printlogo


کد خبر: 169385تاریخ: 1395/10/5 00:00
اخبار

«بصیرت از نگاه قرآن» به کتابفروشی‌ها رسید
کتاب «بصیرت از نگاه قرآن» با محوریت بررسی این موضوع در قرآن در آستانه حماسه ۹دی از سوی نشر کتاب جمکران منتشر شد. به گزارش فارس، کتاب «بصیرت از نگاه قرآن» اثر علی‌مراد سعیدی از سوی انتشارات کتاب جمکران منتشر شد. آنچه نویسنده کتاب «بصیرت از نگاه قرآن» را تشویق کرد تا درباره این عنوان هدایتگر قرآنی دست به قلم شود، این بود تا مشتاقان مفاهیم قرآن و آنان که در صدد کسب این معرفت عظیمند را از سرچشمه زلال قرآن سیراب کند. محتوای این کتاب نه تخیلات یک نویسنده است بلکه آموزه‌های قرآن است که بیانگر دغدغه الهی برای هدایت بندگان خویش است که نویسنده نیز تشنه کسب آن آموزه‌های بزرگ الهی بوده است. کتاب «بصیرت از نگاه قرآن» در شمارگان یکهزار نسخه و با قیمت 10هزار تومان منتشر شده و در کتابفروشی‌های سراسر کشور و فروشگاه‌های پاتوق کتاب در مراکز استان‌ها قابل تهیه است.

در حاشیه جشنواره شعر انقلاب رونمایی می‌شود
«امین زبان و ادب پارسی»
 کتاب «امین زبان و ادب پارسی» شامل راهکارهای علمی و عملی رهبر معظم انقلاب برای گسترش زبان فارسی در حاشیه برگزاری ششمین دوره جشنواره شعر انقلاب رونمایی می‌شود. به گزارش تسنیم، کتاب «امین زبان و ادب پارسی» دربردارنده راهکارهای علمی و عملی رهبر معظم انقلاب برای گسترش زبان فارسی است که از سوی انتشارات انقلاب اسلامی به چاپ رسیده است. این کتاب قرار است با حضور جمعی از شاعران انقلاب، در اختتامیه ششمین دوره جشنواره شعر انقلاب در شیراز رونمایی شود. کتاب حاضر با 2 مقدمه از غلامعلی حدادعادل و محمدحسن مقیسه در 7 فصل 260 صفحه‌ای توسط انتشارات انقلاب اسلامی منتشر شد. «امین زبان و ادب پارسی»، مجموعه‌ای از سخنان و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره‌ حفظ و گسترش زبان فارسی است بویژه از آن جهت که می‌تواند توجه جوانان مؤمن و انقلابی را به جایگاه رفیع این زبان جلب کند و دلبستگی به زبان و ادب فارسی را در آنان فزون‌تر سازد، سودمند است. باید امیدوار بود که ملت ما فرصت داشتن رهبری ادیب و سخن‌دان و سخن‌شناس را مغتنم شمارد و در برابر توفانی که می‌خواهد با پنهان شدن پشت نقاب «جهانی شدن» همه‌ مظاهر هویت و ملیت کشورها و ملت‌ها را محو کند، ایستادگی کند. این کتاب، با توجه به دلواپسی‌ها و امیدبخشی‌های رهبر دانشور انقلاب اسلامی، حضرت آیت‌الله‌العظمی سیدعلی خامنه‌ای (مدظله)، درباره زبان فارسی پدید آمده است. ایشان در دیداری که در تاریخ 19 آذر 1392 با اعضای شورایعالی انقلاب فرهنگی داشته‌اند، نگرانی عمیق خویش را از وضعیت کنونی زبان فارسی با این جمله‌ کوتاه و ژرف بیان کرده‌اند: «من خیلی نگران زبان فارسی‌ام؛ خیلی نگرانم... من می‌بینم کار درستی در این زمینه انجام نمی‌گیرد و تهاجم به زبان زیاد است.» همچنین کتاب «سکوت سرشار از هیاهو» دربردارنده مجموعه‌ای از سروده‌های شاعران کشورهای اسلامی به همراه زندگینامه آنها از دیگر آثاری است که در این مراسم رونمایی می‌شود. این کتاب به کوشش موسی بیدج منتشر شده است.

رونمایی از سینمایی «شکرستان» در جشنواره فجر
سینمایی «شکرستان» با تفاوتی اساسی در قیاس با قسمت‌های قبلی و سریال آن رونمایی می‌شود. به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان؛ فیلم سینمایی «شکرستان» به تهیه‌کنندگی جواد فرهانی این روزها وارد مرحله نهایی میکس شده است.  سینمایی «شکرستان» بالاخره پس از 7 سال در سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر رونمایی می‌شود و به نحوی ادای دینی به هنرمند این مرز و بوم زنده‌یاد مرتضی احمدی است.  سینمایی «شکرستان» تفاوت اساسی با قسمت‌های قبلی و سریال آن دارد و با رویکرد سینمای مردمی ساخته می‌شود. احتمال می‌رود این فیلم گیشه موفقی داشته باشد. این اثر کاری مشترک بین موسسه ماه نگاران و موسسه انیمیشن ایفا تصویر است.
 


Page Generated in 0/0043 sec