printlogo


کد خبر: 169360تاریخ: 1395/10/5 00:00
اخبار

توسط بسیج دانشجویی دانشگاه شریف
پنجمین سالگرد شهادت مصطفی احمدی روشن برگزار شد
پنجمین سالگرد شهادت شهید مصطفی احمدی روشن عصر دیروز در دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد. به گزارش تسنیم، در این مراسم که تحت عنوان همایش «راه‌روشن» برگزار شد، حسن عباسی رئیس اندیشکده یقین سخنرانی کرد. پس از آن میزگرد ظرفیت‌های صنعت هسته‌ای و نقش کلیدی شهید احمدی‌روشن با حضور آقایان ذوالفقاری رئیس مجتمع واحد غنی‌سازی شهید احمدی‌روشن و مهدی‌زاده، مدیرعامل پیشین سایت هسته‌ای نطنز برگزار شد. همچنین در پایان از تابلوی جدید خوابگاه زنجان با عنوان شهید احمدی‌روشن رونمایی و به بهروز افخمی کارگردان فیلم «روباه» توسط پدر شهید احمدی روشن یادبودی اهدا و از وی  تجلیل شد.

احضار مسؤولان نجومی‌بگیر صندوق توسعه ملی به دادسرا
سخنگوی قوه قضائیه از احضار 20 نفر درباره پرونده فیش‌های نجومی خبر داد و گفت: از مسؤولان صندوق توسعه ملی هم بین این مسؤولان وجود دارد. به گزارش فارس،‌ حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی‌اژه‌ای در جمع خبرنگاران درباره فیش‌های نجومی گفت: در این زمینه بیش از 20 نفر دعوت یا احضار شده‌اند که ممکن است برخی احضاریه‌ها رسمی نباشد، از اعضای صندوق توسعه ملی در بین احضارشدگان بوده و موضوع در حال بررسی است. وی افزود: سازمان بازرسی یکسری لیست‌هایی را داده و سایر دستگاه‌ها هم لیست‌هایی را ارائه دادند که در حال راستی‌آزمایی این لیست‌ها هستیم زیرا برخی از آنها خوداظهاری افراد بوده است و ما در حال انطباق با قانون و واقعیت هستیم.

اقدامات دیپلماتیک در تراز توفیقات میدانی ما باشد
مشاور عالی نماینده ولی‌فقیه در سپاه گفت: دیپلماسی ما باید در تراز موقعیت میدانی‌مان باشد، امروز موقعیت میدانی متحدان دولت سوریه کاملا برتر است و باید با رعایت تمام ابعاد حقوق سوری‌ها تامین شود. سردار یدالله جوانی در گفت‌وگو با مهر، با اشاره به نشست سه‌جانبه ایران، ترکیه و روسیه در مسکو افزود: امروز مقاومت و متحدان ارتش سوریه و دولت این کشور در یک موضع برتر قرار دارند و جمهوری اسلامی به هر حال در این حوزه نقش‌آفرین بوده است. مشاور عالی نماینده ولی‌فقیه در سپاه تاکید کرد: دیپلماسی ما باید در تراز موقعیت میدانی ما باشد، امروز اوضاع میدانی متحدان سوریه از جمله جمهوری اسلامی ایران موقعیت کاملا برتر است و باید با رعایت تمام ابعاد قضیه و موضوع، حقوق ملت سوریه تامین شود. سردار جوانی تصریح کرد: همانطور که در بخش دفاعی، جمهوری اسلامی مقتدرانه در صحنه ظاهر شد، اقتدار دیپلماسی ما نیز باید در تراز قدرت دفاعی برای همگان آشکار شود.

سفر سردار سلیمانی به سوریه نقض قطعنامه 2231 نیست
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: سفر سردار قاسم سلیمانی به سوریه نقض قطعنامه ۲۲۳۱ سازمان ملل نیست. سیدحسین نقوی‌حسینی درباره ادعای سخنگوی وزارت خارجه آمریکا مبنی بر اینکه سفر سردار سلیمانی به سوریه نقض قطعنامه 2231 سازمان ملل است، اظهار کرد: این ادعای سخنگوی وزارت خارجه آمریکا درباره سفر سردار سلیمانی به سوریه بی‌اساس است و این سفر هیچ ارتباطی به قطعنامه 2231 سازمان ملل ندارد. وی افزود: جمهوری اسلامی ایران مطابق مراودات نظامی که با دولت رسمی و قانونی سوریه دارد در ارائه کمک‌های مستشاری به این کشور اقدام می‌کند و سفر سردار سلیمانی نیز در این چارچوب صورت گرفته است. نقوی‌حسینی با اشاره به اینکه ادعاهای آمریکایی‌ها بی‌اساس و بی‌پایه است، گفت: من فکر می‌کنم این نوع اظهارنظرها از عصانیت غربی‌ها به‌خاطر آزادی حلب نشأت می‌گیرد. وی تصریح کرد: غربی‌ها و در رأس آنها آمریکا بشدت نسبت به شکست در حلب عصبانی هستند از این رو نمی‌دانند چکار کنند و تقصیر را گردن چه کسی بیندازند.


Page Generated in 0/0056 sec