printlogo


کد خبر: 169318تاریخ: 1395/10/4 00:00
اخبار

در دوران رشد اقتصادی 4/7 درصدی صورت می‌‌گیرد
 فروش ماشین‌آلات برای پرداخت حقوق کارگران!
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اشاره به اینکه پیگیر حقوق معوقه کارگران راه‌آهن قزوین - رشت هستیم، گفت:‌ به دلیل عدم پایبندی دولت به تعهدات، برخی پیمانکاران پروژه‌های عمرانی برای پرداخت حقوق نیروها ماشین‌آلات خود را می‌فروشند. منوچهر جمالی در گفت‌وگو با تسنیم، اظهار داشت: متاسفانه مشکل از آنجا نشات می‌گیرد که تعدادی از پیمانکاران پروژه‌های عمرانی در کشور نتوانسته‌اند مطالبات خود را از دولت بگیرند. وی با بیان اینکه وزارتخانه‌هایی مانند راه‌وشهرسازی به تعهدات خود عمل نکرده‌اند، تصریح کرد:‌ آن دسته از پیمانکارانی که تا حدودی توان مالی دارند توانسته‌اند از منابع خود حقوق کارگران را پرداخت کنند اما اگر از این حد هم بگذرد آنها نیز نمی‌توانند کاری از پیش ببرند. وی با تاکید بر اینکه برخی پیمانکاران برای پرداخت حقوق نیروهای خود چاره‌ای جز فروش ماشین‌آلات ندارند، افزود: بخش دولتی باید هرچه سریع‌تر نسبت به پرداخت مطالبات پیمانکاران اقدام کند، در غیر این‌صورت پروژه‌های عمرانی و زیرساختی کشور دچار مشکلات متعدد از جمله توقف می‌شوند. جمالی یادآور شد:‌ پیمانکاران توانمندی در بخش خصوصی داریم که به دلیل عدم پایبندی دولت در تعهدات با مشکلات عدیده‌ای روبه‌رو هستند و به همین دلیل هم پروژه‌های عمرانی کشور دچار معضلات زیادی می‌شود.


افزایش ۹درصدی نرخ خرید تضمینی گندم
مجری طرح گندم با اشاره به عدم ابلاغ رسمی قیمت تضمینی گندم به وزارت جهاد کشاورزی، گفت: پیشنهاد وزارت جهاد افزایش حدود ۹ درصدی بوده که امیدواریم انجام شود. به گزارش تسنیم، اسماعیل اسفندیاری در این باره اظهار داشت: قیمتی که پیشنهاد شد با افزایش حدود 9 درصدی نسبت به سال گذشته بوده است که امیدواریم این پیشنهاد اجرایی شود زیرا معتقدیم رعایت حقوق کشاورز یک اصل مهم و موثر در تولید است و باید قیمت آن به نحوی تعیین شود که پوشش‌دهنده فضای اقتصادی و قانون و تورم باشد. وی افزود: اگر محدودیت مالی وجود دارد باید در همه بخش‌ها باشد نه اینکه کشاورز تنها مشمول این قضیه شود زیرا در فضای اقتصادی فعلی با تورم حدود 8 درصدی، قیمت‌ها نیز باید این تورم را پوشش دهد. اگر هزینه‌ای هم وجود دارد باید از مصرف‌کننده از طریق صرفه‌جویی و کاهش ضایعات دریافت شود. گفتنی است نرخ خرید تضمینی گندم معمولی در سال زراعی گذشته 1270 تومان و 5 ریال بوده است که طبق اعلام جدید دولت با 2درصد افزایش به 1300 تومان رسیده است. حال اگر افزایش 9 درصدی تایید و اعلام شود، نرخ جدید خرید تضمینی گندم به 1385 تومان افزایش خواهد یافت.

سرمازدگی ۸۰ درصد درختان انار
مدیرکل دفتر میوه‌های گرمسیری و نیمه‌گرمسیری با بیان اینکه سرمای اخیر در منطقه ساوه به بیش از ۸۰ درصد درختان انار صدمه وارد کرده است، گفت: محصولات باغداران آسیب ‌ندیده و آسیب رسیده به درختان قابل اصلاح است. ابوالقاسم حسن‌پور اصطهبانی در گفت‌وگو با تسنیم، درباره وضعیت تولید میوه‌های پرمصرف شب عید با توجه به سرمازدگی اخیر اظهار کرد: وضعیت تولید مناسب است و برای تأمین نیاز شب عید نیازی به واردات نداریم. وی با تأکید بر اینکه در وزارت جهاد کشاورزی خبری از واردات میوه برای تأمین  مصرف شب عید نیست، افزود: میوه‌های موردنیاز از تولیدات داخلی تأمین می‌شود اما میوه‌های یخ‌زده جایگاهی در این بازار ندارد. مدیرکل دفتر امور میوه‌های گرمسیری و نیمه‌گرمسیری وزارت جهاد کشاورزی همچنین به سرمازدگی درختان انار ساوه اشاره کرد و گفت: در این منطقه بیش از 80 درصد درختان صدمه ‌دیده‌اند اما این سرمازدگی آسیبی به محصولات وارد نکرده است. وی تصریح کرد: صدمه‌ای که از بابت سرمازدگی به درختان انار ساوه واردشده قابل اصلاح است.
 


Page Generated in 0/0231 sec