printlogo


کد خبر: 169322تاریخ: 1395/10/4 00:00
نبض جامعه

رئیس انجمن دندانپزشکان ایران:
مشکلات دندان بدون بیمه حل نمی‌شود
«مشکلات دندان‌های مردم بدون بیمه حل نمی‌شود».  باقر شهنی‌زاده، رئیس انجمن دندانپزشکان ایران با بیان این مطلب اظهار داشت: ۳۰هزار دندانپزشک در کشور فعالیت می‌کنند که ۷۰ درصد آنها را دندانپزشکان عمومی تشکیل می‌دهند. شهنی‌زاده گفت: مشکلات ناشی از تجاری‌سازی آموزش دامنگیر گروه پزشکی شده است. رئیس انجمن دندانپزشکان عمومی ایران ادامه داد: وزارت بهداشت وقتی پروانه واردات می‌دهد، هیچ مجوزی برای آموزش نمی‌دهد و آموزش، وظیفه دانشکده‌های دندانپزشکی و انجمن‌ها است. شهنی‌زاده در ادامه به وضعیت خدمات دندانپزشکی در کشور اشاره کرد و افزود: مشکلات دندانی بدون بیمه حل نمی‌شود. وی با عنوان این مطلب که اکثریت مردم برای کشیدن دندان به درمانگاه‌های دندانپزشکی می‌روند، گفت: افراد کمتری توان مراجعه به مطب دندانپزشکی را دارند. شهنی‌زاده با اشاره به حداقل حقوق کارگران که ۹۲۰ هزار تومان است، افزود: نمی‌توان با این بودجه به مطب دندانپزشکی رفت. گفتنی است، یازدهمین کنگره سالانه انجمن دندانپزشکان عمومی ایران با محوریت  دیجیتال، اصول، کارآیی و محدودیت‌ها 21 تا 24 دی ماه با حضور متخصصان و محققان در مرکز همایش‌های برج میلاد برگزار می‌شود.

تحقیق و تفحص از عملکرد  ۲۷ شرکت صندوق فرهنگیان
«دیوان محاسبات و سایر بخش‌های مربوط در بحث تحقیق و تفحص همکاری می‌کنند، تمام جوانب از ابتدای تأسیس صندوق فرهنگیان بویژه ۲۷ شرکت اختصاصی زیرمجموعه آن مورد بررسی دقیق قرار خواهند گرفت.» جبار کوچکی‌نژاد، رئیس کمیته تحقیق و تفحص مجلس از صندوق ذخیره فرهنگیان با بیان این مطلب به تسنیم، گفته است: « با توجه به اینکه کار تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره را آغاز کرده‌ایم و این بزرگ‌ترین تحقیق در مجلس است، جلسه‌ای را در این ارتباط با رئیس مجلس داشتیم. وی افزود: بنا بر گزارش‌های واصله رقم‌های بالایی از تخلفات شنیده می‌شود، بنابراین حتی معاون اول رئیس‌جمهور نیز به بحث صندوق ذخیره فرهنگیان و لزوم بررسی دقیق آن ورود کرده است.» کوچکی‌نژاد ادامه داد: 15 نفر از نمایندگان عضو کمیته تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان با رئیس مجلس جلسه‌ای داشتند و گزارشی را در این ارتباط ارائه کردند. وی بیان کرد: دیوان محاسبات و سایر بخش‌های مربوط در بحث تحقیق و تفحص با ما همکاری می‌کنند و تمام جوانب موضوع از ابتدای تأسیس صندوق بویژه 27 شرکت اختصاصی زیرمجموعه آن مورد بررسی دقیق قرار خواهند گرفت.

اعلام کد ملی برای دریافت حق عائله‌مندی
بازنشستگان کشوری که در حقوق آذرماه امسال، حق عائله‌مندی و اولاد دریافت نکرده‌اند، اطلاعات کد ملی افراد تحت تکفل خود را هرچه سریع‌تر به دستگاه اجرایی زمان خدمت‌شان اعلام کنند. به گزارش «وطن امروز»، حسین بخشی‌زاده، مدیرکل امور مالی صندوق با اعلام این خبر گفت: همانطور که پیش از این اعلام شده بود، بازنشستگانی که نقصی در اطلاعات کد ملی افراد تحت تکفل خود داشته‌اند، حق عائله‌مندی و اولاد را از حقوق آذرماه امسال تا زمان تکمیل اطلاعات توسط دستگاه اجرایی محل خدمت دریافت نمی‌کنند. بخشی‌زاده اظهار داشت: براساس اعلام قبلی، در حقوق آذرماه ۹۵، پرداخت حق عائله‌مندی و اولاد بازنشستگان کشوری تنها با ارائه کد ملی افراد تحت تکفل آنها امکان‌پذیر است، بنابراین در صورت نقص یا موجود نبودن اطلاعات لازم، از پرداخت این بخش از حقوق بازنشستگان جلوگیری می‌شود. وی با بیان اینکه در صورت تکمیل اطلاعات، ضمن برقراری حق عائله‌مندی و اولاد در حقوق دی ماه، معوقه آذرماه نیز پرداخت می‌شود، گفت: این دسته از بازنشستگان کشوری، باید هرچه سریع‌تر کد ملی افراد تحت تکفل خود را به دستگاه اجرایی زمان خدمت‌شان اعلام کنند تا در حقوق دی‌ماه ۹۵ معوقه خود را دریافت کنند.


Page Generated in 0/0058 sec