printlogo


کد خبر: 169394تاریخ: 1395/10/5 00:00
جنایت هولناک تروریست‌ها پیش از ترک حلب

کشف بقایای شهدای سوری شامل کودکان که در آخرین روزهای پیش از آزادی حلب به شکل فجیعی توسط تروریست‌های مورد حمایت غرب سلاخی شده بودند، با سکوت رسانه‌های زنجیره‌ای سلطه مواجه شده است. براساس گزارش‌ها و تصاویر ارسالی  از حلب، تروریست‌های تکفیری ائتلاف جیش‌الفتح پیش از خروج از محله‌های شرقی شهر مرتکب جنایت هولناکی علیه غیرنظامیان و سربازان ارتش در مدرسه‌ای در محله‌«السکری» شده‌اند. در ادامه عملیات جست‌وجو در آخرین مناطقی که تروریست‌های تکفیری در شرق حلب ترک کردند،‌ پیکرهای 105 شهید کشف شد که تاریخ اعدام آنها احتمالا به روزهای اخیر مربوط می‌شود. اما آنچه این اعدام جمعی را به یک فاجعه هولناک تبدیل کرده میزان قساوتی است که  تروریست‌ها به خرج داده‌اند. سرهای بریده کودکان، بدن‌های قطعه قطعه شده و  صورت‌های مثله شده و همچنین فاصله نزدیک مقتل این شهدا نشان از وحشی‌گری کسانی دارد که غرب آنها را آزادی‌خواه می‌نامد.
آلوده کردن آب دمشق
از طرف دیگر روز گذشته بر اثر آلوده شدن آب شرب دمشق توسط تروریست‌ها، مسؤولان پایتخت سوریه مجبور به قطع شبکه آب لوله‌کشی شهر شدند. اداره آب و فاضلاب دمشق بلافاصله اقدام به جداسازی آب آلوده پیش از مخلوط شدن با ذخیره آب پایتخت کرد. یک منبع میدانی در اداره آب و فاضلاب دمشق به تسنیم گفت: تروریست‌های حاضر در شهرک عین‌‌الفیجه در غوطه غربی، ‌اقدام به ریختن نفت‌کوره(از مشتقات نفتی) در لوله آب شرب این منطقه کردند که تا دمشق امتداد دارد. به تمام واحدهای این سازمان اطلاع داده شده است برای جبران کمبود آب و ادامه تامین آب شرب پایتخت از ذخایر آب استفاده کنند. آلوده‌سازی آب پایتخت از سوی تروریست‌های جبهه‌ النصره در شرایطی صورت می‌گیرد که تروریست‌ها با ابتکارعمل آشتی در روستاهای وادی بردی با وجود خشم و نارضایتی مردم با حضور آنها مخالفت می‌کنند. آنها روستاها و مناطق مسکونی را به سبب اقدامات جنایتکارانه‌ خود در معرض ویرانی و تخریب قرار داده‌اند.
تبریک پوتین به اسد
ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه در تماس تلفنی با بشار اسد، همتای سوری خود ضمن تبریک آزادی حلب گفت اکنون تمرکز باید بر حل بحران سوریه باشد. کرملین در بیانیه‌ خود از تلاش همه کسانی که برای مبارزه با تروریسم بین‌المللی در سوریه متحد شدند تقدیر کرد. رئیس‌جمهور روسیه، پیش‌تر روز جمعه در نشست خبری پایان سال 2016 نیز گفته بود تخلیه حلب گامی «بسیار مهم» به‌سوی ثبات در سوریه بود که بدون کمک روسیه، ایران و ترکیه و همچنین حسن‌نیت بشار اسد ممکن نبود.
پیشروی ارتش در حمص
ارتش سوریه که پس از آزادسازی حلب از اشغال تروریست‌ها روحیه بالایی دارد، به پیشروی‌های مهمی علیه مواضع تروریست‌ها در استان حمص دست ‌یافت. نیروهای دولتی سوریه دیروز  موفق شدند تروریست‌های داعش را از چندین منطقه استراتژیک در استان حمص در مرکز کشور عقب راندند. نیروهای ارتش سوریه موفق شدند با عقب راندن تروریست‌ها، تپه قبه و مناطق اطراف آن را در حومه شهر حمص تحت کنترل خود درآورند. به گفته منابع نظامی، در این عملیات بیش از 40 تروریست کشته شدند. به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) ارتش این کشور حمله عناصر تروریستی به منطقه جب‌الجراح در 75 کیلومتری شرق شهر حمص را ناکام گذاشتند. تروریست‌ها در حمله گسترده قصد اشغال ایستگاه چهارم و فرودگاه نظامی التیفور در شرق حمص را داشتند. در این حمله 20 تن از عناصر تکفیری از جمله ابوبکر حلفایا یکی از سران تروریستی به هلاکت رسیدند و تجهیزات و سلاح‌های تروریست‌ها منهدم شد.

ندامت دیرهنگام دیپلمات انگلیسی درباره سوریه
سفیر سابق انگلیس در سوریه سیاست‌های کشورش درباره سوریه را در تمام مراحل «نادرست» خواند. پیتر فورد در مصاحبه‌ای با بی‌بی‌سی گفت: انگلستان با تشویق و حمایت از گروه‌های شورشی در سوریه گام در مسیری گذاشت که محکوم به شکست بود؛ این وضعیت به کشته و زخمی شدن صدها هزار غیرنظامی منجر شد که قابل پیش‌بینی بود. فورد که بین سال‌های 2003 تا 2006 سفیر بریتانیا در دمشق بود، معتقد است بریتانیا یا باید خود به سوریه نیرو اعزام می‌کرد یا از حمایت از جریان‌های معارض خودداری می‌کرد.
 


Page Generated in 0/0056 sec