printlogo


کد خبر: 168919تاریخ: 1395/9/25 00:00
اخبار

آیت‌الله جنتی: شیعه و سنی در ایران وحدت کلمه دارند
دبیر شورای نگهبان گفت: با درایت حضرت امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی و با هوشمندی علمای اسلام، شیعه و سنی در ایران وحدت کلمه دارند. به گزارش اداره کل روابط عمومی شورای نگهبان، آیت‌الله احمد جنتی در آغاز جلسه هفتگی اعضای شورای نگهبان ضمن تبریک میلاد با سعادت پیامبر بزرگ اسلام(ص) و حضرت امام صادق(ع) اظهار داشت: «هفته وحدت» سنت بسیار مبارکی است که در نظام اسلامی بنا شد و فرصتی فراهم کرد تا وحدت شیعه و سنی مورد تاکید بیشتر قرار گیرد. وی تصریح کرد: البته به لطف خداوند و درایت حضرت امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب و با هوشمندی علمای بزرگوار، وحدت شیعه و سنی در این کشور مشکلی ندارد و نظام اسلامی با تفرقه‌افکنان برخورد می‌کند.

تشکیل ستاد انتخابات کشور از اوایل دی
قائم مقام وزیر کشور گفت: ستاد انتخابات کشور، از اوایل دی‌ماه با صدور احکام مرتبط با معاونان و سازمان‌های وزارت کشور از سوی وزیر کشور تشکیل می‌شود. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت کشور، محمدحسین مقیمی در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری سیمای مرکز گیلان افزود:تا امروز تمام موضوعات طبق برنامه زمانبندی، انجام شده و در هیچ موضوعی عقب نیستیم. وی با اشاره به برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری، شوراهای اسلامی شهر و روستا و میان دوره‌ای مجلس شورای اسلامی یادآور شد: براساس برنامه زمانبندی، هرجا
نیاز به هماهنگی با شورای نگهبان یا مجلس بوده، اقدامات لازم انجام شده است.

شهادت یکی از فرماندهان سپاه در «سوریه»
یکی از سرداران سپاه پاسداران انقلاب اسلامی حین عملیات در سوریه به شهادت رسید.سردار حسن اکبری از جانبازان سرافراز دفاع مقدس که برای دفاع از حرم حضرت زینب(س) عازم سوریه شده بود در حالی که فرماندهی گردان تخریب را در «تدمر» بر عهده داشت حین مبارزه با تروریست‌های تکفیری به شهادت رسید.

هجمه علیه دستگاه قضا از زمان شهید بهشتی آغاز شد
ابراهیم حاتمی: نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس می‌گوید تهمت و هجمه علیه دستگاه قضا از زمان شهید آیت‌الله بهشتی آغاز شد. حجت‌الاسلام سیدناصر موسوی‌لارگانی، نایب‌رئیس کمیسیون اقتصادی و نماینده فلاورجان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با «وطن‌امروز» درباره هجمه‌های اخیر علیه رئیس قوه‌قضائیه گفت: بنده مطالبی که علیه رئیس دستگاه قضا در چند هفته اخیر مطرح شده را قبول ندارم و این مطالب کذب محض است. وی افزود: فراکسیون روحانیت مجلس شورای اسلامی برای روشن شدن این مطالب روز سه‌شنبه 16 آذر ماه دیداری با آیت‌الله لاریجانی ریاست قوه‌قضائیه داشت. در این جلسه تمام اسناد و مدارک از زمان ریاست حجت ‌السلام رازینی بر دادگستری استان تهران تا به امروز ارائه و مشخص شد این حساب‌ها از آن زمان به نام قوه‌قضائیه وجود داشته و هیچ ربطی به شخص آیت‌الله لاریجانی ندارد. نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس ادامه داد: این قبیل تهمت‌ها از زمان شهید مظلوم بهشتی که ریاست دیوان عالی کشور را برعهده داشتند، وجود داشت. در آن زمان همین تهمت‌ها و بزرگ‌تر از اینها به شهید مظلوم بهشتی زده شد. از آن زمان تاکنون هجمه‌ها و تهمت‌ها علیه قوه‌قضائیه وجود داشته است. حجت‌الاسلام لارگانی با اشاره به اظهارات یکی از نمایندگان مجلس علیه رئیس دستگاه قضا، تصریح کرد: این موضوعی را که آقای صادقی نماینده تهران در مجلس علیه شخص رئیس قوه‌قضائیه مطرح کرد و مدعی شد رئیس قوه‌قضائیه فساد 1000میلیاردی دارد و از این حساب‌ها ماهانه میلیاردها تومان سود سپرده دریافت می‌کند، اصلا صحت ندارد و این تهمت بزرگی است که به رئیس قوه‌قضائیه که مسؤولیت بسیار سنگینی را برعهده دارد، زده شد. وی ادامه داد: ما انتظار داشتیم کسانی که با آقای صادقی هم‌فکرند خودشان به این مساله ورود و از ادامه این حرکت زشت جلوگیری کنند زیرا این  اظهارات تهمت و نشر اکاذیب است. ما انتظار داشتیم دوستان آقای صادقی نگذارند وی مجدد تهمت دیگری به دستگاه قضا و ریاست محترم آن بزند.


Page Generated in 0/0053 sec