printlogo


کد خبر: 168921تاریخ: 1395/9/25 00:00
دیپلماسی

آمریکا و انگلیس با گزافه‌گویی در پی رونق بازار مکاره سلاحند
رئیس مجلس، ایجاد هراس دروغین و سرپوش گذاشتن بر رفتارهای ماجراجویانه را 2 هدف رجزخوانی‌های سیاسی و گزافه‌گویی‌های برخی مقامات آمریکایی و انگلیسی دانست.علی لاریجانی در بخشی از نطق پیش از دستور جلسه علنی دیروز مجلس افزود: با پررویی اموال مسلمانان و انرژی آنان را چپاول می‌کنند و با ایجاد دروغین رعب و هراس منابع نصف و نیمه آنان را به فروش سلاح‌های خود اختصاص می‌دهند. وی تصریح کرد: رجزخوانی‌های سیاسی این روزهای برخی مقامات آمریکایی و انگلیسی در منطقه و گزافه‌گویی‌های آنان 2 هدف را دنبال می‌کند، نخست آنکه با تولید هراس دروغین، بازار مکاره سلاح خود را رونق بخشند.  لاریجانی تصریح کرد: هدف دیگر اینکه سرپوشی برای رفتارهای ماجراجویانه خود در منطقه بگذارند و اذهان را به سوی دیگری منحرف کنند، چرا که سیاست‌های مزورانه آنان در چند سال اخیر در سوریه، عراق، لیبی و یمن به بن‌بست رسیده و توفیقات فرزندان رشید منطقه، تروریست‌های مزدور آنان را مستمراً به عقب‌نشینی واداشت به طوری که حلب شهر مهم سوریه هم از لوث تروریست‌ها پاک شد و بزودی ان‌شاءالله موصل نیز آزاد می‌شود.  لاریجانی گفت: این فضا برای آنان خفه‌کننده است و باید مسیر جدید کشمکش در منطقه را باز کنند.

تبریک مجلس به مردم و دولت سوریه در پی آزادسازی حلب
۱۶۳ نماینده مجلس شورای اسلامی در بیانیه‌ای آزادسازی شهر حلب سوریه از چنگ تروریست‌های تکفیری را تبریک گفتند. در بخشی از بیانیه نمایندگان مجلس شورای اسلامی که توسط احمد امیرآبادی قرائت شد، با اشاره به ناامیدی نظام سلطه برای نابودی نظام اسلامی ایران آمده است: نظام سلطه راهبرد جنگ نیابتی را برای براندازی نظام‌های سیاسی مستقل و مردمی دنیا بویژه مردم منطقه اتخاذ کرد به این امید که نقش الگویی جمهوری اسلامی را کاهش داده و تقویت و توسعه و تنفس رژیم کودک‌کش صهیونیستی را هموار کند و محور مقاومت و جبهه تقابل با صهیونیسم بین‌الملل را به خیال خود نابود کند. این بیانیه می‌افزاید: اما امروز ایستادگی و جهاد همه‌جانبه ملت سوریه در فتح بزرگ و پاکسازی حلب مقاوم و قهرمان از لوث پلید داعشیان تکفیری و مزدوران استکبار جهانی و حکام وابسته منطقه دنیا را متحیر کرده است. نمایندگان مردم در مجلس، این پیروزی بزرگ ملت بزرگ سوریه را که تمام نقشه‌ها و راهبردهای پیچیده و استراتژی‌های قدرت‌های عضو محور سلطه را ابطال و اصل پیروزی حق بر باطل و خون بر شمشیر را یک بار دیگر اثبات کرد، در تقارن میلاد رسول رحمت و فرزند گرامی ایشان به امت اسلامی، ولی‌امرمسلمین، مقام معظم رهبری مدظله‌العالی، ملت و دولت مقاوم سوریه، ملت شریف ایران اسلامی بویژه خانواده‌های شهدای مدافع حرم که این پیروزی عظیم مدیون شهادت‌ها و رشادت‌های آنان است، تبریک گفتند و بر حمایت قاطع و همه‌جانبه خود از خط مقاومت تاکید کردند.

هر کس با آمریکا دست بدهد  بدبخت می‌شود
فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا(ص) با بیان اینکه هرکس با آمریکا و دشمن دست بدهد، بدبخت می‌شود و به ضلالت می‌افتد، گفت: به بسیج و سپاه افتخار می‌کنیم چراکه نمونه آن در دنیا وجود ندارد. امیر سرتیپ فرزاد اسماعیلی در مراسم معارف جنگ در مرکز آموزش ۰۵ کرمان با بیان اینکه کشور ایران با داشتن تاریخی غنی و عمیق با هیچ‌کس جنگ نداشته، اظهار داشت: امروز، نیروهای مسلح ما در آمادگی کامل قرار دارند. فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا(ص) ارتش جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه وقایع تاریخی که در جهان رخ می‌دهد دارای آثار سوء و مثبتی است، بیان کرد: در بسیاری از کشورها دولت‌ها و سران آنها نسبت به مردم بی‌تفاوت هستند اما انقلاب اسلامی ایران که برخاسته از قلب مردم است و هدایت آن توسط رهبری بزرگ و الهی صورت می‌گیرد، اینگونه نیست و مردم را ولی‌نعمت خود می‌داند. امیر اسماعیلی با اشاره به زمان آغاز جنگ تحمیلی عراق علیه ایران که با ترور توسط منافقان و خیانت بنی‌صدر همراه بود، عنوان داشت: ما به بسیج و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افتخار می‌کنیم چرا که نمونه آن ها در دنیا وجود ندارد.


Page Generated in 0/0046 sec