printlogo


کد خبر: 168951تاریخ: 1395/9/25 00:00
هفته چهاردهم لیگ برتر و بازی‌های سرنوشت‌ساز
کار دشوار سرخابی‌ها

دیدارهای هفته چهاردهم لیگ برتر فوتبال  امروز پنجشنبه و جمعه ۲۵ و ۲۶ آذر برگزار می‌شود. لیگ برتر فوتبال در فصل شانزدهم به چهاردهمین هفته رسید تا رقابت در صدر جدول به اوج خود برسد.
3 تیم پرسپولیس، تراکتورسازی و ذوب‌آهن این هفته دیدارهای سختی دارند که در آنها تنها به پیروزی فکر می‌کنند.
جنگ برترین‌ها در فولادشهر
سرخپوشان تهران در یک بازی خارج از خانه برای حفظ صدرنشینی خود به دیدار ذوب‌آهن خواهند رفت. در هفته چهاردهم لیگ برتر فوتبال 2 تیم ذوب‌آهن و پرسپولیس روز جمعه از ساعت 16:20 در ورزشگاه فولادشهر به مصاف هم خواهند رفت. پرسپولیس با بردی که در بازی هفته گذشته مقابل پدیده در مشهد به دست آورد دوباره صدر جدول را از تراکتورسازی پس گرفت و در این هفته در یک بازی سخت و دشوار در اصفهان به مصاف ذوب‌آهن خواهد رفت. سرخپوشان در این فصل که باختی را تابه‌حال تجربه نکرده‌اند اگر بتوانند در مقابل ذوب‌آهن نیز بازی را واگذار نکنند رکورد خوبی را از خود به جا خواهند گذاشت. همچنین در این دو فصلی که برانکو سرمربیگری پرسپولیس را بر عهده گرفته موفق شده مقابل همه تیم‌های لیگ برتری به پیروزی برسد و تنها تیمی که مقابل سرخ‌پوشان در این دو سال نباخته، ذوب‌آهن اصفهان است. پرسپولیس درصورت برد در این بازی می‌تواند 2 رکورد از خود به جای بگذارد؛ اول اینکه نوار شکست‌ناپذیری خودش را حفظ کند، دوم اینکه با برد مقابل ذوبی‌ها لیست همه تیم‌های لیگ برتری را که مقابل‌شان به پیروزی رسیده تکمیل کند. پرسپولیس اگر بتواند در اصفهان از ذوبی‌ها امتیاز بگیرد با توجه به بازی آخر نیم‌فصل اول مقابل سیاه‌جامگان که در تهران برگزار می‌شود می‌تواند قهرمانی نیم‌فصل خود را جشن بگیرد. نکته جالب این بازی قرار گرفتن بهترین خط دفاع لیگ مقابل بهترین خط حمله لیگ است. پرسپولیس که در این فصل تنها 4 گل دریافت کرده و در اکثر بازی‌ها کلین‌شیت انجام داده باید مقابل تیمی قرار بگیرد که در این فصل بخوبی گل می‌زند و در اکثر بازی‌هایی که به برتری رسیده با گل‌های زیاد این کار را انجام داده است. مرتضی تبریزی و مهدی‌ رجب‌زاده بازیکن کهنه‌کار ذوبی‌ها در این فصل با هم 15 گل را به ثمر رسانده‌اند و با توجه به میزبانی ذوب‌آهن در این بازی رکورد گلزنی این دو می‌تواند بیشتر هم شود. مهدی طارمی آقای گل فصل پیش که در بازی با پدیده پایش به گلزنی باز شد امید بزرگی برای سرخپوشان است که در بازی مقابل ذوب‌آهن نیز بتواند دروازه رشید مظاهری را باز کند. با توجه به رفع مصدومیت علیرضا بیرانوند و آماده شدن این دروازه‌بان برای حضور در بازی باید دید برانکو از سنگربان شماره یک خود استفاده خواهد کرد یا اینکه در بازی مقابل پدیده رادوشوویچ را در زمین نگه خواهد داشت. دروازه‌بان کروات در این چند بازی که در لیگ انجام داده نمایش بسیار خوبی از خود ارائه داده است. از سوی دیگر درحالی که اکثر طرفداران ذوب‌آهن اینطور متصور بودند که با رفتن یحیی گل‌محمدی این تیم شرایط بدی در جدول پیدا خواهد کرد ولی مجتبی حسینی نشان داد پتانسیل این تیم خیلی بالاست و حتی مصدومیت قاسم حدادی‌فر نیز باعث نشد این تیم در این فصل افت داشته باشد و با بازی‌های خوبی که انجام داده با 21 امتیاز در رده سوم جدول قرار دارد. ذوبی‌ها اگر بتوانند در این بازی به پیروزی برسند اختلاف خود را با پرسپولیس به 5 امتیاز کاهش خواهند داد. با مشخص شدن گروه‌بندی لیگ قهرمانان آسیا 2 تیم ذوب‌آهن و پرسپولیس حریفان خود را شناختند و شباهتی که این دو تیم در لیگ قهرمانان دارند این است که در گروه سختی قرار گرفته‌اند. پرسپولیس همچون دور قبل که در این رقابت‌ها حضور داشت با الهلال عربستان همگروه شده و تیم ذوب‌آهن نیز با العین همگروه است که قطعا بازی‌های سختی برای این دو تیم خواهد بود. العین در لیگ قهرمانان این فصل به نایب قهرمانی رسید.
استقلال-پدیده؛ فرصتی برای جبران
