printlogo


کد خبر: 169367تاریخ: 1395/10/5 00:00
اخبار

رکورد قیمت نفت ایران شکست
افزایش قیمت نفت که با نشست اوپکی‎ها و غیراوپکی‌ها آغاز و ادامه یافت، قیمت نفت‌خام سبک ایران را در هفته منتهی به ١٦ دسامبر (٢٦ آذرماه) با یک دلار و چهار سنت افزایش به ٥١ دلار و ٨٦ سنت برای هر بشکه رساند. به این ترتیب میانگین قیمت نفت‌خام سبک ایران از ابتدای امسال تاکنون ٤٠ دلار و ٦٠ سنت برای هر بشکه بوده است. قیمت نفت‌خام سنگین ایران هم با 2 دلار و 2 سنت افزایش به ٥١ دلار و ٧٠ سنت برای هر بشکه رسید؛ میانگین قیمت نفت‌خام سنگین ایران امسال تاکنون ٣٨ دلار و ٦٨ سنت برای هر بشکه بوده است. قیمت سبد نفتی اوپک نیز در هفته مورد بررسی به ٥١ دلار و ٩٤ سنت برای هر بشکه رسید که نسبت به هفته پیش از آن، یک دلار و ٢٥ سنت افزایش نشان می‌دهد. به گزارش مدیریت کل امور اوپک و روابط با مجامع انرژی، قیمت نفت‌خام دبلیو تی‌ای آمریکا در هفته منتهی به ١٦ دسامبر با ٩٦ سنت افزایش، ٥١ دلار و ٩٣ سنت برای هر بشکه معامله شد. قیمت نفت‌خام شاخص برنت دریای شمال با یک دلار و ١٦ سنت افزایش، ٥٣ دلار و ٦٠ سنت برای هر بشکه معامله شد. قیمت نفت‌خام شاخص دوبی و عمان به ترتیب با یک دلار و ٤١ و یک دلار و ٣٤ سنت افزایش به ٥٢ دلار و ٥٢ سنت و ٥٣ دلار و ١٣ سنت برای هر بشکه رسید. در همین حال موسسه وود مکنزی پیش‌بینی کرد ایران تا سال ۲۰۲۰ در قالب قراردادهای جدید بین ۲ تا ۱۳ میلیارد دلار سرمایه خارجی در بخش بالادستی جذب کند و تولید نفت ایران تا سال ۲۰۲۵ به 7/5 میلیون بشکه در روز برسد.


پیشنهاداتی برای تشکیل بانک تعاون
معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به آخرین وضعیت تشکیل نخستین بانک تعاونی غیردولتی، از تشکیل کارگروهی برای مذاکرات با بانک مرکزی برای دریافت مجوز تاسیس این بانک خبر داد. سیدحمید کلانتری در گفت‌وگو با مهر، درباره آخرین وضعیت تشکیل نخستین بانک تعاونی غیردولتی گفت: در این زمینه بانک مرکزی برای تشکیل بانک تعاونی به روش‌های «تبدیل موسسات مالی و اعتباری موجود به بانک تعاونی»، «تاسیس بانک قرض‌الحسنه تعاونی» یا «تبدیل بعضی از بانک‌های خصوصی موجود به بانک تعاونی» اعلام آمادگی کرده است تا با افزایش سرمایه، فعالیت خود را توسعه دهند. وی با بیان اینکه این پیشنهادات همچنان در مرحله مذاکره با بانک مرکزی قرار دارد و هنوز نهایی نشده است، گفت: در این زمینه کارگروهی برای مذاکرات با بانک مرکزی تشکیل شده تا فرآیند صدور مجوز تاسیس بانک تعاونی طی شود.


استرداد مالیات بر ارزش افزوده صادرات
رئیس کنفدراسیون صادرات ایران از بخشنامه جدید سازمان امور مالیاتی درباره استرداد مالیات بر ارزش افزوده صادرات حداکثر ظرف مدت یک‌ماه خبر داد. به گزارش کنفدراسیون صادرات ایران، محمد لاهوتی با اشاره به بخشنامه جدید سازمان امور مالیاتی برای تسریع در استرداد مالیات بر ارزش افزوده بخش صادرات گفت: به دلیل اعتراضات رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن تهران درباره استرداد مالیات بر ارزش افزوده صادرات، 5 ماه قبل، دستور بازنگری از سوی معاون اول رئیس‌جمهور صادر شد اما به‌رغم اصلاح، باز هم ایراداتی به آن وارد بود. لاهوتی افزود: پس از کش‌وقوس‌های فراوان و به‌رغم پیشنهاد 6 ماده‌ای مشترک اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران و رئیس سازمان توسعه تجارت، مجدد مالیات بر ارزش افزوده به 17 بند تغییر پیدا کرد. در همین حال رئیس سازمان امور مالیاتی در بخشنامه‌ای دستورالعمل نحوه استرداد مالیات بر ارزش افزوده صادرکنندگان را اصلاح و ابلاغ کرد. در این بخشنامه با اشاره به تسهیل در امر استرداد مالیات و عوارض ارزش افزوده صادرکنندگان کالا در راستای ماده 34 قانون رفع موانع تولید و رقابت‌پذیر و ارتقای نظام مالی کشور اشاره و اصلاحات آن آورده شده است.
 


Page Generated in 0/0057 sec