printlogo


کد خبر: 169059تاریخ: 1395/9/29 00:00
نبض جامعه

مدیر فرهنگی صندوق بازنشستگی اعلام کرد
۲۵۰ هزار بازنشسته   در انتظار وام 3 میلیونی
مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی صندوق بازنشستگی کشوری زمان قرعه‌کشی وام ضروری بازنشستگان این صندوق را ۲۹ آذرماه ۹۵ اعلام کرد. به گزارش فارس، عباس رشیدی با اعلام این مطلب گفت: قرعه‌کشی وام 3 میلیون تومانی بازنشستگان کشوری، با حضور وزیر رفاه، مدیرعامل و مدیران صندوق بازنشستگی کشوری و تعدادی از نخبگان و بازنشستگان کشوری انجام می‌شود. رشیدی با بیان اینکه اولویت دریافت وام با بازنشستگانی است که تاکنون وام دریافت نکرده‌اند، افزود: ثبت‌نام وام ضروری 95، از اول تا 30 آبان‌ماه از طریق سایت صندوق انجام شد و 410 هزار نفر ثبت‌نام شدند که با توجه به تعداد ثبت‌نام‌کنندگان، انجام قرعه‌کشی ضروری است. وی یادآور شد: قرار بود در دهه نخست آذرماه قرعه‌کشی وام انجام شود اما با توجه به فرآیندهای قانونی و فراهم شدن مقدماتی از سوی بانک، این زمان به روز 29 آذرماه (امروز) موکول شد. رشیدی با بیان اینکه پرداخت مرحله اول وام ضروری، در دهه نخست دی‌ماه انجام می‌شود، گفت: با هماهنگی بانک عامل صندوق، امسال 750 میلیارد تومان اعتبار برای پرداخت وام 3 میلیون تومانی به 250 هزار نفر بازنشسته اختصاص یافته که در 6 مرحله با بازه زمانی 2 ماهه به بازنشستگان پرداخت می‌شود که تلاش می‌کنیم این بازه‌های زمانی کوتاه شود.

موافقت دولت با تعطیلی هشتم ربیع‌الاول
رئیس مجلس شورای اسلامی از موافقت دولت با تعطیلی هشتم ربیع‌الاول، سالروز آغاز امامت حضرت ولی‌عصر(عج) خبر داد. نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جریان رفع ایرادات شورای نگهبان از لایحه احکام دائمی برنامه‌های توسعه کشور، بند الحاقی 6 ماده 41 این لایحه را مورد بررسی قرار دادند. در این ماده مصوب شده بود هشتم ربیع‌الاول، سالروز شهادت حضرت امام حسن عسگری(ع) و آغاز امامت حضرت ولی‌عصر (عج) به عنوان تعطیل رسمی تعیین می‌شود. شورای نگهبان از این مصوبه مجلس ایراد اصل 75 قانون اساسی را گرفته بود. علی لاریجانی، رئیس مجلس نیز در این باره گفت: این ایراد مرتفع شده زیرا پیش از این شورای نگهبان ایراد اصل 75 (بار مالی) به این ماده گرفته بود که دولت و آقای روحانی اعلام کردند با این مصوبه موافق هستند لذا اشکال اصل 75 این مصوبه مرتفع می‌شود.


تمدید مهلت ثبت‌نام  طرح ترافیک۹۶
مدیر واحد صدور آرم سازمان حمل‌ونقل و ترافیک از تمدید مهلت ثبت‌نام اینترنتی آرم طرح ترافیک سال٩٦ تا پایان روز 15 دی‌ماه خبر داد. به گزارش مهر، مصطفی قنبرنژاد با بیان اینکه مهلت ثبت‌نام از تاریخ ١٨ آذر و تا پایان روز ۳۰ آذرماه اعلام شده بود، گفت: با توجه به اینکه سامانه پرداخت عوارض و ثبت‌نام در روزهای ابتدایی ثبت‌نام مشکلاتی داشته و تعدادی از شهروندان ممکن است از ثبت‌نام اینترنتی جا مانده باشند، با تدابیر اندیشیده شده مهلت ثبت‌نام به مدت 2 هفته و تا تاریخ ١٥ دی‌ماه تمدید شد. مدیر واحد صدور آرم سازمان حمل‌ونقل و ترافیک افزود: ١٥ دی‌ماه آخرین مهلت ثبت‌نام اینترنتی برای متقاضیان دریافت آرم طرح ترافیک سال ٩٦ است و به طور قطع مهلت اعلام شده تمدید نخواهد شد.  قنبرنژاد از ثبت‌نام بیش از ٢٥ هزار متقاضی درخواست حقیقی و حقوقی در سامانه خبر داد و گفت: آن دسته از شهروندانی که به هر دلیلی نیازمند ویرایش درخواست خود هستند تا ۲۴ ساعت قبل از مهلت پایان ثبت‌نام ١٥ دی‌ماه می‌توانند با ورود به پنجره ویرایش درخواست و از طریق کد رهگیری و کد پستی‌شان نسبت به ویرایش درخواست‌شان اقدام کنند. قنبرنژاد تصریح کرد: پس از بررسی سیستماتیک، نتایج متقاضیان واجد شرایط دریافت آرم طرح ترافیک اواسط بهمن‌ماه اعلام می‌شود.


Page Generated in 0/0052 sec