printlogo


کد خبر: 169386تاریخ: 1395/10/5 00:00
رویدادها

بازبینی بیش از ۶۰ درصد فیلم‌های متقاضی جشنواره فجر
با اتمام مهلت ارائه فیلم‌ها به دبیرخانه جشنواره فیلم فجر، هیات انتخاب جشنواره روزهای پرکاری را سپری می‌کند. به گزارش فارس، آخرین زمان تحویل نسخه نهایی فیلم راه‌یافته به جشنواره (به صورتDCP)، روز چهارشنبه اول دی 1395 بود و هر فیلمی که قرار بود به جشنواره ارائه شود حتماً ارائه شده و قوانین جشنواره را برای انتخاب و داوری پذیرفته است. با توجه به اعلام دبیرخانه جشنواره فیلم فجر  37 فیلم اول و 73 فیلم بلند سینمایی برای حضور در بخش «چشم‌انداز سینمای ایران» فرم پر کرده‌اند که باید دید چه تعداد از این فیلم‌ها برای حضور در جشنواره ارائه شده‌اند. با احتساب این تعداد فیلم، تاکنون هیات انتخاب بیش از 50 فیلم را مورد ارزیابی قرار داده‌اند و برای دیدن همه آثار مجبور به حضور هر روزه در موزه سینما هستند. از روز پنجشنبه از هیات انتخاب خواسته شد تا روزانه به دیدن فیلم‌های جشنواره و ارزیابی آثار بپردازند. تنها فیلمی که از فیلمسازان باسابقه سینمای ایران برای هیات انتخاب به نمایش درآمده فیلم «یک روز بخصوص» همایون اسعدیان و «گشت 2» سعید سهیلی است و فیلمسازان باسابقه سینمای ایران از جمله حمید نعمت‌الله، مهدی کرم‌پور، مهدی صباغ‌زاده، احمدرضا معتمدی، تهمینه میلانی، پوران درخشنده، مسعود جعفری‌جوزانی، محمدهادی کریمی و وحید جلیلوند به نمایش در نیامده است.

تازه‌ترین داستان گودینی نوشته شد
روایت هجوم داعش و رشادت مدافعان حرم در «اشباح سیاه»
محمدعلی گودینی تازه‌ترین اثر خود را به هجوم داعش به کشور سوریه و رشادت رزمندگان مدافع حرم اختصاص داد.
به گزارش فارس، محمدعلی گودینی، نویسنده پیرامون تازه‌ترین اثر خود اظهار داشت: در حال نگارش چند داستان کوتاه هستم. وی در ادامه با بیان اینکه شهرستان ادب قرار است مجموعه‌ای را منتشر کند و داستان کوتاهی به قلم من نیز در آن مجموعه گنجانده خواهد شد، گفت: این اثر داستانی حدود 20 صفحه خواهد بود و پیرامون نسل‌کشی داعشی‌ها در سوریه است. گودینی همچنین به نام این داستان کوتاه اشاره و تصریح کرد: «اشباح سیاه» نام این اثر است که در بخشی از آن به رشادت رزمندگان مدافع حرم و شهادت برخی از مدافعان اشاره شده است. این اثر از سوی شهرستان ادب منتشر خواهد شد. براساس این گزارش، کتاب‌هایی چون تالار پذیرایی پایتخت، آیت ولایت: زندگینامه داستانی شهید مظلوم استاد دکتر سیدحسن آیت، دانستنی‌های انقلاب اسلامی برای جوانان 99: آسمان پرستاره، زنی با کفش‌های مردانه  و... از جمله آثار این نویسنده است.

کتاب «بچرخ تا بچرخیم» منتشر شد
کتاب «بچرخ تا بچرخیم» به همت انتشارات اوج کودک و نوجوان به چاپ رسید. به گزارش تسنیم، مهدی مقامی مدیر انتشارات اوج کودک و نوجوان اظهار داشت: کتاب «بچرخ تا بچرخیم» با موضوع خودباوری و تقویت اعتماد به نفس ملی، آماده ورود به بازار کتاب است و بزودی در مراکز فرهنگی کشور توزیع خواهد شد.وی گفت: پس از تجربه موفق انیمیشن «بچرخ تا بچرخیم» در مرکز اوج کودک و نوجوان که از شبکه کودک و نوجوان پخش و با استقبال خوبی از سوی کاربران فضای مجازی نیز مواجه شد؛ کتابی با این عنوان به قلم محمد سرشار به تحریر درآمده است و به صورت تمام رنگی و به همراه لوح فشرده انیمیشن «بچرخ تا بچرخیم» آماده عرضه است. مقامی تاکید کرد: این کتاب تاکنون 2 جایزه ویژه «رسول آفتاب» و «عمار» را دریافت کرده است وعلاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به فروشگاه شادزی در خیابان سیدجمال‌الدین اسدآبادی، بالاتر از میدان سیدجمال بین خیابان 44 و 46، پلاک 358 یا با تلفن 88214440 این کتاب را برای عرضه در فروشگاه‌های سراسر کشور سفارش دهند. گفتنی است، کتاب بچرخ تا بچرخیم به صورت استاندارد حرفه‌ای برای مخاطب کودک تولید شده است و لبه‌های کتاب به صورت نیم‌گون (دال‌بر) که نوعی طراحی ایمن برای کودکان است طراحی شده است.


Page Generated in 0/0048 sec