printlogo


کد خبر: 168994تاریخ: 1395/9/28 00:00
اخبار

رئیس سازمان امداد و نجات مطرح کرد
تحویل محموله 75 تنی کمک‌های ایران به سوریه
رئیس سازمان امداد و نجات از تحویل محموله ٧٥ تنی دارو و کمک‌های بشردوستانه هلال‌احمر ایران به دولت سوریه خبر داد. به گزارش فارس، مرتضی سلیمی، رئیس سازمان امداد و نجات، با اعلام این خبر گفت: این محموله امدادی شامل 400 دستگاه چادر امدادی، 4 هزار تخته پتو، 400 ست ظروف، 400 شعله والور، 30 تن برنج و 800 تخته موکت بوده است. وی با اشاره به اینکه به همراه این محموله امدادی 5 تن دارو نیز به حلب ارسال شده است، عنوان کرد: این محموله به علت تسریع در ارسال و با توجه به هماهنگی‌ها در سوریه، به دولت سوریه تحویل شده است. سلیمی افزود: محموله‌های دیگری نیز برای ارسال به سوریه آماده است که در صورت انجام هماهنگی‌های لازم آماده ارسال خواهیم بود.

برگزاری همایش صلح، علم و دین
«پیوست علم در هلال‌احمر موجب ایجاد صلح واقعی می‌شود. هلال‌احمر پیام صلح‌طلبی ادیان را به گوش جهانیان برساند». به گزارش «وطن‌امروز» معاون آموزش، پژوهش و فناوری جمعیت هلال‌احمر با تاکید بر اینکه پیوست هلال‌احمر و دانشگاه، بشردوستی، کرامت انسانی و صلح‌طلبی‌ است، تصریح کرد: هر دو نهاد به دنبال مسؤولیت اجتماعی خود هستند، البته به دور از غرض و گرایش‌های سیاسی و قومی میان همه آحاد بشریت. سیدحمید جمال‌الدینی، معاون آموزش، پژوهش و فناوری جمعیت هلال‌احمر در همایش صلح، علم و دین که به همت معاونت آموزشی هلال‌احمر و گروه فلسفه علم دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد، با اشاره به قرابت‌ها و نزدیکی هلال‌احمر و دانشگاه، افزود: جمعیت هلال‌احمر و دانشگاه صنعتی شریف مدیون سرمایه اجتماعی و برخاسته از اعتماد و اطمینان مردم هستند. وی با تاکید بر اینکه پیوست هلال‌احمر و دانشگاه، بشردوستی، کرامت انسانی و صلح‌طلبی است، تصریح کرد: هر دو نهاد به دنبال مسؤولیت اجتماعی خود هستند، البته به دور از غرض و گرایش‌های سیاسی و قومی میان همه آحاد بشریت است. وی به اهداف و ظرفیت جمعیت‌های هلال‌احمر و صلیب سرخ اشاره و بیان کرد: این نهاد در روشنگری ماهیت ادیان که همانا صلح‌طلبی است بسیار توانمند و دارای ظرفیت است. نخستین همایش صلح، علم و دین 24 و 25 آذرماه (به مدت 2 روز) با حضور کارشناسان در حال برگزاری است.


معاون کمیته امداد استان تهران خبر داد
افتتاح دومین صندوق قرض‌الحسنه امداد
دستگاه‌های اجرایی و مردم استان با سپرده‌گذاری و افتتاح حساب در صندوق قرض‌الحسنه‌ امداد می‌توانند در ارائه وام قرض‌الحسنه به افراد نیازمند شریک شوند.  همزمان با هفته وحدت و میلاد حضرت رسول اکرم(ص) دومین صندوق قرض‌الحسنه امداد شعبه فرجام با هدف تبیین و ترویج سنت قرض‌الحسنه، بازمهندسی فرآیندها با رویکرد جلب مشارکت، جذب سپرده و کمک‌های مردمی و کاهش بروکراسی اداری در مراجعه مددجویان و نیازمندان به بانک‌ها برای دریافت وام افتتاح می‌شود. ابوالفضل نوبخت، معاون اداری و مالی کمیته امداد استان تهران اظهار کرد: اعتبار اولیه کمیته امداد استان تهران برای راه‌اندازی صندوق قرض‌الحسنه امداد شعبه فرجام با تامین سرمایه در گردش بیش از ۴۰۰ میلیارد ریال درنظر گرفته شده است و ارائه تسهیلات با کارمزد 3 درصد ثابت به متقاضیان پرداخت می‌شود.


  با تصویب اساسنامه جدید موزه «علم و فناوری» به تاریخ 27 شهریور 1395 توسط شورای گسترش آموزش عالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، از این پس این موزه «ملی» شناخته می‌شود.
  نادیا یعقوب‌فردطاری، رئیس اداره آموزش‌های شهروندی شهرداری منطقه 7 درباره آموزش غیرمستقیم کودکان با مضامین درسی و آشنایی با فعالیت‌های شهرداری گفت: اردوهای نیم‌روزه‌ای برای کودکان ساکن منطقه در قالب برنامه «شهر در دست بچه‌ها» برگزار می‌شود که دانش‌آموزان در قالب این اردوها به باغ پرندگان، سرای فدک، ایستگاه‌های آتش‌نشانی، پارک ترافیک و تالار فرهنگ می‌روند.
 


Page Generated in 0/0048 sec