printlogo


کد خبر: 169320تاریخ: 1395/10/4 00:00
اخبار

وزیر کار: شغل ایجاد کردیم شاید ملموس نبوده است!
1000 میلیارد تومان اعتبار برای برنامه اشتغال فراگیر توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی پیش‌بینی شده است. به گزارش فارس، علی ربیعی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در بیست و دومین نشست اقتصاد مقاومتی در استانداری خراسان شمالی با برشمردن  اقدامات این وزارتخانه در بیمه 10 میلیون کارگر حاشیه شهر، برنامه افزایش حقوق و دستمزد کارگران و پیش‌بینی 1000 میلیارد تومان اعتبار برای اشتغال کشور اظهار داشت: همواره به آمارها باید احترام گذاشته و بدان توجه شود. وی افزود: 700 هزار شغل در سال 94 ایجاد شده است اما شاید اثرش در جامعه ملموس نباشد، البته اینها نباید اینگونه تلقی شود که کاری صورت نگرفته است و به سمتی نرویم که عنوان شود کاری صورت نگرفته و در جامعه ناامیدی ایجاد شود.


بسته ۳۰ میلیارد یورویی ایران و چین
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت از آماده‌شدن بسته اعتباری دوم ایران و چین به ارزش ۳۰ میلیارد یورو خبر داد و بر ضرورت عملیاتی‌شدن آن تاکید کرد. به گزارش ایمیدرو، مهدی کرباسیان به حضور شرکت‌های چینی در بخش معدن و صنایع معدنی اشاره کرد و افزود: ارزش طرح‌های اجراشده بین ایران و چین، در 3 سال گذشته به بیش از ۲۰ میلیارد یورو رسید که از این میزان، ۴ میلیارد یورو مربوط به بخش معدن و صنایع معدنی است. وی ادامه داد: شرکت MCC یکی از شرکای اصلی ما و مجری طرح‌های فولادی ایمیدرو است و تلاش می‌کنیم این همکاری‌ها به حوزه‌های دیگر نیز گسترش یابد.


تورم آذر به 2/7 درصد رسید
 نرخ تورم کالاها و خدمات مصرفی خانوارهای شهری در2 ماهه منتهی به آذرماه نسبت به دوره مشابه پارسال 2/7 درصد است که نسبت به همین اطلاع در آبان‌ماه امسال، 3/0واحد درصد کاهش یافته است. به گزارش مرکز آمار ایران، شاخص کل قیمت کالاها و خدمات مصرفی خانوارهای شهری در آذرماه ۱۳۹۵ عدد 5/235 را نشان می‌دهد که نسبت به ماه قبل، 8/0 درصد افزایش داشته است. شاخص گروه عمده خوراکی‌ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات در این ماه به رقم 1/277 رسید که نسبت به ماه قبل ۲ درصد افزایش داشته است.


Page Generated in 0/0258 sec