استقلال در بازی چهاردهم خود مسابقه سخت و سرنوشت‌سازی را برگزار خواهد کرد. آبی‌های تهران در چهاردهمین ایستگاه لیگ برتر به مصاف سختکوش‌ترین تیم لیگ خواهند رفت. استقلال اگر در این بازی هم برنده نشود بازهم به سقوط در جدول ادامه خواهد داد و به این ترتیب شاید اتفاقات جدیدی در نیم فصل برای تیم پرطرفدار تهرانی بیفتد. استقلال با باخت مقابل تراکتورسازی بیش از 3 امتیاز در جدول لیگ برتر ضرر کرد و حالا اگر بدون برد به مصاف سپاهان برود، ممکن است این تیم را در پایان نیم‌فصل با رتبه دورقمی ببینیم! رویارویی با پدیده درست بعد از باخت به قرمزهای تبریز را می‌توان شانس بد استقلال دانست، چرا که بازی محکم این تیم مشهدی مقابل پرسپولیس نشان می‌دهد آنها استقلال را هم آزار خواهند داد. آبی‌ها از فصل گذشته مشکلاتی را در خط دفاع خود داشتند که حضور چشمی و ابراهیمی این مشکلات را پنهان می‌کرد اما اکنون با مصدومیت چشمی و افت ابراهیمی بخوبی مشخص است مشکلات در خط دفاع و بویژه مرکز این خط بیش از پیش شده است. این تیم در خط حمله هم حداقل انتظار هوادارانش را برآورده نکرده و 16 گل در 13 بازی چیزی نیست که روی آن حساب می‌شد. رتبه هفتم و فاصله11 امتیازی با رقیب همشهری، اصلا مورد قبول آنها نیست و به نظر می‌رسد با ادامه روند ناکامی‌ها، کم‌کم صدای اعتراض سکوها نیز بلند شود. پدیده تیمی است که در زمین خودش بشدت بسته می‌شود و هنگام تصاحب توپ، با بردن بازی به کناره‌ها این فرصت را به بازیکنان میانی می‌دهد که راحت به زمین حریف نفوذ کنند. بازیکنان این تیم بخوبی و با سرعت وارد فاز تهاجمی می‌شوند و این موضوع قطعا برای بازیکنان کند استقلال مانند مگویان مشکل‌ساز خواهد بود. تیم رضا مهاجری جنگیدن در زمین را بخوبی بلد است و منصوریان باید به انسجام خطوطش در میانه زمین توجه ویژه‌ای داشته باشد، چرا که رها کردن یا از دست دادن میانه زمین، قلب دفاع آبی‌ها را شکننده‌تر از قبل خواهد کرد. این دو تیم اکنون فاصله‌ای به اندازه یک مسابقه دارند و برنده این مسابقه صعود خوبی را در جدول خواهد داشت. پدیده با امتیاز گرفتن از استقلال می‌تواند به رتبه تک‌رقمی در جدول برسد اما استقلال باید برای کم کردن فاصله‌اش با تیم‌های بالایی جدول این بازی را با پیروزی پشت‌سر بگذارد. حتی تساوی هم برای آبی‌ها به منزله باخت حساب می‌شود و قطعا سقوط آنها را در پی خواهد داشت. با اینکه 2 تیم در برنامه‌های خود استفاده زیادی از کناره‌ها می‌برند اما باید گفت این مرکز زمین است که نتیجه بازی را تعیین خواهد کرد. هرتیمی که کنترل و فرماندهی بهتری در میانه زمین داشته باشد، راحت‌تر دروازه حریفش را تهدید می‌کند بنابراین هافبک‌ها نقش مهمی در مسابقه روز پنجشنبه خواهند داشت.
خبر بد برای پرسپولیس
قبل از دیدار حساس پرسپولیس برابر ذوب‌آهن خبرهایی درباره احتمال غیبت سید جلال در این بازی به گوش می‌رسد. در یکی از حساس‌ترین بازی‌های هفته چهاردهم رقابت‌های لیگ برتر پرسپولیس در اصفهان به مصاف ذوب‌آهن خواهد رفت. خبر بد برای سرخپوشان قبل از این دیدار حساس مریض شدن سیدجلال حسینی،کاپیتان محبوب و خوب پرسپولیس است و این احتمال وجود دارد که او به این دیدار حساس نرسد. پرسپولیس سخت در خط دفاعی خود به سیدجلال نیاز دارد و غیبت او می‌تواند برای سرخ پوشان پایتخت دردسرساز شود بویژه اینکه آنها برابر تیمی بازی می‌کنند که در هفته اخیر توفانی برابر حریفان خود ظاهر شده و خط حمله بسیار خوبی دارد. این دیدار در حالی برگزار می‌شود که پرسپولیس با 29 امتیاز در صدر جدول رده‌بندی جای دارد و ذوب‌آهن هم با 21 امتیاز سوم است و سخت به دنبال کسب 3 امتیاز خانگی است.
پنجشنبه ۲۵ آذر
گسترش فولاد- استقلال خوزستان، ساعت 14:30، ورزشگاه بنیان‌دیزل تبریز
سایپا- پیکان، ساعت ۱۵
ورزشگاه دستگردی تهران
صبا- نفت تهران، ساعت ۱۵:۱۵
ورزشگاه یادگار امام قم
استقلال- پدیده، ساعت ۱۶:۲۰
ورزشگاه آزادی تهران
جمعه ۲۶ آذر
تراکتورسازی- سپاهان، ساعت ۱۴
ورزشگاه اختصاصی تراکتورسازی
سیاه‌جامگان- ماشین‌سازی، ساعت ۱۴:۳۰
 ورزشگاه ثامن مشهد
فولاد- صنعت‌نفت آبادان، ساعت ۱۵:۳۰
ورزشگاه غدیر اهواز
ذوب‌آهن- پرسپولیس، ساعت ۱۷:۲۰
ورزشگاه فولادشهر اصفهان
 


Page Generated in 0/0058 sec