printlogo


کد خبر: 168955تاریخ: 1395/9/25 00:00
سیتی، سخت‌ترین چالش گوآردیولاست

جاناتان اسمیت: پپ گوآردیولا بعد از تساوی 1-1 برابر اورتون به خبرنگاران گفته بود: خیلی اوقات از فشار بالای لیگ جزیره می‌شنوم اما شما هیچ کدام در لالیگا یا بوندسلیگا نبوده‌اید تا فشار آن لیگ‌ها را ببینید. مربی سابق بارسلونا و بایرن‌مونیخ تاکید زیادی روی این مساله دارد که منچسترسیتی سخت‌ترین شغل او در فوتبال نیست اما بعد از آن تساوی برابر اورتون تیم او روند بدی را آغاز کرد که در 9 بازی آنها موفق به کسب 12 امتیاز شدند و حالا 7 امتیاز از چلسی صدرنشین عقب‌تر هستند. بعد از تثبیت صعود در لیگ قهرمانان در تساوی 1-1 برابر گلادباخ، سیتی یک برد نزدیک 1-2 برابر برنلی به‌دست آورد، در خانه 1-3 از چلسی شکست خورد و برابر لستر 2-4 در هم کوبیده شد. لستری که یک بار در 9 بازی قبلی خود طعم برد را چشیده بود. می‌خواهیم به یکسری آمار نگاه کنیم. آماری که نشان می‌دهد به‌رغم پافشاری گوآردیولا، سیتی در واقع سخت‌ترین شغل او به شمار می‌آید.
بدترین شروع در یک فصل
گوآردیولا هیچ وقت شروعی بدتر از این در لیگ نداشته است. سیتی از 15 بازی 30 امتیاز کسب کرده و بدترین آمار او قبل از این فصل، 34 با بارسلونا بود. در تیم‌های قبلی او هیچ وقت در 15 بازی اول 3 بار شکست نخورده بود. 4 فصل تیم او فقط یک بار شکست خورده بود. 3 فصل هم آنها تا اینجای فصل بدون شکست بودند!
فاصله از صدر
در 5 فصل از 7 فصل قبلی گواردیولا، تیم‌های او در این مقطع از فصل صدر جدول بودند و به نظر می‌رسید تا پایان هم صدر را حفظ خواهند کرد. در فصل 10-2009، بارسلونا بعد از 15 بازی در صدر بود اما در یک مقطع کوتاه رئال با پیگرینی آنها را گرفت  اما در نهایت بارسلونا قهرمان لیگ شد. 2 فصل بعد مورینیو با رئال در لالیگا قهرمان شد. تنها فصلی که گوآردیولا قهرمانی را در لیگ خودش تجربه نکرد. او هیچ‌وقت در این مقطع از فصل پایین‌تر از رتبه دوم قرار نگرفته بود.
کلین‌شیت‌ها
گوآردیولا بعد از شکست عجیب برابر لستر گفت: 2 بر صفر عقب بودن بعد از تنها 4 دقیقه برابر یک تیم واقعا کار را سخت می‌کند. تیم او در کل این فصل فقط 2 بار کلین‌شیت کرده و این کاملا در تضاد با دوران حضور او در بارسلونا و بایرن است. بدترین رکورد قبلی او در کلین‌شیت در فصل اولش با بارسلونا بود که آنها از 15 بازی اول 7 کلین شیت داشتند. او در فصل دومش با بایرن در 15 بازی اول، 12 کلین‌شیت کرده بود! بایرن در کل فصل فقط 18 گل دریافت کرد اما سیتی تا همینجا 19 گل خورده است.
درصد پیروزی
درصد پیروزی گوآردیولا در لیگ جزیره در حال حاضر 33/53 درصد است. این بسیار کمتر از 32/76 با بارسلونا و 39/80 با بایرن است. مشکل فقط در لیگ جزیره هم نیست. سیتی در دور چهارم جام اتحادیه هم حذف شد. این دومین‌بار در دوران حرفه‌ای کاری گوآردیولا بود که در یک تورنمنت حذفی قبل از نیمه‌نهایی کنار می‌رود. دفعه اول برابر سویا در دور یک‌هشتم نهایی کوپا‌دل‌ری در 2010 رقم خورد. در لیگ قهرمانان هم این نخستین بار بود که تیم گوآردیولا سرگروه نشده و دومین‌بار بود که تیم او فقط 3 بازی از 6 بازی مرحله گروهی را برده است.
مشکل کارت قرمز
در هیچ دوره کاری بازیکنان گوآردیولا آنقدر اخراج و محرومیت را تجربه نمی‌کردند؛ سیتی تا همینجا در تمام رقابت‌ها شاهد اخراج 5 بازیکن بوده و آگوئرو هم به خاطر یک ضربه آرنج به وینستون رید بعد از بازی کارت قرمز گرفت. بایرن در کل 3 فصل 7 کارت قرمز گرفت. بدترین رکورد در بارسلونا هم 7 کارت قرمز از 62 بازی بود. حالا گوآردیولا برای 7 بازی آگوئرو را هم محروم می‌بیند. قبل از بازی برابر لستر، او دقیقا یک‌سوم گل‌های تیمش را در لیگ زده بود: 10 از 30.
مشکل دروازه‌بانی
گوآردیولا براوو را برای استعداد‌های فوتبالی‌اش خرید اما توانایی دروازه‌بانی او چندان جالب نبوده است. او تا به ‌حال 21 گل دریافت کرده و درصد سیو او تنها 5/62 است. در بایرن نویر در فصل آخر خود درصد سیوی معادل 6/79 داشت. بدترین رکورد نویر در حضور گوآردیولا 4/74 بود. حتی والدز در فصل آخر گوآردیولا در بارسلونا هم 8/67 درصد سیو داشت. در فصلی که 39 گل دریافت کرد.
درصد گل
گوآردیولا بعد از 3 تساوی پیاپی خانگی گفته بود: در تمام آن بازی‌ها ما خیلی خیلی از حریف بهتر بودیم. حالا باید بریم حرف بزنیم و تحلیل کنیم. این یک مشکل درون محوطه است اما پیشرفت خواهیم کرد. آمار حاکی از یک مشکل است. سیتی 296 موقعیت خلق کرده و 52 گل زده. یعنی یک گل از هر 7/5 موقعیت. غیر از فصل آخر بایرن و 3/6 موقعیت و یک گل، این بدترین رکورد گوآردیولاست. حداقل در فصل آخر بایرن هم آنها در نهایت 122 گل زدند.


Page Generated in 0/0050 sec