printlogo


کد خبر: 169345تاریخ: 1395/10/4 00:00
هوای پایتخت در شرایط اضطرار
مدارس ابتدایی تهران امروز تعطیل است

آلودگی هوای تهران به حد اضطرار رسید و آلاینده‌ها در هوای شهر تهران افزایش یافت.
براساس آخرین اطلاعات مرکز پایش آلودگی هوای محیط زیست استان تهران، کیفیت هوا دیروز در شرایط ناسالم برای تمام گروه‌های سنی قرار داشت. به گزارش فارس، افزایش میزان غلظت آلاینده‌ها در هوای شهر تهران از 2 روز گذشته آغاز شده است و بر اساس آخرین اطلاعات مرکز پایش آلودگی هوای محیط زیست استان تهران وضعیت کیفی هوای تهران در 24 ساعت گذشته در وضعیت ناسالم بوده است. براساس این اطلاعات، میزان غلظت ذرات معلق با قطر کمتر از 5/2 میکرون روی عدد 152 قرار دارد که فراتر از حد مجاز بوده و نشان‌دهنده شرایط اضطرار و ناسالم برای تمام گروه‌های سنی است. طی روزهای گذشته میزان غلظت ذرات معلق به دلیل پایداری هوا افزایش داشته و پیش‌بینی شده است از امروز با ورود سامانه جدید بارشی به پایتخت از میزان غلظت آلاینده‌ها کاسته شود. همچنین بر این اساس مرکز پایش آلودگی هوای اداره کل محیط زیست استان تهران هم با اذعان به ناسالم شدن کیفیت هوای تهران برای همه افراد در اطلاعیه‌ای از افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی و ریوی، کودکان و سالمندان خواست از تردد غیرضروری در فضای باز خودداری کنند. مرکز پایش آلودگی هوای اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران با صدور اطلاعیه‌ای از ناسالم شدن کیفیت هوای تهران خبر داد. در این اطلاعیه آمده است:
شرایط ناسالم بودن کیفیت هوا تا صبح فردا (شنبه) ادامه خواهد داشت، از این رو توصیه می‌شود افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی و ریوی، کودکان و سالمندان از تردد غیرضروری در فضای باز خودداری کرده و سایر افراد نیز فعالیت‌های طولانی‌مدت را در فضای باز کاهش داده و از انجام فعالیت‌های ورزشی پرهیز کنند.
تعطیلی زنگ ورزش مدارس
همچنین  روابط عمومی آموزش‌وپرورش شهر تهران اعلام کرد: زنگ ورزش مدارس پایتخت شنبه 4 دی‌ماه به علت آلودگی هوا تعطیل است. روابط عمومی آموزش‌وپرورش شهر تهران اعلام کرد: «به دلیل وضعیت پایداری آلودگی هوا، زنگ ورزش مدارس شهر تهران روزشنبه 4 دی ماه 95 تعطیل است. توصیه به مدیران مدارس این است که در زنگ تفریح و مراسم صبحگاه با توجه به وضعیت کنونی آلودگی هوا، دانش‌آموزان کمتر در معرض آلودگی قرار گیرند. همچنین پیشنهاد می‌شود زنگ تفریح مدارس در کلاس‌های درس برگزار شود و از فعالیت بدنی دانش‌آموزان  در حیاط مدرسه جلوگیری شود».
آرم طرح ترافیک به فروش نمی‌رسد
علاوه بر این معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران گفته است:‌ «به دلیل افزایش آلاینده‌ها در هوای پایتخت امروز شنبه آرم طرح ترافیک روزانه به فروش نمی‌رسد. مازیار حسینی با تاکید بر اهمیت سلامت شهروندان گفت: به دنبال افزایش آلودگی هوا شنبه  آرم طرح ترافیک روزانه به فروش نمی‌رسد. وی افزود: با بررسی وضعیت آلاینده‌ها و میزان آلودگی هوای تهران، درباره فروش یا عدم فروش آرم طرح ترافیک روزانه برای سایر روزهای هفته متعاقبا تصمیم‌گیری شده و نتایج آن به شهروندان اعلام خواهد شد.
مدارس ابتدایی شهر تهران تعطیل شد
همچنین در لحظات آخر تنظیم این گزارش رئیس مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی آموزش‌وپرورش شهر تهران از تعطیلی تمام پیش‌دبستانی‌ها و مدارس ابتدایی شهر تهران در روز شنبه ۴ دی‌ماه خبر داد. مسعود سقفی، رئیس مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش شهر تهران با بیان این مطلب اظهار داشت: تمام مدارس مقطع ابتدایی و پیش‌دبستانی مناطق نوزده‌گانه شهر تهران شنبه 4 دی‌ماه در نوبت صبح و عصر به دلیل آلودگی هوا تعطیل است.
 


Page Generated in 0/0059 sec