printlogo


کد خبر: 169397تاریخ: 1395/10/5 00:00
چهارگوشه

دوترته: سازمان ملل را آتش می‌زنم
رئیس‌جمهور فیلیپین ضمن انتقاد از «بی‌طرف نبودن» سازمان ملل، تهدید کرد ساختمان این سازمان را به آتش می‌کشد. براین اساس، رودریگو دوترته در بازدید از یک پایگاه نظامی در جنوب فیلیپین گفت: «می‌توانید به سازمان ملل شکایت کنید اما من وقتی به آمریکا بروم، ساختمان سازمان ملل را آتش خواهم زد». این تهدید پس از آن صورت گرفت که شورای حقوق بشر سازمان ملل، پس از بروز قتل‌های زنجیره‌ای سوداگران مواد مخدر در فیلیپین، خواستار اجرای تحقیقاتی در این کشور شد.

دستور مرکل برای اخراج پناهجویان
حمله تروریستی یک پناهجو به بازار کریسمس برلین در کنار ادامه کاهش محبوبیت حزب حاکم آلمان تا مرز
30 درصد، آنگلا مرکل را مجبور کرد بر تمام ادعاهای قبلی خود در ارتباط با پناهجویان خط بطلان کشیده و خواستار اخراج  سریع آنها شود. صدراعظم آلمان جمعه گذشته در تماس تلفنی با باجی قائدالسبسی، رئیس‌جمهور تونس گفت دولت برلین قصد دارد برای افزایش امنیت در آلمان، شماری از پناهجویان را اخراج ‌کند. در همین حال، نتایج یک نظرسنجی نشان می‌دهد حمایت‌ها از حزب «آلترناتیو برای آلمان»- که یک حزب مخالف حضور پناهجویان است- بعد از این حمله افزایش یافته است.

هواپیماربایی با سلاح تقلبی
2 هواپیماربا روز جمعه یک ایرباس 320 خطوط هوایی «افریقیه» را با 118 سرنشین ربودند و آن را مجبور به فرود اضطراری در جزیره مالت کردند. هواپیماربایی در نهایت بدون خونریزی و با تسلیم شدن هواپیمارباها به پایان رسید.به گفته جوزف موسکات، نخست‌وزیر مالت ربایندگان از کلت کمری و نارنجک‌های تقلبی استفاده کردند تا مسیر هواپیما را به سمت رم تغییر دهند.

بازگشت 800 تروریست به تونس
وزیر کشور تونس با انتقاد از ضعف دستگاه‌های اطلاعاتی کشورش اعلام کرد 800 نفر از افراد مسلح افراطی تونسی که در سایر کشورها می‌جنگیدند به تونس بازگشتند. پیش‌تر دولت تونس اعلام کرده بود یکصد و 57 تشکل را به دلیل داشتن ارتباط مشکوک در حمایت از تروریسم منحل کرده است.
 
تظاهرات حامیان شیخ عیسی در نیجریه
شهر کانو بزرگ‌ترین شهر نیجریه، روز جمعه گذشته شاهد برگزاری تظاهرات گسترده مردمی پس از اقامه نماز جمعه بود. شیخ سنوسی عبدالقادر کانو، سخنگوی جنبش اسلامی نیجریه در این‌باره گفت: ما یورش نیروهای امنیتی بحرین به محل تحصن طرفداران شیخ عیسی قاسم، رهبر معنوی انقلاب بحرین را محکوم می‌کنیم. شیخ سنوسی همچنین تاکید کرد که ما لغو تابعیت شیخ عیسی قاسم و استمرار ظلم علیه شیعیان در بحرین را محکوم می‌کنیم. تظاهرکنندگان نیجریه همچنین آل‌سعود را به حمایت از دولت بحرین برای هدف قرار دادن تحصن‌کنندگان در مقابل منزل شیخ عیسی قاسم متهم کردند.

کلیساهای آمریکا  اهداف بعدی داعش
پلیس فدرال آمریکا (اف‌بی‌آی) به شهروندان این کشور درباره احتمال حملات تروریستی در خلال تعطیلات سال نوی میلادی هشدار داده است. براین اساس، اف‌بی‌آی و وزارت امنیت داخلی آمریکا، روز جمعه در بیانیه‌ای خطاب به نیروهای امنیتی گفتند کلیساها و مراکز اجتماع مهم‌ترین اهداف اینگونه حملات احتمالی خواهد بود. این هشدار پس‌ از آن صادر شد که فهرستی از کلیساهای سراسر آمریکا در گروهی وابسته به داعش در رسانه‌های اجتماعی منتشر شد.

ترور عضو ارشد حزب حاکم ترکیه
منابع امنیتی ترکیه از ترور یک عضو ارشد حزب حاکم «عدالت و توسعه» به دست افراد مسلح خبر دادند. یلماز بولوت، عضو ارشد حزب عدالت و توسعه توسط افراد مسلح ناشناس ترور و کشته شد. طبق اعلام این منابع، ایلماز بولوت، معاون حزب عدالت و توسعه در منطقه چانکایا صبح شنبه در این منطقه که در آنکارا واقع شده است، هدف گلوله افراد مسلح قرار گرفت و در دم جان باخت. منابع پلیس ترکیه اعلام کردند تحقیقات جنایی برای دستگیری عاملان ترور آغاز شده است.
 


Page Generated in 0/0052 sec