printlogo


کد خبر: 169343تاریخ: 1395/10/4 00:00
بگومگوی وزرای رفاه و بهداشت
قاضی‌زاده هاشمی: حیف اسم «رفاه» که برای «وزارت رفاه» انتخاب کردند

گروه اجتماعی: « ۱۲ سال پیش سلامت مردم را دست یک بنگاه اقتصادی داده و آن را در وزارت رفاه قرار دادند و بعد اسم آن را رفاه گذاشتند اما بنده معتقدم حیف اسم رفاه که برای این وزارتخانه انتخاب کردند».
به گزارش فارس، هاشمی وزیر بهداشت در سومین نشست هم‌اندیشی اساتید بسیجی دانشگاه علوم پزشکی کشور با بیان این مطلب گفته است: «زمانی که پشت این تریبون صحبت می‌کنم، اولین جایی که راست یا دروغ بودن صحبت‌های بنده را بررسی می‌کند، بازرسی است. خود این دوستان نیز راست یا دروغ بودن صحبت‌های بنده را بررسی می‌کنند  اما جرأت ندارند عذرخواهی کنند و بگویند آنچه گفتید درست بوده است.» وی افزود: زمانی که برای افتتاح بیمارستان فرقانی در قم رفتم، شرمنده شدم که با 350 تخت، اولین بیمارستان پس از انقلاب بود که ساخته شده بود. هر جای این شهر(تهران) را که می‌بینید، بیمارستان‌ها برای قبل از انقلاب است.  وزیر بهداشت اضافه کرد: رهبری مظلوم است، عده‌ای از اسم ایشان به نفع خودشان استفاده می‌کنند، بعضی‌ها بنا دارند از بزرگان ما خرج کنند، باید گفت ببینید مراجع و رهبری چه گفته‌اند. این افراد اگر ادامه بدهند معنایش این است که کسی را قبول ندارند و متأسفانه راست نمی‌گویند.  هاشمی گفت: می‌گویند طرح تحول سلامت باعث افزایش تقاضای القایی شده است، روز اول قرار بود بیمه‌ها را خودمان اداره کنیم، فکر می‌کنم این آخرین تریبونی است که با هم سخن می‌گوییم، زیرا این آخرین سال دولت یازدهم است و می‌رود تا سال آینده و بهتر است بنده بگویم اگر بیمه درست نشود، سلامت مردم درست نخواهد شد. بیمه امروز همان دفتر رسیدگی و اسناد پزشکی قبل است. ما یک صندوق خزانه دوم درست کردیم، خزانه اول داریم که همان اقتصاد است، بعد پول را می‌دهیم دست این خزانه و او هم اگر داشت می‌دهد و اگر نداشت نمی‌دهد.  وزیر بهداشت گفت: ظلم بزرگ دیگری که کرده‌ایم این است که 12 سال پیش سلامت مردم را دست بنگاه اقتصادی دادیم و سلامت مردم به وزارت رفاه رفت. اسم آن را گذاشتند رفاه و بنده معتقدم حیف این اسم است. این وزارت چه چیز برایش مهم است؟ برای او حقوق و سرمایه‌گذاری مهم است و بعد هم می‌گوید حقوق باید به دست کارگران و بازنشستگان برسد زیرا پزشکان وضعیت مالی خوبی دارند و این بدبختی ما شده است.  
هنوز اهداف «وزارت رفاه» را نشناخته‌اند
«عده‎ای هنوز اهداف وزارت رفاه را نشناخته‌اند؛  وزارت رفاه درصدد مبارزه با فقر درمان، فقر اقتصادی و فقر مسکن و امنیت است.»
علی ربیعی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در آیین افتتاح سامانه اجرایی خدمات مامایی استان گلستان با بیان این مطلب اظهار داشت: امروز برگی دیگر از خدمات مامایی را در کشور راه‎اندازی می‎کنیم و طرح سامانه اجرایی خدمات مامایی را به مرحله اجرایی رسانیدم و با سرمایه‌گذاری‌ای که بیمه‎ها کردند این امر به نتیحه رسیده است. وی با بیان اینکه امیدواریم با این اقدامی که در 3 استان اتفاق افتاده بتوانیم نتایج خوبی را به دست بیاوریم، گفت: شاید هر شغلی یک نوع رابطه انسانی با محیط و رابطه انسان با انسان‎های دیگر را تجربه کند و شغل مامایی اینگونه است.  ربیعی با بیان اینکه باروری سالم به همراه آرامش و اعتماد به نفس موضوعی است که آن را پیگیری می‎کنیم، گفت: روزهای نخست کودک بسیار مهم است و باید در این مدت مراقبت ویژه‎ای از کودکان داشته باشیم و با سوءتغذیه مبارزه کنیم. وی با بیان اینکه کودکان دارای سوءتغذیه را در رصد کامل داریم، گفت: عده‎ای هنوز اهداف وزارت رفاه را نشناخته‌اند و وزارت رفاه درصدد مبارزه با فقر درمان، فقر اقتصادی و فقر مسکن و امنیت است.

 


Page Generated in 0/0108 sec