printlogo


کد خبر: 169058تاریخ: 1395/9/29 00:00
رئیس شورای شهر برای چندمین بار از برگزاری نمایشگاه‌ در محل دائمی نمایشگاه‌ها گلایه کرد
نمایشگاه دردسرساز!
چمران: آقایان 5 نمایشگاه همزمان برگزار می‌کنند، مشکلاتش برای مردم است!

گروه اجتماعی: رئیس شورای اسلامی شهر تهران با ابراز گلایه از برگزاری نمایشگاه‌ها در محل دائمی نمایشگاه‌ها گفت: حقوق مردم کمترین ارزشی برای مسؤولان ذی‌ربط ندارد که اگر داشت ۵ نمایشگاه همزمان برگزار نمی‌کردند.
به گزارش «وطن‌امروز»، مهدی چمران در سیصدوسیزدهمین جلسه شورا با اشاره به برگزاری نمایشگاه پرازدحام الکامپ در محل دائمی نمایشگاه‌ها واقع در بزرگراه شهید چمران گفت: برای چندمین‌بار است که یادآوری می‌کنیم برگزاری نمایشگاه‌های پرازدحام و نیز چند نمایشگاه همزمان خلاف مقررات و توافقنامه با سازمان نمایشگاه‌هاست. چمران ادامه داد: متأسفانه بار دیگر شاهد ترافیک پرازدحامی بودیم که به واسطه نمایشگاه الکامپ در محور‌های مواصلاتی در محدوده بزرگراه شهید چمران شده بود هرچند که پلیس راهور تهران تلاش‌ گسترده‌ای در جهت روانسازی ترافیک داشت ولی اصولا پلیس راهنمایی و رانندگی نباید اجازه برگزاری این نمایشگاه را می‌داد. رئیس شورای اسلامی شهر تهران افزود: براساس توافقی که با شهرداری، نیروی انتظامی و سازمان نمایشگاه‌ها منعقد شده برگزاری نمایشگاه‌های پرازدحام و همزمان خلاف مقررات است و عدم پایبندی به این توافقنامه به معنای نقض آشکار حقوق شهروندان است و در چنین شرایطی آقایان 5 نمایشگاه همزمان در این محل برگزار می‌کنند که تبعات و مشکلاتش تنها متوجه مردمی است که از محور‌های مجاور تردد می‌کنند.
زنجیره انسانی تشکیل می‌دهیم
علاوه بر این رئیس شورای شهر تهران چندی پیش هم در انتقاد به برگزاری نمایشگاه‌های همزمان و پرازدحام در محل دائمی نمایشگاه بین‌المللی تهران گفته بود: «در صورت توجه نکردن مسؤولان به درخواست‌های مکرر شورا مبنی بر برگزار نکردن نمایشگاه در آن محل، به طور حتم طی فراخوانی مقابل محل نمایشگاه‌ها زنجیره انسانی تشکیل خواهیم داد».
بارها تذکر داده‌ایم!
مهدی چمران پیش از این در حاشیه سیصدونهمین جلسه شورا هم در انتقاد از برگزاری نمایشگاه‌های شلوغ در محل دائمی نمایشگاه بین‌المللی تهران، گفت: ما بارها در این‌باره تذکر داده‌ایم و از مسؤولان برگزاری نمایشگاه خواسته‌ایم از برگزاری نمایشگاه‌های همزمان و پرازدحام در این محل خودداری کنند اما متاسفانه هر روز شاهد برگزاری اینگونه نمایشگاه‌ها هستیم. بنا بر اظهارات چمران، مسؤولان نمایشگاه به بهانه اینکه برنامه اجرایی نمایشگاه از مدت‌ها قبل بسته شده، معتقدند طبق قرارداد برای سازمان نمایشگاه‌ها تعهد ایجاد شده است، در حالی که این قراردادها قابل بازبینی و تغییر است و با هیچ دلیلی قابل توجیه نیست که نمایشگاه شهر آفتاب با این امکانات مناسب و مزاحمت نداشتن برای شهروندان خالی بماند و ما هر روز شاهد ترافیک و اعتراض مردم در منطقه منتهی به نمایشگاه بین‌المللی باشیم. رئیس شورای شهر تهران تاکید کرد: اگر مسؤولان نمایشگاه‌ها بخواهند به این روال ادامه دهند و به حقوق شهروندان احترام نگذارند و برای شهروندان مزاحمت ایجاد کنند، به طور حتم مدیریت شهری طی فراخوانی و با تشکیل زنجیره انسانی جلوی این کار را خواهد گرفت.


Page Generated in 0/0048 sec