printlogo


کد خبر: 168950تاریخ: 1395/9/25 00:00
رویدادها

معرفی نامزدهای بخش بین‌الملل جشنواره فیلم وحدت اسلامی
در بخش فیلم‌های کوتاه و نیمه‌بلند و در رشته بهترین فیلمنامه، فیلمنامه‌های محمد نام اول از فرانسه، ولد از ایران، قضاوت از ایران و گورمردها از ایران نامزد دریافت تندیس و جایزه شدند. به گزارش فارس، در بخش بهترین فیلم  پویانمایی، فیلم‌های پیش از نور از آمریکا، صلاح‌الدین از مالزی و روبان از ایران نامزد دریافت جایزه شدند. در بخش بهترین فیلم  داستانی کوتاه و نیمه بلند  فیلم‌های ولد از ایران، محمد نام اول از فرانسه، گورمردها از ایران و قضاوت از ایران نامزد دریافت جایزه شدند. در بخش بهترین نماهنگ، او تنها بود، من زنده‌ام و کن انت، نامزد دریافت جایزه شدند. در بخش فیلم‌های بلند سینمایی در رشته  بهترین فیلمنامه، فیلمنامه‌های هلال ماه از اندونزی، 3 هزار شب از لبنان، فراغ از هند، فانی و ازهم‌گسیخته از سوریه نامزد دریافت جایزه شدند. در رشته بهترین دستاورد فنی، ابو پسر آدم از هند، فانی و ازهم‌گسیخته از سوریه، 3 هزار شب از لبنان و ملک سلیمان از ایران نامزد دریافت جایزه شدند. در رشته بهترین کارگردانی فیلم سینمایی فانی و ازهم‌گسیخته از سوریه، 3 هزار شب از لبنان، ابو پسر آدم از هند و شهید از عراق نامزد دریافت جایزه شدند.

انتقاد از آموزش‌وپرورش در مراسم رونمایی از «مرثیه‌ای بر یک رویا»
آیین رونمایی از مستند «مرثیه‌ای بر یک رویا» با استقبال بی‌نظیر مردم و مخاطبان، بویژه دانش‌آموزان و دانش‌آموختگان مدارس سمپاد و دلسوزان آموزش‌وپرورش روبه‌رو شد به گونه‌ای که تالار 2 طبقه اندیشه حوزه هنری که گنجایش 700 نفر نفر را دارد در همان لحظات ابتدایی مراسم مملو از جمعیت شد تا جایی که عده زیادی از شرکت‌کنندگان مجبور شدند در راه‌پله‌ها و اطراف سالن بر روی زمین بنشینند و برنامه را دنبال کنند. در این مستند 59 دقیقه‌‌ای که ساخته گروه دانش‌‌آموزی روشنا و با حمایت سفیر فیلم است به موضوع ساختار فرسوده نظام آموزش‌وپرورش و بررسی شرایط مدارس سمپاد به عنوان یک نمونه سابقا موفق غیرانتفاعی می‌پردازد. در پایان این میزگرد به رسم یادبود لوح تقدیری از طرف سازندگان مستند به پاس زحمت‌‌های این بزرگان به آنها اهدا شد. عکس یادگاری با حضور تمام حاضران در سالن پایان‌بخش رونمایی مستند بود.

«لاک قرمز» به سانس فوق‌العاده رسید
فیلم سینمایی «لاک قرمز» ساخته سیدجمال سید‌حاتمی دوشنبه به سانس فوق‌العاده رسید. به گزارش فارس، فیلم سینمایی «لاک قرمز» نخستین ساخته بلند سینمایی سیدجمال سیدحاتمی و تهیه‌کنندگی کامران مجیدی دوشنبه شب در سالن‌های آزادی و کورش به سانس فوق‌العاده رسید. این در حالی است که این فیلم متاسفانه در شرایطی اکران شده است که اکثر سالن‌های سینما در اختیار فیلم هندی سینمای ایران قرار گرفته و اکثر آثاری که در کنار این فیلم نمایش داده شدند با کمبود سالن مواجه هستند. فیلم «لاک قرمز» با موضوعی اجتماعی زندگی دختر نوجوانی را روایت می‌کند که دستخوش حوادثی می‌شود.

معرفی کاندیداهای بخش عکس و پوستر جشنواره تئاتر کودک و نوجوان
کاندیداهای دریافت جایزه بخش پوستر و عکس بیست و سومین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان مشخص شدند. به گزارش مهر، همزمان با سومین روز برگزاری جشنواره تئاتر کودک و نوجوان ۹ کاندیدای دریافت جایزه بخش‌های مسابقه پوستر و مسابقه عکس معرفی شدند. کاندیداهای دریافت جایزه بخش مسابقه عکس تئاتر عبارتند از: بهار نیک‌پور، مریم ملک مختار، مریم قهرمانی‌زاده، سمانه جویا و سیدضیاءالدین صفویان. کاندیداهای دریافت جایزه بخش مسابقه پوستر تئاتر عبارتند از: مهدی غلامی، زهره اسماعیلی، محمد افشار و مرضیه سرمشقی. در بخش پوستر، ۳۹ پوستر از ۲۸ طراح ارسال شد که از این میان ۱۸ پوستر از ۱۵ طراح برای شرکت در نمایشگاه انتخاب شدند. همچنین در بخش عکس۳۰ عکس از ۱۸ عکاس به نمایش گذاشته شد. بیست و سومین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان در همدان با دبیری شهرام کرمی در حال برگزاری است.
 


Page Generated in 0/0061 sec