printlogo


کد خبر: 168985تاریخ: 1395/9/28 00:00
اخبار

انتقاد مهرداد بذرپاش از مدیریت نجومی‌بگیر
این قرارمان نبود
مهرداد بذرپاش با انتقاد از مدیریت نجومی‌بگیر گفت اولویت قرار دادن مدیران بر توده مردم از آرمان‌های انقلاب اسلامی فاصله دارد. به گزارش فارس، مهرداد بذرپاش در یادواره شهدای مدافع حرم منطقه 12 تهران که در محل لانه جاسوسی سابق برگزار شد؛ با اشاره به فاجعه فیش‌های نجومی گفت: قرار بود از خودمان بگذریم وبه مردم برسیم نه اینکه از مردم بگذریم و به خودمان برسیم و نجومی بگیر باشیم. این درس از خودگذشتگی شهدا نبود؛ کلا این قرارمان نبود. وی با بیان اینکه همواره عده‌ای در کشور نقش هیأت عالی واگذاری و عده‌ای دیگر نقش هیأت عالی حفاظت از کشور را برعهده داشته‌اند، گفت: عیار ملی‌گرایی نه با بورسیه‌های تحصیلی آمریکا و در زیر باران‌های لندن بلکه زیر آفتاب فکه و شلمچه خود را نشان می‌دهد. وی افزود: ملی‌گرایی واژه‌ای نیست که عده‌ای با آن بازی سیاسی و قبیله‌ای کنند بلکه باید به ملت، کشورت، هویت و دینت با عمق وجود باور داشته باشی و اگر روزی خطری کشور را تهدید کرد از آن دفاع کنی و نه اینکه در وقت خطر، احساس تکلیف درس خواندن در آمریکا و انگلیس داشته باشی. نماینده مردم تهران در مجلس نهم با انتقاد از رویکرد برخی سیاستمداران اظهار داشت: همیشه در کشور عده‌ای نقش هیأت عالی حفاظت از کشور را بر عهده داشتند. وی تصریح کرد: عده‌ای به دنبال ایجاد دوقطبی هسته‌ای و مسائل اقتصادی بودند و  نتیجه آن نیز این شد که توان هسته‌ای کشور را بتن ریختند و تعطیل کردند و در عرصه بعد نیز می‌خواستند دوگانه جنگ منطقه‌ای و اقتصاد را ایجاد کنند که در آن صورت مظلوم‌ترین افراد شهدای مدافع حرم می بودند کما اینکه در ماجرای هسته‌ای شهدای هسته‌ای مظلوم بودند. بذرپاش با بیان اینکه می‌خواستند به خانواده‌های مدافع حرم القا کنند که دفاع از حرم توسط فرزندانتان اشتباه بوده است، گفت: باید آدرس‌ها را بشناسیم تا گرفتار آدرس‌های غلط و این دوگانه‌سازی‌ها نشویم.

روحانی در گفت‌وگوی تلفنی با اسد:
حمایت از پرچمداران مبارزه با تکفیری‌ها را وظیفه می‌دانیم
حسن روحانی شامگاه چهارشنبه در گفت‌وگوی تلفنی با «بشار اسد» رئیس‌جمهور سوریه گفت: حمایت از پرچمداران مبارزه با تروریسم تکفیری را که می‌کوشند سرزمین خود را از حضور متجاوزان پاک کنند، وظیفه خود می‌دانیم. وی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران تا بیرون راندن تروریست‌ها از سوریه، در کنار دولت و ملت این کشور می‌ماند. رئیس‌جمهور با تبریک این پیروزی به ملت سوریه گفت: پیروزی در حلب و بازگشت دومین شهر بزرگ سوریه به آغوش ملت، موفقیت بزرگ ملت مقاوم و یکپارچه سوریه در برابر تروریست‌ها و حامیان آنها بود. امروز وظیفه جامعه جهانی کمک به مردم مظلوم سوریه است. من از هلال‌احمر جمهوری اسلامی خواسته‌ام با دعوت از جامعه جهانی به کمک مردم مظلوم بشتابد. بشار اسد، رئیس‌جمهوری سوریه نیز در این گفت‌وگوی تلفنی با قدردانی از حمایت‌های بی‌دریغ ملت و دولت ایران از ملت سوریه در برابر تروریست‌ها و حامیان آنها، گفت: ملت و دولت ایران در سخت‌ترین دوران در کنار مردم و دولت سوریه بوده‌اند و ما هرگز این را فراموش نمی‌کنیم.

 احضار کاردار انگلیس به وزارت  امورخارجه
بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان گفت: به‌دنبال اظهارات و مواضع نسنجیده مقامات انگلیسی در قبال نقش جمهوری اسلامی ایران در قبال بحران سوریه، عصر روز جمعه ٢٦ آذر در غیاب سفیر انگلیس در تهران، کاردار این کشور توسط معاون مدیرکل غرب اروپا به وزارت امور خارجه احضار و مراتب اعتراض جمهوری اسلامی ایران نسبت به اظهارات و مواضع نسنجیده و غیرواقعی مقامات آن کشور به وی ابلاغ و نسبت به تاثیرات مخرب این اظهارات و مواضع  بر وضعیت انسانی سوریه و صلح و امنیت بین‌المللی هشدار داده شد. وی افزود: در این جلسه مقام وزارت امور خارجه کشورمان با اشاره به سیاست‌ها و اقدامات جمهوری اسلامی ایران در جهت برقراری صلح و ثبات در سوریه و ارائه کمک‌های انسانی به مردم آن کشور، بر ضرورت قطع هرگونه کمک و حمایت دولت انگلیس از گروه‌های تروریستی تاکید کرد.


Page Generated in 0/0053 sec