printlogo


کد خبر: 168979تاریخ: 1395/9/28 00:00
رئیس سازمان غذا و دارو اعلام کرد
ورود کالا ی قاچاق از گمرک!

گروه اجتماعی: رئیس سازمان غذا و دارو نسبت به واردات برخی کالاهای قاچاق از طریق گمرکات کشور انتقاد کرد.
به گزارش مهر، رسول دیناروند در نشست سازمان تعزیرات حکومتی گفت: درباره فرآورده‌های آرایشی باید دقت کنیم زیرا بازار جهانی این فرآورده‌ها حداقل ۴۰۰ میلیارد دلار است چون شرکت‌های زیادی در این حوزه فعالیت می‌کنند و بازار لوازم بهداشتی جدا از لوازم آرایشی است. وی با انتقاد از اینکه گفته می‌شود ایران بزرگ‌ترین مصرف‌کننده لوازم آرایشی در دنیاست، گفت: البته رشد مصرف لوازم آرایشی در کشور زیاد است و در خاورمیانه دومین رتبه را داریم که 5/2 میلیارد دلار برآورد می‌شود که از این میزان ۵۰ درصد آن قاچاق است و از راه‌های غیرمجاز وارد می‌شود. دیناروند ادامه داد: قاچاق و تقلب برندهای معتبر محصولات آرایشی به‌قدری جدی است که برخی از این برندها حتی ۷ نوع تقلبی دارند.
رئیس سازمان غذا و دارو با عنوان این مطلب که اقشار متوسط و کم‌درآمد جامعه هدف محصولات قاچاق آرایشی هستند، گفت: متاسفانه از رنگ‌ها و مواد غیرمجاز در این محصولات تقلبی و قاچاق استفاده می‌شود که سلامت جامعه را تهدید می‌کند. وی با اشاره به تاکید رئیس سازمان تعزیرات حکومتی بر نظارت دقیق گمرک‌ها،  افزود: متاسفانه در مواردی خود گمرک مسیر ورود کالای قاچاق به کشور است و این سوال در ذهن تداعی می‌شود که آیا قاچاقچی‌ها در گمرک هم نیرو دارند. دیناروند گفت: سعی داریم توزیع لوازم آرایشی و بهداشتی مثل دارو بشود که جلوی قاچاقچیان را بگیریم.
ضرورت حضور مسؤولان گمرک در حوزه مبارزه با قاچاق
رئیس سازمان غذا و دارو همچنین با بیان اینکه راه‌های متعدد و متنوعی برای قاچاق وجود دارد، گفت: مرزهای طولانی کشور متاسفانه به‌طور کامل قابل کنترل نیستند. حتی ممکن است از راه‌های رسمی مانند مناطق آزاد و ویژه، بازارچه‌های مرزی و گمرک هم سوء استفاده شود.
معاون وزیر و رئیس سازمان غذا و دارو، درباره  مبارزه با قاچاق کالاهای سلامت اظهار داشت: ضروری است که اتخاذ هر تصمیمی در این حوزه با حضور مسؤولان گمرک همراه باشد. دیناروند با بیان اینکه راه‌های متعدد و متنوعی برای قاچاق وجود دارد، افزود: مرزهای طولانی کشور متاسفانه به طور کامل قابل کنترل نیستند. حتی ممکن است از راه‌های رسمی مانند مناطق آزاد و ویژه، بازارچه‌های مرزی و گمرک هم سوءاستفاده شود. وی تاکید کرد: بتازگی سامانه متمرکز گمرک و سازمان غذا و دارو راه‌اندازی شده‌اند و ارتباط برخط آنها برقرار شده است که جلوی بسیاری از سوءاستفاده‌ها گرفته شده است. رئیس سازمان غذا و دارو در پایان از همکاری و هماهنگی خوبی که بین دستگاه‌های  گوناگون بویژه گمرک جمهوری اسلامی و تعزیزات حکومتی و دستگاه‌های اطلاعاتی، امنیتی و انتظامی با سازمان غذا و دارو وجود دارد تشکر کرد.


Page Generated in 0/0060 sec