printlogo


کد خبر: 169368تاریخ: 1395/10/5 00:00
اخبار

نامه مدیران بانک‌ها به جهانگیری در پی رکود عمیق حاکم بر بازار
بانک‌ها از دولت برای فروش املاک مهلت خواستند
کانون بانک‌های خصوصی و شورای هماهنگی بانک‌های دولتی در نامه‌ای به اسحاق جهانگیری با اشاره به وضعیت رکود بازار مسکن خواستار تمدید حداقل یک‌ساله مهلت فروش اموال مازاد بانک‌ها شدند. به گزارش فارس، شورای هماهنگی بانک‌های دولتی و شورایعالی کانون بانک‌ها و موسسات اعتباری خصوصی در نامه‌ای مشترک به معاون اول رئیس‌جمهوری، نسبت به وضعیت اقتصادی کشور و رکود بازار مسکن هشدار دادند. در این نامه که به امضای حسین‌زاده، مدیرعامل بانک ملی و کورش پرویزیان، مدیرعامل بانک پارسیان رسیده، با اشاره به مشکلات بانک‌ها در اجرای مواد 16 و 17 قانون رفع موانع تولید، آمده است: رکود حاکم بر بازار مسکن و ساختمان به‌رغم آگهی‌های بانک‌ها و موسسات اعتباری در جراید کشور بدون جذب خریدار برای اینگونه املاک ولو با قیمتی کمتر از مبلغ کارشناسی، فروش آنها را با مشکل روبه‌رو کرده است. بانک‌های خصوصی و دولتی در نامه خود از اسحاق جهانگیری خواسته‌اند «موجباتی فراهم ‌آید تا با بازگشت رونق بیشتر در بازار مسکن و ساختمان، فرصت تعیین شده جهت فروش املاک بانک‌ها اعم از تملیکی قهری که ناخواسته موجب حبس منابع بانک‌ها شده است یا سایر دارایی‌های مورد اشاره در قانون، حداقل برای یک‌سال آینده تمدید شود».


وزیر صنعت، معدن و تجارت:
برخورد با حقوق‎های نجومی نباید اولویت کشور باشد
وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه حقوق‎های نجومی براساس نظام‎مندی بود، گفت: آیا کشور گیر این 2 میلیارد تومان است؟ به گزارش  فارس، محمدرضا نعمت‌زاده در جلسه بررسی مسائل و مشکلات بخش صنعت، معدن و تجارت خراسان‌جنوبی با بیان اینکه یک قوه می‎خواهد در کشور کار کند و قوه دیگر ایراد می‎گیرد، اظهار داشت: متأسفانه در این کشور باید یکی دو نفر کار کنند و 10 تا 20 نفر به امور نظارت کنند که در دنیا این موضوع بر عکس است. وی با اشاره به اینکه این موضوع از مبانی توسعه ملی به حساب می‎آید، تصریح کرد: باید تلاش کنیم این نظام‎مندی را در قوه‌قضائیه، مجریه و مقننه درست کنیم. وی به دیدار هفته پیش خود با رئیس سازمان بازرسی کل کشور اشاره کرد و توضیح داد: یکی از بحث‎هایی که پیش آمد بحث حقوق‎های نجومی بود که وی گفت در این زمینه ما هیچ موردی را خلاف مقررات نیافتیم و اگر شخصی بیشتر گرفته براساس نظام‎بندی بوده است ولی از لحاظ قانون و مقررات خلافی نیست. وی اعلام کرد: به‌خاطر این افراد کل کشور را بهم ریخته‌‏ایم و از صبح تا شب دنبال خلافکارانیم به خاطر اینکه 2 میلیارد تومان را پس بدهند؛ آیا کشور گیر این 2 میلیارد تومان است؟ نعمت‎زاده بیان داشت: خودمان را سرگرم این مسائل کرده‎ایم و از مسائل اصلی کشور مانند صادرات، عمران، آبادی، توسعه، اشتغال و رونق دور شده‎ایم، اگرچه دلمان می‎خواهد به این مسائل رسیدگی کنیم ولی زمانی که درگیر مسائل پیش پاافتاده هستیم  به این امور نمی‎رسیم.

بررسی مصوبه اعلام عمومی حقوق مدیران
رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به نامه حاجی دلیگانی، عضو کمیسیون تلفیق مجلس درباره حذف غیرقانونی مصوبه این کمیسیون مبنی بر اعلام عمومی حقوق و مزایای مدیران، دستور داد این موضوع توسط رئیس کمیسیون تلفیق مجلس بررسی شود. به گزارش فارس، در جدیدترین واکنش اعضای کمیسیون تلفیق مجلس به حذف مصوبه این کمیسیون درباره الزام دولت به افشای عمومی حقوق و مزایای مدیران، یکی از اعضای این کمیسیون با ارسال نامه‌ای به رئیس مجلس، خواستار اصلاح این اقدام شد. حسینعلی حاجی‌دلیگانی، عضو کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی با انتشار نامه‌ای به علی لاریجانی، رئیس مجلس خواستار اصلاح گزارش این کمیسیون درباره لایحه برنامه ششم توسعه و بازگشت عبارت «و عموم مردم» به تبصره 5 ماده 38 این گزارش شد. در پی‌نوشت این نامه هم لاریجانی به حمیدرضا حاجی‌بابایی، رئیس کمیسیون تلفیق مجلس دستور داد این قضیه را رسیدگی و نظر خود را اعلام کند.
 


Page Generated in 0/0048 sec