزات نظامی و امنیتی از اسرائیل گفت که ارزش این قرارداد که احتمالا شامل سامانه دفاع موشکی «گنبد آهنی» هم می‌شود ۵ میلیارد دلار برآورد شده است.
تور ایران هراسی
این سفر بخشی از تور ایران‌هراسی دور خزر توسط «‌نتانیاهو» بود. او در مجموع 6 ساعت بیشتر در باکو توقف نداشت و سپس راهی قزاقستان شد تا با رئیس‌جمهور این کشور نیز دیدار داشته باشد. اما آنچه از دید اغلب رسانه‌های کشورمان و منطقه پنهان ماند این بود که این تور اسرائیلی در واقع روس‌هراسانه هم بود.
 نه‌تنها کرملین از ورود مستقیم رژیم صهیونیستی به عنوان نماینده آمریکا به عمق راهبردی روسیه در قفقاز و آسیای میانه خوشش نمی‌آید بلکه مطمئنا استقرار سامانه گنبد آهنین در جمهوری آذربایجان را پاسخی به استقرار سامانه‌های اس 400 و اس 300 در سوریه و مسلط بر اراضی اشغالی فلسطین می‌داند.
دیکتاتور باکو، تنها در خانه
اما بخش طنز سفر نتانیاهو به باکو همان‌گونه که آورده شد اعطای عضویت افتخاری کنگره آذربایجانی‌های جهان به او توسط علی‌اف بود.
باکو اعلام کرده به واسطه همکاری‌های نزدیک رژیم صهیونیستی با تشکل‌های مرتبط با کنگره آذربایجانی‌ها در کشورهای مختلف، در جلسه‌ای با حضور همه اعضای هیات دولت، توسط علی‌اف از زحمات نتانیاهو به نمایندگی از سازمان‌های یهودی تقدیر و تشکر و برای نخستین‌بار به وی عنوان عضو افتخاری این کنگره اعطا شد.
جدای از اینکه این کنگره موهوم هیچ ارتباطی به جمعیت بزرگ آذری‌ها و ترک‌زبان‌ها در منطقه و جهان ندارد، اقدام احمقانه علی‌اف برای آذری خواندن بی‌بی اسرائیلی، به معنای کشاندن او به زمین ادعاهای پان‌ترکی است که پس از آشتی ترکیه و روسیه و چرخش اردوغان به شرق، آنکارا به عنوان متولی تاریخی آن مجبور است از بار تبلیغاتی‌اش بکاهد. آغوش گرم دیکتاتور باکو به روی اسرائیلی‌ها ما را به شکل شگفت‌انگیزی به یاد روزهای آخر سلطنت محمدرضا پهلوی و نزدیکی بیش از حدش به تل‌آویو و موساد می‌اندازد. اما اسرائیل که آن روزها در اوج اقتدار بود نتوانست جلوی سقوط بزرگ‌ترین و قدرتمندترین متحدش در خاورمیانه را بگیرد و از ویرانه‌های تاج و تخت شاه، انقلاب اسلامی به عنوان بزرگ‌ترین دشمنش سر برآورد که حالا پس از 4 دهه به دروازه‌های قدس رسیده است. از صهیونیست‌نوازی علی‌اف و همین‌طور دیگر اقدامات شاذ او به عنوان نوکر غرب نظیر سرکوب هویت دینی و ملی آذربایجان، راه انداختن جنگ با ارمنستان یا حتی برگزار کردن مراسم همجنس‌بازان در باکو که باعث جریحه‌دار شدن غیرت آذری‌ها و مسلمانان این کشور شد، می‌توان دریافت که این دیکتاتور هم این روزها بشدت در خانه‌اش احساس تنهایی می‌کند. او حکومت استبدادی، سرکوبگر و فاسد خود را مستقیما از پدرش تحویل گرفته که به حکومت رسیدن او به عنوان عضو آذری پولیتبوروی اتحاد جماهیر شوروی هم در حقیقت انتصابی بود نه انتخابی. علی‌اف کوچک طی 3 دوره ریاست‌جمهوری هیچ‌گاه اجازه نداده در کشورش انتخاباتی سراسری به معنای واقعی انجام شود. الهام علی‌اف نمی‌داند با اعطای عضویت افتخاری در نهاد پان‌ترکیستی موسوم به کنگره آذربایجانی‌ها به یک صهیونیست مسلمان‌کش، در حقیقت در حال خط زدن نام خود از تاریخ آذربایجان است.
او روزهای آخر حکومتش را می‌گذراند و این کنگره من درآوردی که علم کرده هم تقریبا شبیه همان رستاخیز شاه پهلوی است که نه با جمعیت 9 میلیونی آذری‌های این کشور و نه با 16 تا 20 میلیون آذری و ترک‌زبان ایران، نسبتی ندارد.
کنگره دوپاره آمریکایی-اروپایی
جالب اینکه همین محفل استعماری هم دچار دوپارگی و اختلاف شده است. اخیرا صابر رستمخانی، نماینده پارلمان باکو که خود را رئیس محفل موسوم به کنگره آذربایجانی‌ها (تأسیس شده توسط آمریکا در سال 1997) می‌داند، برگزاری کنگره‌ای با همین نام در بروکسل(پایتخت ناتو و اتحادیه اروپایی) توسط عده‌ای از اعضای این محفل را تجمع نامیده و آن را غیرقانونی خوانده است. در حقیقت براثر اختلافات داخلی هیأت‌مدیره این به اصطلاح کنگره به 2 بخش منفک شده است؛ هر بخش، رئیس بخش دیگر را خائن و جاسوس معرفی می‌کند. کنگره آذربایجانیان جهان در بروکسل همان نهادی است که عضویتش را به نتانیاهو پیشکش کرده و ریاست را صبری تبریزی، یک ایرانی خارج‌نشین مورد حمایت دولت باکو برعهده دارد.
رستمخانی به طرفداران تبریزی توصیه کرده فعالیت‌های خود را فقط در قالب گروه لابی ادامه دهند و افزوده ممکن است در آینده همکاری مشترک با هم داشته باشیم ولی باید از نام کنگره استفاده نکنید. او همچنین تهدید کرده درباره کسانی که مدعی ریاست کنگره هستند به دادگاه مراجعه خواهد کرد.


Page Generated in 0/0072 sec