printlogo


کد خبر: 169076تاریخ: 1395/9/29 00:00
اخبار

ایران وظیفه دارد از سوریه حمایت کند
رئیس دفتر مقام معظم رهبری گفت: ایران وظیفه دارد از سوریه حمایت کند ضمن اینکه اگر تکفیری‌ها قدرت می‌گرفتند آنگاه مجبور بودیم پشت خطوط مرزی خودمان با آنان مواجه شویم. به گزارش شیرازه، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین محمد محمدی‌گلپایگانی در مراسم عمامه‌گذاری طلاب حوزه‌های علمیه شیراز اظهار داشت: استکبار بنا داشت مرکز خلافت اسلامی داعش را در حلب بنا بگذارد اما این نقشه شوم به فضل خدا نقش بر آب شد.وی افزود: آزادی حلب عیدی بزرگی بود که به ما داده شد و استکبار بار دیگر شکست خورد و اکنون از سر استیصال به اتهام‌زنی به روسیه و این‌ و آن می‌پردازد. رئیس دفتر مقام معظم رهبری ادامه داد: ارتباط و پشتیبانی از گروه‌های مقاومت و حزب‌الله از طریق سوریه صورت می‌پذیرد و هر زمان برخی کشورهای عربی وابسته خیال خیانت به مردم فلسطین را داشتند سوریه در برابر آنان ایستاده و اکنون تاوان این حمایت را می‌پردازد و ایران وظیفه دارد از سوریه حمایت کند ضمن اینکه اگر تکفیری‌ها قدرت می‌گرفتند آنگاه مجبور بودیم پشت خطوط مرزی خودمان با آنان مواجه شویم. رئیس دفتر مقام معظم رهبری گفت: سرنوشت جنگ در سوریه با سرنوشت ما گره خورده است اما همه نقشه‌های آنها به دست شیعیان در حلب شکست خورد و شاخ غول شکست، اگرچه دشمنان تلاش کردند بازماندگان جنایتکار داعش را به نحوی نجات دهند.

شرایط برای وحدت حداکثری اصولگرایان فراهم است
دبیرکل جامعه روحانیت مبارز گفت: نیروهای انقلابی زیر یک چتر بسیار گسترده در حال رسیدن به یک وحدت و همگرایی حداکثری هستند. آیت‌الله محمدعلی موحدی‌کرمانی در گفت‌وگو با تسنیم، با اشاره به روند وحدت در جبهه نیروهای انقلاب گفت: تمام گروه‌های انقلابی و وفادار به انقلاب اسلامی اکنون در موضع اجماع و وحدت با نیروهای انقلاب قرار دارند و به نظر می‌رسد مسیری که برای وحدت در نظر گرفته شده، مسیر موفقی باشد. وی با تاکید بر اینکه نیروهای انقلابی زیر یک چتر گسترده در حال رسیدن به یک وحدت و همگرایی حداکثری هستند، تاکید کرد: انتظار می‌‌رود با حضور تمام گروه‌های انقلابی و اصولگرا در ذیل مکانیزم طراحی شده، زمینه موفقیت نیروهای انقلاب در انتخابات 96 فراهم شود، البته این همگرایی در مردم نیز لازم است و ان‌شاءالله مردم نیز برای دفاع و حمایت از جریان ارزشی و کارآمد در صحنه میدانی به وظیفه خود بخوبی عمل خواهند کرد. دبیرکل جامعه روحانیت مبارز در پایان گفت: ان‌شاءالله در آینده نزدیک درباره مکانیزم همگرایی نیروهای انقلابی با مردم سخن خواهیم گفت.

نقش‌آفرینی مولاوردی به جای عراقچی
تمدید تحریم‌ها ناقض برجام نیست!
معاون امور زنان و خانواده ریاست‌جمهوری می‌گوید به عنوان شخصی که در زمینه حقوق بین‌الملل تحصیل کرده، تحریم ISA در چارچوب تمدید تحریم‌ها و نقض برجام نیست. شهیندخت مولاوردی در گفت‌وگو با سایت تیار، در واکنش به اجرایی شدن دوباره قانون ۱۰ساله تحریم‌های ایران،گفت: نمی‌توان تصویب و تمدید تحریم‌های 10 ساله علیه ایران را در راستای نقض برجام در نظر گرفت. وی افزود: همه منتظریم ببینیم آقای ظریف چه راهکاری در پیش می‌گیرد و به‌عنوان شخصی که در زمینه حقوق بین‌الملل تحصیل کرده‌ام این تحریم‌ها را در چارچوب تمدید تحریم‌ها و نقض برجام نمی‌بینم. معاون امور زنان و خانواده ریاست‌جمهوری اظهار کرد: از سال 74 این تحریم‌ها بر کشور ما حاکم بوده و هر از چند سال تمدید می‌شد و رئیس‌جمهور آمریکا هم در این رابطه حق وتو داشته و می‌توانسته تحریم‌ها را به حالت تعلیق در آورد. وی تصریح کرد: در 20 سال گذشته نیز شاهد این قضیه و اعمال تحریم‌های همه‌جانبه علیه ایران بودیم. اظهارات معاون رئیس‌جمهور در حالی است که پیش از این حسن روحانی و محمد جواد ظریف تصویب تحریم‌های 10 ساله علیه ایران را نقض‌کننده برجام دانسته بودند. اکنون در شرایطی که با تمدید تحریم داماتو عباس عراقچی که در یک سال گذشته نقض عهدهای آمریکا را توجیه می‌کرد، در سکوت خبری است، به نظر می‌رسد مولاوردی مسؤولیت توجیه نقض عهدها و بدعهدی‌های آمریکا را بر عهده گرفته است.

 


Page Generated in 0/0136 sec