printlogo


کد خبر: 169212تاریخ: 1395/10/1 00:00
مهرداد بذرپاش‌ با اشاره به نرخ بالای بیکاری در یاسوج:
پیرمردهای دولت جرأت تصمیم ندارند

مهرداد بذرپاش با بیان اینکه ژنرال‌های خسته دولت انگیزه‌ای برای تولید و ایجاد تحول ندارند، گفت: روحیه افسرده در دستگاه اجرایی جز با تغییر و چرخش نگاه فرهنگی امکانپذیر نیست. بذرپاش در ادامه سلسله همایش‌های جوان انقلابی با موضوع «خودباوری در مقابل وادادگی» در یاسوج با اشاره به «آریوبرزن» سردار شجاع کهگیلویه‌ای، اظهار داشت: در طول تاریخ ما شاهد چنین رشادت‌هایی از سوی مردم استان کهگیلویه‌وبویراحمد بوده‌ایم و رشادت‌های مردم این استان در 8 سال دفاع‌مقدس کم‌نظیر بوده و این استان نسبت به جمعیت بیشترین شهید را تقدیم انقلاب اسلامی ایران کرده است. وی با اشاره به ظرفیت‌های این استان در بخش‌های آب، نفت و... افزود: بیکاری بالای این استان با این ظرفیت‌ها نگران‌کننده است. مدیریت بی‌عرضه، محافظه‌کار، کم‌کار، کم‌تحرک و خسته دلیل این بیکاری است. عضو سابق هیات‌رئیسه مجلس شورای اسلامی حلقه مفقوده استان کهگیلویه‌وبویراحمد را مدیریت کارآمد و به روز دانست و تصریح کرد: جوانی سررشته بسیاری از تحولات و ابتکارات است، امروز بعد از 38 سال هنوز از اول انقلاب حرف می‌زنیم که اول انقلاب چه کردیم و الان برای رفع تمام مشکلات راهی جز برگشت به انقلاب نیست.
بذرپاش با بیان اینکه هم در قوه مجریه و هم در قوه قانونگذاری بوده‌ام، عنوان کرد: کشور اخیرا از وجود یک عده «خودکارشناس‌پندار» رنج می‌برد. متاسفانه در کشور هرکسی تصمیم نگیرد، عزیزتر می‌شود و هیچ نهاد نظارتی نمی‌گوید چرا تصمیم نگرفتی؟ اما اگر تصمیم گرفتی باید به 25 نهاد نظارتی پاسخ بدهی و به همین خاطر پیرمردهای دولت جرات تصمیم‌گیری ندارند. نماینده سابق مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه کشور از یک بی‌تصمیمی بزرگ رنج می‌برد، گفت: ژنرال‌های خسته دولت انگیزه‌ای برای تولید و ایجاد تحول ندارند، اگر روح جوان‌گرایی در مدیریت‌ها دمیده نشود هیچ پویایی خاصی نمی‌بینیم.
بذرپاش در ادامه با بیان اینکه حضور ایران در منطقه به نفع خودمان است و خیلی‌ها نمی‌خواهند متوجه این موضوع شوند، گفت: خیلی‌ها تابعیت‌شان در جیب‌شان است و فقط داعش یک جرقه بزند از کشور رفته‌اند. وی با بیان اینکه در دوگانه بعدی اقتصاد و منطقه را دنبال می‌کنند، گفت: بدانید با موضوع آدرس غلط طرف مقابل روبه‌رو هستیم و وظیفه امروز ما تحلیل همین آدرس‌هاست. بذرپاش تصریح کرد: در این سال‌ها یکی از آدرس‌‎های غلط
اتهام زنی به جوانان پای کار و انقلابی درباره کجی‌ها، فسادها و مشکلات و وضع امروز توسط آدم‌هایی است که در این 38 سال خودشان پای کار بودند و باید خودشان جواب بدهند که همیشه به برکت انقلاب یا در مجلس یا دولت مسؤول بوده و اتفاقا بیشترین لذت مادی را برده‌اند یا خانه مصادره‌ای بالای شهر را برده‌اند. وی با بیان اینکه این افراد به گونه‌ای در تریبون و رسانه صحبت می‌کنند که گویی رانت‌ها، بدی‌ها و اتفاقات ناگوار توسط جوانان انقلابی اتفاق افتاده است، گفت: خط انقلاب باید مشخص شود؛ برخی‌ها پست‌شان را بگیرند به سمت دیگری می‌روند، صدماتی که نظام خورده به دلیل محافظه‌کاری ما است. عضو سابق هیات‌رئیسه مجلس شورای اسلامی افزود: اینها عوض شده‌ و بریده‌اند اما انقلاب نبریده، اینها اول انقلاب خوب کار کردند اما الان بریده و خسته‌اند، روحیه افسرده در دستگاه اجرایی جز با تغییر و چرخش نگاه فرهنگی  امکان‌پذیر نیست. بذرپاش عنوان کرد: عکس یادگاری با جان کری افتخار نیست، ما عکس‌های‌مان را با شهید همدانی و احمدی‌روشن گرفتیم و افتخار می‌کنیم.
 

Page Generated in 0/0058 sec