printlogo


کد خبر: 169069تاریخ: 1395/9/29 00:00
اخبار

 طلب 550 میلیارد تومانی کارخانجات قند و شکر از دولت
معاون زراعت وزیر جهاد کشاورزی گفت:
4-3 سال است که به صنایع قند و شکر توجه چندانی نکرده‌ایم و این صنایع اکنون نزدیک به 550 میلیارد تومان بابت تفاوت نرخ خرید تضمینی از دولت طلبکار هستند. عباس کشاورز درباره وضعیت پرداخت کارخانه‌های قند و شکر به کشاورزان به فارس گفت: سال سومی است که صنایع قند و شکر از مطالبات بحق‌شان محروم هستند، چرا که چغندر تولیدی کشاورزان کالایی صنعتی است و اگر از صنایع قند و شکر هم حمایت نشود، دو سر ضرر خواهد بود. وی افزود: قیمت‌های قند و شکر که توسط سازمان حمایت مصوب می‌شود، بسیار سختگیرانه بوده و دولت در این زمینه حساس است، از طرفی کارخانجات بابت تفاوت قیمت چغندر 3 سال است که 550 میلیارد تومان از دولت طلبکار هستند و همین امر سبب می‌شود نتوانند پول چغندرکاران را بپردازند.


جمع‌آوری نان‌های بدون مجوز از سوپرمارکت‌ها!
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه نان‌های بدون مجوز در سوپرمارکت‌ها جمع‌آوری می‌شوند، گفت: سوبسید و یارانه باید برای تمام نانوایان کشور در نظر گرفته شود و عرضه نان نیز تنها تک‌نرخی و واحد تعیین شود.  رمضانعلی سبحانی‌فر در گفت‌وگو با خانه ملت، درباره وضعیت تعیین نرخ نان در کشور گفت: نان مردم نباید دارای دو نرخ باشد زیرا این امر می‌تواند به بهانه‌ افزایش کیفیت نان، نرخ نان را نیز افزایش دهد. نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: نباید تفاوتی میان نانوانی‌های کشور در زمینه اختصاص یارانه و سوبسید باشد بنابراین باید با ایجاد تدابیری تمام نانوایی‌های کشور به طریق مساوی سوبسید و یارانه دریافت کنند. وی ادامه داد: نرخ نان باید به نحوی تعیین شود که تمام طبقات جامعه بتوانند نان مصرفی خود را بدون اعمال فشار‌های اقتصادی خریداری کنند.


سود 10 ساله سهام‌عدالت اعلام شد
سود دریافتی از 60 شرکت حاضر در سبد سهام‌عدالت تاکنون 199 هزار و 15 میلیارد ریال بوده است. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان بورس و اوراق بهادار، براساس تازه‌ترین آمار منتشرشده، بررسی وضعیت سود سهام‌عدالت مربوط به عملکرد سال مالی 85 تاکنون شرکت‌های حاضر در سبد سهام‌عدالت نشان می‌دهد سود دریافتی از 60 شرکت حاضر در سبد سهام‌عدالت تاکنون 199 هزار و 15 میلیارد ریال بوده است. همچنین در این مدت سود مصوب مجمع عمومی شرکت‌ها برای سهام‌عدالت 309 هزار و 574 میلیارد ریال؛ مشارکت در افزایش سرمایه شرکت‌های سرمایه‌پذیر سهام‌عدالت 51 هزار و 770 میلیارد ریال و مانده طلب سود از شرکت‌ها 58 هزار و 788 میلیارد ریال بوده است.


بوئینگ سال آینده هیچ هواپیمایی تحویل نمی‌دهد
مدیرعامل ایران‌ایر با بیان اینکه تیم مذاکره‌کننده ایرباس همچنان در ایران هستند، گفت: بوئینگ سال آینده میلادی هیچ هواپیمایی را به ما تحویل نمی‌دهد اما قرار است ایرباس ۸ هواپیما را در سال ۹۶ تحویل دهد. به گزارش تسنیم، فرهاد پرورش در نشست خبری نمایشگاه راهسازی و راهداری با اشاره به اینکه صندوق بازنشستگی ایران‌ایر یکی از مشکلات ماست که باعث کاهش سرمایه‌گذاری شده است، اظهار کرد:‌ امکان دریافت وام از بانک‌های داخلی را نداریم. وی بیان کرد: هنوز تیم ایرباس در تهران هستند و مذاکرات با آنها در حال پیگیری است. درباره بوئینگ هم مذاکرات منتج به عقد قرارداد شد و مذاکرات با کمپانی ‌ای‌تی‌آر در حال پیگیری است و امیدواریم این مذاکرات تا قبل از پایان سال جاری میلادی به نتیجه برسد. وی با بیان اینکه بوئینگ در سال 2017 میلادی هیچ هواپیمایی را به ایران تحویل نمی‌دهد، گفت: نخستین هواپیمای بوئینگ آوریل 2018 یعنی فروردین 97 به ما تحویل می‌شود. مدیرعامل ایران‌ایر تاکید کرد:‌ براساس برنامه در سال آینده میلادی 7 تا 8 فروند ایرباس تحویل ایران می‌شود.


Page Generated in 0/0102 sec