printlogo


کد خبر: 168998تاریخ: 1395/9/28 00:00
اخبار

برخورد با تخلفات وکلا
گروه اجتماعی: رئیس اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری از برخورد جدی با تخلفات وکلا خبر داد. به گزارش خبرگزاری صداوسیما، بهمن کشاورز، رئیس اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری با اعلام این خبر گفت: اگر وکیلی در مدعابه شریک شود تخلف است یعنی اینکه بگوید ملک 100 میلیارد تومان می‌ارزد، خلع ید می‌کنم و 20 درصد ارزش ملک را می‌گیرم که این تخلف و قابل تعقیب و مجازات است.  وی افزود: ممکن است وکیلی مبلغی را بگوید تحت عنوان حق‌الوکاله ولی به ظاهر به موکلش بگوید مبلغی دیگری هم بدهد که این تخلف هم قابل تعقیب و مجازات است. کشاورز گفت: وقتی وکیلی در وکالتنامه بنویسد که مطابق تعرفه و آن را رعایت کند این موضوع، مشکلی ایجاد نمی‌کند اما وقتی وکیلی بنویسد مطابقه و تعرفه را رعایت نکند مدعی آن کانون وکلا،‌ اداره دارایی و صندوق حمایت از وکلاست و ممکن است در حد تخلف انتظامی درجه 2 و 3 قابل تعقیب باشد ولی تخلف انتظامی شدید نیست.


40 تفاهمنامه در نمایشگاه صنعت مترو
گروه اجتماعی: در سومین نمایشگاه مشارکت تولیدکنندگان ایرانی در صنعت مترو 40 تفاهمنامه همکاری به امضا رسید. به گزارش خبرگزاری صداوسیما، احمدی‌بافنده، مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو با بیان این مطلب گفت: در 3 روز برگزاری این نمایشگاه با همه تولیدکنندگان داخلی گفت‌وگو و قطعات آنها بررسی شد. وی گفت: تفاهمنامه‌های پژوهشی ساخت و اجرایی با شرکت‌های تولیدکننده و همچنین دانشگاه‌ها منعقد شد. بافنده افزود: در بازدیدهایی که انجام شد ظرفیت‌های مورد نیاز شناسایی شد و حتی توانستیم سوزن مترو و ریل سوم را که پیش از این از خارج وارد می‌کردیم شناسایی کنیم که بزودی کارهای آن برای تولید در داخل انجام خواهد شد. وی گفت: یکی از اقدامات مهم در این زمینه داشتن الگویی واحد بین متروهای شهرهای کشور است که باید در زمینه تجهیزات، پله برقی، آسانسورها و سایر بخش‌ها یکپارچه‌سازی انجام شود.


برگزاری اردوی «از مدرسه تا مدرسه»
گروه اجتماعی: اردوهای راهیان نور با عنوان «از مدرسه تا مدرسه»  با محوریت نشر فرهنگ دفاع‌مقدس و تقویت ارزش‌های دفاع‌مقدس ویژه دانش‌آموزان متوسطه دوم انجمن اسلامی  برگزار می‌شود. به گزارش «وطن امروز» دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی با بیان این مطلب گفت: یکی از مهم‌ترین برنامه‌های فرهنگی تاثیرگذار در کشور اعزام کاروان‌های راهیان نور به مناطق عملیاتی است. حامد علامتی خاطرنشان کرد: این اردو در 6 مرحله است که در مرحله اول اردوی راهیان نور از 10 مهر تا دوم اردیبهشت در نیمه اول و دوم سال تحصیلی دانش‌آموزان دختر و پسر متوسطه دوره دوم به مناطق جنگی با هماهنگی بسیج دانش‌آموزی اعزام می‌شوند. وی گفت: در راستای بهره‌مندی و انس دانش‌آموزان عضو انجمن‌های اسلامی از اردوهای راهیان نور، پیرو تفاهمنامه اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان و سازمان بسیج دانش‌آموزی، برگزاری اردوهای راهیان نور در سال تحصیلی جاری با عنوان «از مدرسه تا مدرسه» برگزار می‌شود.


تأکید بر نقش ویژه اورژانس هوایی
گروه اجتماعی: نشست کشوری رؤسا و مدیران روابط عمومی فوریت‌های پزشکی سراسر کشور با حضور سرپرست مرکز اورژانس کشور برگزار شد. به گزارش «وطن امروز»، یک نشست 2روزه تخصصی با حضور مدیران روابط‌عمومی سراسر کشور و پیرحسین کولیوند، سرپرست مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی کشور در سالن همایش‌های وزارت بهداشت برگزار شد. سرپرست اورژانس کشور در این نشست اظهار داشت: اورژانس هوایی اهمیت ویژه‌ای دارد و در همین راستا با توجه به اهمیت اورژانس هوایی در نجات جان مصدومان لازم است این بخش نسبت به جایگاه کنونی تقویت شود و با حمایت وزیر بهداشت اقداماتی در جهت تجهیز و تقویت پایگاه‌های اورژانس هوایی در سراسر کشور صورت گرفته و همچنان در دست اقدام است. وی با بیان اینکه توجه و تمرکز ما بر ارائه خدمات مطلوب‌تر به مردم است، عنوان کرد: در این راستا تلاش می‌کنیم با ساخت پایگاه‌ها و حذف کانکس‌ها و پایگاه‌های فرسوده بتوانیم خدمت‌دهی مطلوب‌تری داشته باشیم.


Page Generated in 0/0052 sec