printlogo


کد خبر: 169372تاریخ: 1395/10/5 00:00
آوای شهر

معاون محیط‌زیست استان تهران:
آلودگی هوا ادامه دارد
معاون محیط‌زیست استان تهران با بیان اینکه کیفیت هوای تهران  یکشنبه هم در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس خواهد بود، گفته است: «تمام مدارس پایتخت باز است». محمد رستگاری درباره آخرین وضعیت کیفیت هوای تهران گفت: در 24 ساعت گذشته میزان غلظت آلاینده‌ها فراتر از حد مجاز بود و روی عدد 154 قرار داشت که نشان‌دهنده شرایط ناسالم برای تمام گروه‌های سنی است. وی افزود: پیش‌بینی می‌شود از حجم آلاینده‌ها تا فردا کاسته شود اما همچنان کیفیت هوا در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس خواهد بود. رستگاری درباره احتمال تعطیلی دوباره مهدهای‌کودک و مدارس گفت: یکشنبه تعطیلی نخواهیم داشت و تمام مدارس در تمام مقاطع تحصیلی باز خواهد بود.

3 میلیون سفر با مترو در روز
«برای ایجاد روزانه بیش از 3 میلیون سفر توسط متروی تهران، نیازمند اجرای کارهای عملیاتی، فنی، تعمیرات و نگهداری به صورت شبانه‌روزی در خطوط مترو هستیم». محمد احمدی‌بافنده، مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه با بیان این مطلب به باشگاه خبرنگاران گفته است: «در حال حاضر 106 ایستگاه فعال در متروی تهران وجود دارد که نشان از رشد 5 برابری آن دارد، همچنین یکهزار و 280 واگن در خطوط مترو مورد استفاده قرار گرفته که این میزان نسبت به سال 84 حدود یکهزار واگن افزایش یافته و روزانه 3 میلیون سفر به وسیله متروی تهران انجام می‌شود که این تعداد سفر نیازمند اجرای کارهای عملیاتی، فنی، تعمیرات و نگهداری به صورت شبانه‌روزی در این خطوط است. وی در ادامه درباره بومی‌سازی قطعات در صنعت مترو گفت: بومی‌سازی به معنی قطع ارتباط با جهان و دیگر کشورها نیست که به طور صد درصد از تولیدات داخلی استفاده کنیم، بلکه به این معنی است که دانش تخصصی خود را در این زمینه ارتقا دهیم تا در مذاکرات با کشورهای غربی، قدرتمندتر ظاهر شویم.

افتتاح 176خانه ورزش تا پایان سال
رئیس سازمان ورزش شهرداری تهران از افزایش مجموعه‌های ورزشی چندمنظوره پایتخت تا پایان سال خبر داد. محمد رضایی با اشاره به توسعه زیرساخت‌های ورزشی طی سال‌های  گذشته در تهران به شهرنوشت اظهار داشت: در ابتدای امسال 322 مجموعه ورزشی چندمنظوره در پایتخت داشتیم که به همت مدیریت شهری این مراکز با تمرکز بر تمام مناطق تا پایان سال به 400 مجموعه افزایش پیدا می‌کند. وی با بیان اینکه در حال حاضر 560 زمین چمن در تهران فعال است، افزود: تعداد این زمین‌ها امسال افزایش نخواهد داشت اما تمهیدات لازم برای راه‌اندازی
176 خانه ورزش در محلات پیش‌بینی شده است. تحت این شرایط امسال شاهد آن خواهیم بود که تعداد خانه‌های ورزش در محلات از 178 به 354 خانه ورزش افزایش یابد.


افتتاح بخش زیارتی صحن  فاطمه زهرا(س) در اسفندماه
همزمان با ولادت دخت نبی مکرم اسلام در 29 اسفند بخش زیارتی صحن فاطمه زهرا(س)  در حرم امیرالمومنین افتتاح می‌شود که افتتاح بقیه بخش‌ها شامل کتابخانه، موزه، اداری و  آشپزخانه هم پایان سال 96 خواهد بود. به گزارش «وطن امروز» حسن پلارک، رئیس ستاد بازسازی عتبات با اعلام این مطلب گفته است: «تزئین و طلاکاری 2 گلدسته از ایوان نجف باقی‌مانده که در مرحله بعدی انجام خواهد شد.» وی افزود: کارگاه تجهیز شده برای ترمیم و بهسازی گنبد مطهر علوی در اختیار کارگاه طلاکاری گلدسته‌ها قرار می‌گیرد. رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات با اشاره به سختی‌های طلاکاری گنبد مطهر امیر‌المومنین(ع) خاطرنشان کرد: به دلیل الزام به حفظ آثار تاریخی نمی‌توانیم خشت‌های این گنبد را جمع‌آوری کنیم لذا طلاکاری باید در محل انجام شود که مخاطرات خاص خودش را دارد اما طلاکاران نسل قدیم با تلاش زیادی سعی کرده‌اند تجربه خود را به نسل جدید منتقل کنند تا برای طلاکاری گلدسته‌ها به روش ملقمه استفاده لازم به عمل آید. وی تصریح کرد: متبرع این بخش از طرح توسعه و ترمیم گلدسته‌های حرم مطهر امام علی (ع) فرهنگیان استان کرمان هستند که هزینه‌های آن را متقبل شده‌اند.
 


Page Generated in 0/0052 sec