printlogo


کد خبر: 169083تاریخ: 1395/9/29 00:00
تصویب کلیات لایحه برنامه ششم
لاریجانی: دولت لایحه برنامه ششم را ارائه نکرد، فقط چند ماده ارائه کرد!

نمایندگان مجلس کلیات لایحه برنامه ششم توسعه را تصویب کردند. به گزارش تسنیم، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی دیروز پارلمان که در 2 نوبت صبح و بعدازظهر برگزار شد، کلیات گزارش کمیسیون تلفیق درباره لایحه برنامه ششم توسعه جمهوری اسلامی ایران را مورد بررسی قرار دادند. در جلسه دیروز 5 مخالف و 5 موافق کلیات لایحه برنامه ششم، نظرات خود را مطرح کردند و سپس محمدباقر نوبخت، رئیس سازمان برنامه و بودجه به عنوان نماینده دولت و حمیدرضا حاج‌بابایی، رئیس کمیسیون تلفیق سخنرانی کردند. در نهایت بهارستان‌نشینان با 154 رای موافق، 76 رای مخالف و 8 رای ممتنع، کلیات لایحه برنامه ششم را تصویب کردند.
پاسخ لاریجانی به نوبخت
علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی در جلسه عصر دیروز پارلمان و در جریان بررسی کلیات لایحه برنامه ششم توسعه کشور در پاسخ به محمدباقر نوبخت، رئیس سازمان برنامه و بودجه که به عنوان نماینده دولت در صحن علنی مجلس در حال سخنرانی بود، گفت: مشکل اینجاست که دولت لایحه برنامه را به مجلس ارائه نکرد و آن چیزی که به مجلس ارائه کرد، تنها موادی از برنامه‌ ششم بود. در واقع اگر دولت به مجلس لایحه ارائه می‌کرد، وضع اینچنین نمی‌شد. وی با بیان اینکه بعضی فکر می‌کردند تدوین برنامه ششم از شؤون ریاست‌جمهوری است، اظهار کرد: این حرف در نظام ما مورد قبول واقع نشد. مقام معظم رهبری نیز سیاست‌های کلی برنامه ششم را ابلاغ و دولت را ملزم به ارائه برنامه کردند.
بی‌احترامی به مجلس
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه مجلس به زمان ارائه بودجه سنواتی التفات دارد، گفت: نوبخت با برخی اظهارنظرها به مجلس بی‌احترامی کرد. محمدرضا پورابراهیمی، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی دیروز در تذکری آیین‌نامه‌ای با استناد به ماده 48 آیین‌نامه داخلی مجلس گفت: نماینده دولت در بحث‌هایی که درباره لایحه برنامه ششم داشت، به مجلس توهین کرد. وی ادامه داد: نوبخت زمانی که درباره ارائه لایحه برنامه ششم از سوی دولت به مجلس سخن می‌گفت، گفت مجلس التفاتی به زمان ارائه بودجه سنواتی به پارلمان نداشت. رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس تصریح کرد: مجلس به این موضوع التفات داشته و سخنگوی دولت به مجلس بی‌احترامی کرد. پورابراهیمی ادامه داد: دولت سال گذشته بودجه را با تاخیر به مجلس ارائه کرد و با تاخیر نیز تصویب شد اما آقای نوبخت هیچ اشاره‌ای به این موضوع نکرد.
 


Page Generated in 0/0069 sec