printlogo


کد خبر: 169146تاریخ: 1395/9/30 00:00
چهارگوشه

سانحه برای هواپیمای روسی در سیبری
وزارت دفاع روسیه از بروز حادثه هنگام فرود اضطراری یک فروند هواپیمای نظامی این کشور با 39 سرنشین خبر داد. وزارت دفاع روسیه اعلام کرد، یک فروند هواپیمای ایلوشین 18 در جمهوری ساخا واقع در منطقه سیبری هنگام فرود اضطراری دچار حادثه شد. این هواپیما 32 سرنشین و 7 خدمه داشت و خبرها حاکی است 23 نفر بر اثر این حادثه مجروح شدند که وضع 16 نفر از آنها وخیم است.

البغدادی تغییر چهره داده است
فرمانده یگان مبارزه با ترور عراق اعلام کرد، ابوبکر البغدادی، سرکرده داعش ۱۰ سال پیش در عراق زندانی بود و ما اطلاعات کافی از محل‌های اختفای او در غرب موصل داریم و می‌دانیم در مکانی در زیرزمین مخفی‌ شده است. فاضل پرواری افزود: البغدادی به‌رغم جا‌به‌جایی مستمر در غرب موصل، با تراشیدن ریش و سبیل خود و تغییر چهره از طریق عمل جراحی موجب دشوار شدن شناسایی‌اش می‌شود. آمریکا برای هر شخصی که اطلاعاتی درباره البغدادی و محل اختفای او بدهد یا او را دستگیر کند، جایزه تعیین کرده است.

افزایش اقدامات ضداسلامی در انگلیس
طی هفته‌های اخیر حملات افراط‌گرایانه به مسلمانان در انگلیس با حمله به افراد مسلمان و محل عبادت مسلمانان بشدت افزایش یافته است. تازه‌ترین جرم مرتبط با نفرتی که در این کشور علیه مسلمانان رخ داده، هدف قرار گرفتن مسجد کامبرنالد و کشیدن نقاشی روی دیوارهای آن بوده است. در این حمله به زبان لاتین روی دیوارهای این مسجد نوشته شده «خواست خداست»؛ اصطلاحی که برای اتحاد سربازان مسیحی علیه مسلمانان سلجوق ترک در قرن ۱۱ به کار می‌رفت.

ارتش میانمار به جنایت علیه بشریت متهم شد
عفو بین‌الملل در تازه‌ترین گزارش خود نیروهای میانمار را به قتل‌، تجاوز جنسی، شکنجه و غارت غیرنظامیان متهم و تأکید کرده است این اقدامات ارتش میانمار احتمالا تا حد جنایت علیه بشریت پیش رفته است. دولت میانمار به دلیل برخورد خشونت‌بار نیروهای امنیتی با مسلمانان روهینگیا در استان راخین بشدت تحت فشار قرار گرفته است و گروه‌های حقوق بشری بین‌المللی از جمله عفو بین‌الملل، پیش‌تر نیز ارتش میانمار را به قتل‌عام و تجاوز و غارت متهم کرده بودند.

۵۷ خبرنگار طی سال  ۲۰۱۶ کشته شده‌اند
گروه «خبرنگاران بدون مرز» با انتشار گزارشی اعلام کرد: طی سال ۲۰۱۶ دست‌کم ۵۷ خبرنگار در سراسر جهان حین فعالیت کشته شده‌اند. تقریبا همه این افراد خبرنگاران محلی بوده‌اند. با وجود  اینکه تعداد خبرنگاران کشته شده طی سال جاری در مقایسه با سال گذشته ۱۰ تن کاهش پیدا کرده است، گروه خبرنگاران بدون مرز علت این کاهش را فرار خبرنگاران از کشورهای بسیار خطرناکی چون سوریه، عراق، لیبی، یمن، افغانستان و بروندی می‌داند.

آتش زدن مدرسه دخترانه توسط داعش
تروریست‌های وابسته به گروه داعش یک مدرسه دخترانه را که دست‌کم ۵۵۰ دانش‌آموز در آن درس می‌خواندند در ولایت «لوگر» در شرق افغانستان به آتش کشیدند. به گزارش تسنیم، این اتفاق در حالی در شهرستان «محمدآغه» در 40 کیلومتری شهر کابل رخ داد که طالبان طی روزهای اخیر با انتشار بیانیه‌ای حمایت خود از مدارس و پروژه‌های ملی را اعلام کرده‌ بود، حال آنکه تروریست‌های داعش تابستان گذشته نیز بیش از ده‌ها مدرسه را در برخی شهرستان‌های ولایت ننگرهار یا بسته یا آتش زده بودند. چندی پیش نیز افراد نقاب‌پوش وابسته به گروه داعش در شهرستان «چرخ» ولایت «لوگر» یک زیارتگاه را نیز منفجر کرده بودند.


Page Generated in 0/0052 sec