printlogo


کد خبر: 169211تاریخ: 1395/10/1 00:00
سردار حزنی: سپاه بیش از 34 هزار پروژه محرومیت‌زدایی در کشور انجام داده است
هدیه‌هایی به ولی‌نعمتان

 در روزهایی که همه در ایران سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را به خاطر تامین امنیت کشور در منطقه ناامن خاورمیانه می‌ستایند؛ بخش کوچکی از جلوه دیگری از خدمات این نهاد انقلابی یعنی اقدامات آنان برای محرومیت‌زدایی در کشور نیز مطرح شده است. اجرای بیش از 34 هزار پروژه در قالب مجموعه پروژه‌های «محرومیت‌زدایی» سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نشان می‌دهد این نهاد انقلابی به درستی ارائه خدمات به محرومان و مستضعفان به عنوان ولی‌نعمت‌های انقلاب اسلامی را در زمره اولویت‌های خود قرار داده است. این جنبش آبادانی سپاه پاسداران البته همانگونه که سردار سیدضیاءالدین حزنی، دبیر قرارگاه محرومیت‌زدایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بر آن تاکید کرده، در اصل وظیفه دولت و قوه مجریه است اما سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در روزهایی که به بهانه تحریم‌ها، پروژه های
اقتصادی در کشور، معطل برجام مانده است با تکیه بر توان نیروی داخلی و استفاده از بسیج مردمی دست به یک اقدام بزرگ ملی زده و بیش از 34 هزار پروژه در مناطق محروم کشور اجرا کرده است. پروژه‌هایی که بیشتر با استفاده از توان نیروی بومی انجام شده است.  سردار سرتیپ دوم سیدضیاءالدین حزنی، دبیر قرارگاه محرومیت‌زدایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی دیروز در نشست خبری برخی اقدامات قرارگاه محرومیت‌زدایی سپاه در سال‌های اخیر را تشریح کرد. دبیر قرارگاه محرومیت‌زدایی سپاه با بیان اینکه تلاش ما این بوده که در کنار این ماموریت‌ها بحث محرومیت‌زدایی از برخی مناطق انجام شود، گفت: نخستین حرکت را شهید شوشتری آغاز کردند و نظر همه این بود مناطقی که دچار محرومیت و عقب‌ماندگی شده‌اند را در حد توان در مسیر آبادانی قرار دهیم. وی افزود: حدود ۸۰ درصد پروژه‌ها کوچک و زودبازده و فاقد پیچیدگی‌های فنی هستند و عمدتا توسط ساکنان بومی انجام شده‌اند.
به گزارش مهر، سردار حزنی با تاکید بر اینکه در پروژه‌ها استحکام سازه و تاکید بر کیفیت مورد توجه قرار گرفته است، ادامه داد: ورود سپاه به عرصه محرومیت‌زدایی به گونه‌ای است که در بین افکار عمومی این طور تلقی نشود که سپاه مسؤول محرومیت‌زدایی است؛ بلکه دولت مسؤول محرومیت‌زدایی مناطق محروم است و باید به این مقوله حساس باشد. دبیر قرارگاه محرومیت‌زدایی سپاه تصریح کرد: کسب رضایت خدا، خشنودی روح امام و رضایت رهبر معظم انقلاب، کسب محبوبیت نظام، کاهش فقر در کشور و رشد اقتصادی از اهداف محرومیت‌زدایی در مناطق محروم است. وی با بیان اینکه تاکنون ۳۴ هزار و ۳۱۲ پروژه محرومیت‌زدایی انجام شده است، گفت: فعالیت ما عمدتا در مناطق دورافتاده مرزی و حساس صورت می‌گیرد. سردار حزنی در ادامه افزود: احداث هزار و ۳۲۵ غسالخانه، ۵ هزار و ۴۲ مسجد، هزار و ۳۵۸ سرویس بهداشتی، ۷ هزار و ۶۹۳ مسکن مددجویی، ۲۲ مصلا، ۳۴۷ مدرسه، ۴۱۹ جاده، ۹۹ حمام، ۱۶۳ حوزه علمیه، هزار و ۳۲۵ خانه عالم و ۱۱ نانوایی از عمده پروژه‌های عمرانی است که ما در مناطق محروم و کمتر توسعه‌یافته به سرانجام رسانده‌ایم. دبیر قرارگاه محرومیت‌زدایی سپاه با تاکید بر اینکه سپاه در پروژه‌های غیرعمرانی مثل توزیع وسایل بهداشتی، یارانه، آموزشی و... نیز ورود داشته است، گفت: محرومیت ۱۰۰ دهستان و 3 هزار و ۴۵۵ روستا را به عنوان الگوی ایرانی پیشرفت بنا داریم برطرف کنیم. وی با اشاره به اینکه کارها در حال مطالعه است و قراردادهایی را با ۳۱ استان بسته‌ایم، خاطرنشان کرد: همه این پروژه‌های محرومیت‌زدایی را به مقام معظم رهبری هدیه می‌کنیم. سردار حزنی اصلی‌ترین مشکلات مناطق محروم را بیکاری، طلاق، اعتیاد و حاشیه‌نشینی عنوان کرد و گفت: ما به دولت برای اثبات کارآمدی نظام کمک می‌کنیم. وی با تاکید بر اینکه همه مسؤولان باید به مردم خدمت کنند، ادامه داد: اگر مردم محروم را درنیابیم دشمنان آنها را از ما می‌ربایند. دبیر قرارگاه محرومیت‌زدایی سپاه با بیان اینکه محرومیت‌زدایی توسط مردم و با کمک آنها و گروه‌های جهادی، دانشجویان و طلاب در سراسر کشور انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: در بحث محرومیت‌زدایی همه دستگاه‌ها و مسؤولان باید همانند دوران دفاع‌مقدس حضور پیدا کنند. سردار حزنی در پایان گفت: سپاه از داخل مردم ساخته شده و رمز موفقیت آن نیز در کنار مردم بودن است.

Page Generated in 0/0059 sec