printlogo


کد خبر: 168930تاریخ: 1395/9/25 00:00
نبض جامعه

معاون بنیاد شهید  اعلام کرد
بهره‌مندی خانواده شهدای منا از خدمات درمانی
«براساس تدابیر مقام معظم رهبری و توافق سازمان حج و بنیادشهید خانواده‌های شهدای منا تنها از خدمات فرهنگی و درمانی بهره‌مند می‌شوند و از خدمات معیشتی، تسهیلات مسکن و استخدام نمی‌توانند استفاده کنند. اگر مجلس و دولت بار مالی را پیش‌بینی کنند ما خدمات معیشتی را نیز ارائه می‌دهیم». به گزارش مهر، مهدی ایزدی، معاون تعاون و امور اجتماعی بنیادشهید با اعلام این خبر، گفت: پیش‌بینی می‌کنیم ۱۱ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان برای بودجه سال ۹۶ مصوب شود که در این صورت تنها دولت یک درصد به بودجه اضافه کرده است. البته هزینه درمان که ۲۰ درصد می‌شود را دولت تامین می‌کند و ما با حدود ۱۵ درصد کسری بودجه مواجه می‌شویم. وی تاکید کرد: برخی‌ها در بیرون از بنیادشهید می‌خواهند مطالبات جامعه هدف را به صورت غیرمعقول افزایش دهند تا دولت نتواند تامین مالی کند و جامعه هدف را نسبت به دولت بدبین کنند که این یک حرکت سیاسی زشت است. معاون تعاون و امور اجتماعی بنیادشهید و امور ایثارگران بیان کرد: اگر قرار است مجلس شورای اسلامی خدمات جامعه هدف ما را اضافه کند یا گروهی دیگر را نیز به جامعه هدف ما اضافه کند باید بار مالی آن پیش‌بینی شود. وی درباره ارائه خدمات به خانواده شهدای منا نیز خاطرنشان کرد: براساس تدابیر مقام معظم رهبری و توافق سازمان حج و بنیادشهید خانواده‌های شهدای منا تنها از خدمات فرهنگی و درمانی بهره‌مند می‌شوند و از خدمات معیشتی، تسهیلات مسکن و استخدام نمی‌توانند استفاده کنند. اگر مجلس و دولت بار مالی را پیش‌بینی کنند ما خدمات معیشتی را نیز ارائه می‌دهیم.

تقدیر از جانفشانی ناجیان در حادثه سقوط بالگرد
قرار است در راستای تقدیر از جسارت و جانفشانی ناجیان غریق که با شجاعت و حضور بموقع خود، هر 8 نفر حادثه دیده این اتفاق ناگوار را از آب بیرون کشیدند، با حضور مدیران شهری از آنها تقدیر به عمل آید. جانفشانی ناجیان دریاچه شهدای خلیج‌فارس در حادثه سقوط بالگرد به این دریاچه و نجات جان سرنشینان این بالگرد، مانع از بروز فاجعه‌ای انسانی شد. در حادثه سقوط یک فروند بالگرد در روز سه‌شنبه 16 آذر و غرق شدن آن در قسمت شرقی دریاچه شهدای خلیج فارس، حادثه بلافاصله به نیروهای امدادی همچون آتش‌نشانی و اورژانس اطلاع‌رسانی شد اما به دلیل در خطر بودن جان سرنشینان بالگرد و مدت زمان لازم برای حضور نیروهای امدادی در محل حادثه، «اصغر جعفری»  و «بابک میرزایی» از  ناجیان قایقران دریاچه که در حال انجام وظیفه با 2 دستگاه قایق در چند متری حادثه بودند، با وجود سرمای شدید هوا در منطقه دریاچه شهدای خلیج‌فارس و زیر صفر بودن دمای آب، به سرعت به محل حادثه شتافته و قبل از رسیدن عوامل آتش‌نشانی و سایر عوامل امدادی با عملیات متهورانه غواصی و نجات غریق، افرادی را که در داخل بالگرد محبوس شده و همچنین مصدومانی را که در سطح آب در آستانه غرق شدن بودند نجات دادند. براساس این گزارش، قرار است در راستای تقدیر از جسارت و جانفشانی ناجیان غریق که با شجاعت و حضور بموقع خود، هر 8 نفر حادثه‌دیده این اتفاق ناگوار را از آب بیرون کشیدند، با حضور مدیران شهری از آنها تقدیر به عمل‌ آید.

فرمانده انتظامی کردستان اعلام کرد
کشف محموله 3 میلیاردی موبایل قاچاق در بیجار
فرمانده انتظامی استان کردستان از کشف محموله 3 میلیارد ریالی گوشی تلفن همراه قاچاق توسط ماموران پلیس آگاهی شهرستان بیجار خبر داد. به گزارش «وطن‌امروز»، مسعود خرم‌نیا، فرمانده انتظامی استان کردستان با اعلام این خبر گفت: ماموران پلیس آگاهی شهرستان «بیجار» با کسب اطلاعاتی در یک عملیات، موفق به کشف یک محموله گوشی تلفن همراه قاچاق از یک دستگاه کامیونت خاور شدند. وی با بیان اینکه ماموران پس از کنترل نامحسوس، این خودرو را در محور «دیواندره به بیجار» در محدوده پلیس راه متوقف کردند، افزود: در بازرسی از این کامیونت 591 دستگاه گوشی تلفن همراه قاچاق از جاساز کف اتاق بار کشف شد. ارزش این تعداد تلفن همراه طبق نظر کارشناسان 3 میلیارد ریال برآورد شده است.
 


Page Generated in 0/0053 sec