printlogo


کد خبر: 169174تاریخ: 1395/10/1 00:00
نبض جامعه

جانشین رئیس سازمان وظیفه عمومی اعلام کرد
ثبت‌نام 160 هزار نفر برای پرداخت جریمه سربازی
جانشین رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا از ثبت‌نام قریب به 160 هزار نفر در طرح جریمه ریالی سربازی در سال‌جاری خبر داد. سردارابراهیم کریمی درباره ثبت‌نام طرح جریمه ریالی مشمولان غایب به ایسنا گفت: ثبت‌نام از متقاضیان این طرح همچنان ادامه دارد و برابر آمارها در سال‌جاری تاکنون مجموعا 158 هزار نفر در این طرح ثبت‌نام کرده‌اند. وی درباره تعداد افرادی که کارت خود را دریافت کرده‌اند نیز گفت:‌ اکثر افرادی که مبلغ جریمه خود را به شکل نقدی پرداخت کرده‌اند کارت‌شان  را دریافت کرده‌اند، آن‌دسته از افرادی هم که درخواست پرداخت اقساطی مبلغ جرایم را داشتند پس از آنکه بیش از نیمی از مبلغ را پرداخت کنند می‌توانند کارت‌شان را دریافت کنند، برخی دیگر نیز بتازگی ثبت‌نام کرده و پس از بررسی مدارک و اطلاعات‌شان در صورتی که واجد شرایط باشند مراحل بعدی صدور کارت معافیت‌شان انجام خواهد شد. جانشین رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا با اشاره پیشنهاد تمدید جریمه ریالی سربازی در لایحه بودجه سال 96 گفت:‌ این موضوع در لایحه بودجه پیشنهاد شده و نیازمند تصویب مجلس و موافقت ستاد کل نیروهای مسلح است، بنابراین آن دسته از افرادی که امسال واجد شرایط معافیت ریالی سربازی هستند و تا پایان سال 95 هشت سال از غیبت یا ترک یگان خدمتی‌شان می‌گذرد می‌توانند با مراجعه به دفاتر پلیس +10 درخواست خود برای بهره‌مندی از معافیت ریالی سربازی را ثبت کنند، چرا که اگر در سال آتی نیز این قانون تصویب شود و تغییری در مبالغ جریمه اعمال نشود، متقاضیان باید 10 درصد بیشتر را به عنوان جریمه دیرکرد پرداخت کنند.

آغاز طرح ترمیم گلدسته‌های حرم علوی
رئیس ستاد بازسازی عتبات استان خوزستان از آغاز طرح ترمیم و بازسازی ایوان طلا و گلدسته‌های حرم مطهر امیرالمومنین (ع) خبر داد. به گزارش «وطن امروز»؛  حجت‌الاسلام سیدمحمود موسوی با بیان این مطلب افزود: طرح مرمت و بازسازی گنبد علوی از آبان سال ۹۴ آغاز شد و پس از ۱۴ ماه کار شبانه‌روزی به اتمام رسید. وی گفت: این پروژه به صورت کارشناسی و دقیق انجام شده و تا ۱۰۰ سال آینده ماندگار خواهد بود. رئیس ستاد عتبات عالیات استان خوزستان با بیان اینکه طرح مرمت گنبد علوی با مشارکت تولیت این حرم مقدس و مردم استان خوزستان انجام شده است، تاکید کرد: همه هزینه‌های اجرای طرح از طریق نذورات و کمک‌های مردمی این استان بوده و دولت در این زمینه ورود نداشته است. حجت‌الاسلام موسوی با اشاره به استقبال خوب مردم استان خوزستان در خرید خشت‌های گنبد علوی گفت: همه قطعات طلا که از سوی مردم به ستاد بازسازی عتبات نذر شده در همان پروژه مورد نظر مردم به کار می‌رود به طوری که طلاها هیچگاه به فروش نمی‌رسند بلکه از طریق ذوب طلاها، آنها را در پروژه مورد نظر استفاده می‌کنیم. وی اظهار داشت: پروژه گنبد مرمت شده علوی با ذکر یاعلی(ع) با تلاش صنعتگران و هنرمندان از طریق ترمیم ۱۰ هزار خشت مطلا انجام شد و تاکنون حدود ۲ میلیارد تومان از
۳ میلیارد بودجه مورد نیاز طرح تامین شده است. رئیس ستاد عتبات عالیات استان خوزستان همچنین گفت: در کنار ترمیم ایوان طلا طرح ترمیم گلدسته‌ها از سوی ستاد بازسازی استان کرمان انجام می‌شود و امیدواریم همه این طرح‌ها در زمانبندی مشخص تحویل داده شود.

بارش برف و باران تا پایان هفته
کارشناس سازمان هواشناسی گفت: تا آخر هفته در 22 استان کشور شاهد بارش برف و باران خواهیم بود. فریبا گودرزی با اعلام این مطلب به میزان، گفت: با ورود موج جدید به کشور شاهد بارش باران در استان‌های چهارمحال و بختیاری، لرستان، کهگیلویه و بویراحمد، شمال خوزستان، غرب فارس، شمال بوشهر، ایلام، کردستان، کرمانشاه، آذربایجان غربی و شرقی، زنجان، البرز، همدان، مرکزی، قزوین و تهران خواهیم بود. این سامانه که به صورت رگباری دارای بارش است فردا به شمال شرق کشور می‌رسد. وی افزود: برای 3 استان ساحلی خزر، خراسان شمالی و خراسان رضوی بارش برف و باران پیش‌بینی می‌شود. به گفته کارشناس سازمان هواشناسی، اوج بارش‌ها در استان چهارمحال و بختیاری و استان خراسان شمالی خواهد بود.


Page Generated in 0/0056 sec