printlogo


کد خبر: 169414تاریخ: 1395/10/6 00:00
نامه 30 اصلاح‌طلب مقیم خارج کشور به رئیس‌جمهور جدید آمریکا
فتنه‌گران به ترامپ: ایران را تحریم کن!

 اصلاح‌طلبان این بار تور کاسبی خود را برای دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور منتخب آمریکا پهن کرده‌اند. عوامل این جریان سیاسی که پیش از این هم در دوران جورج بوش پسر و هم در دوران اوباما به صورت علنی و غیرعلنی درخواست‌های همکاری خیانت‌بار خود را مطرح کرده بودند، در تازه‌ترین اقدام به دنبال ایجاد یک معامله جدید با رئیس‌جمهور منتخب آمریکا یعنی دونالد ترامپ هستند. در همین راستا 30 اصلاح‌طلب مقیم خارج از کشور که در میان آنها چهره‌های نمادین جریان اصلاح‌طلبی طی 2 دهه اخیر به چشم می‌خورند، طی نامه‌ای به دونالد ترامپ، مطالبه‌ای خوشایند او مطرح کرده و از وی خواستند تحریم‌های اقتصادی علیه ایران را تشدید کند. اصلاح‌طلبان که در دوران ریاست‌جمهوری باراک اوباما در قالب پروژه تغییر از درون در ایران، معامله‌های گسترده‌ای با اوباما داشته‌اند، این بار با ترامپ نیز طرح دوستی ریخته‌اند و برخلاف رویه سابق خود، خواستار تجدید نظر او در توافق هسته‌ای و تشدید تحریم‌های ایران شدند.  این طیف از اصلاح‌طلبان که همکاری علنی با منافقین و تروریست‌های رجوی دارند از سوی برخی افراد نزدیک به ترامپ از جمله رودی جولیانی، شهردار سابق نیویورک نیز حمایت می‌شوند. نکته قابل تامل اینکه این نامه شامگاه 3 دی‌ماه یعنی مصادف با سالروز عملیات کربلای4 مطرح شد که در این عملیات با خیانت منافقین تعداد زیادی از جوانان هموطن‌مان به شهادت رسیدند. اکنون نیز اصلاح‌طلبان نزدیک به تروریست‌های رجوی در سالروز چنین حادثه‌ای، اقدام به یک اقدام خیانت‌بار دیگر کرده و از رئیس‌جمهور منتخب آمریکا خواستند تحریم‌های اقتصادی علیه ایران را تشدید کند.  این خبر را شنبه‌شب شبکه آمریکایی فاکس‌نیوز منتشر کرد. «فاکس نیوز» در گزارشی اختصاصی از تلاش برخی اصلاح‌طلبان برای دیدار حضوری یا حتی تماس تلفنی با «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور منتخب آمریکا خبر داد.  بنا بر این گزارش، این افراد که حدود 30 نفر می‌شوند، در نامه‌ای به ترامپ از وی خواسته‌اند ضمن تجدید نظر در توافق هسته‌ای، تحریم‌های تازه‌ای علیه ایران وضع کند.  در بخشی از این نامه آمده است: «در زمان مبارزات انتخاباتی شما، ما و میلیون‌ها ایرانی، هم‌عقیده با اعتراض صریح شما به توافق اتمی اوباما، رئیس‌جمهور کنونی با جمهوری اسلامی ایران بودیم. صمیمانه امیدواریم با انتخاب دولت جدید و کنگره برای نخستین‌بار فرصتی برای بازنگری نسبت به عواقب فاجعه‌بار این توافق و اجرای تعهدی که به رای‌دهندگان در این زمینه داده شد، فراهم شود».  در بخش دیگر این نامه آمده است: «امیدواریم تحت رهبری شما آمریکا به مردم ایران برای باز پس‌گیری کشور از اسلامگرایانی که 4 دهه است در راس کشور هستند، کمک کند».  امضاکنندگان این نامه ضمن مقایسه ایران با داعش، حملات صورت گرفته در اروپا را هم به جمهوری اسلامی مرتبط کرده و نوشته‌اند اقدامات ایران آغازگر بحران تروریسم بوده است. در این نامه همچنین از دولت اوباما به خاطر عدم حمایت علنی از فتنه 88 نیز انتقاد شده است. سیاوش صفوی، احمد باطبی، مجید محمدی، امیرحسین اعتمادی و شماری دیگر از افرادی که پیش‌تر هم از کنگره آمریکا خواسته بودند تحریم‌های تازه‌ای علیه ایران وضع کند، از امضاکنندگان این نامه هستند.  به گزارش مشرق، علی صفوی از اعضای برجسته گروهک منافقین در مصاحبه با فاکس‌نیوز محتوای این نامه را تکرار کرده و از ترامپ خواسته با ادعای نقض حقوق بشر و حمایت از تروریسم، تحریم‌های شدیدتری علیه ایران وضع کند.
خیانت از موسوی تا باطبی
در میان اسامی نویسندگان نامه به ترامپ، نام احمد باطبی، اسطوره جریان دانشجویی اصلاحات در دهه 70 نیز به چشم می‌خورد. باطبی یکی از عوامل اصلی آشوب‌های سال 1378 بود و عکس معروف او با یک زیرپیراهن خونین مقابل دانشگاه تهران هنوز هم نماد جریان دانشجویی اصلاحات در ایران است. البته او بعدها که از ایران فرار کرد، طی مصاحبه‌ای اعلام کرد آن پیراهن خونین را صبح روز 18 تیر خریداری کرده و خون روی آن نیز «خون مرغ» بوده است. باطبی پس از فرار از ایران مدتی را در اردوگاه اشرف، مقر منافقین در عراق گذراند و پس از آن به آمریکا رفت و فعالیت‌های ضد ایرانی خود را با همکاری تلویزیون صدای آمریکا دنبال کرد. انتشار عکس‌های او با جورج بوش در اتاق بیضی کاخ سفید نشان داد او تا چه اندازه مورد مرحمت آمریکایی‌ها و جریان ضدانقلاب خارج‌نشین قرار گرفته است.
اما نامه این 30 اصلاح‌طلب مقیم خارج به ترامپ و درخواست آنها از ترامپ برای تشدید تحریم‌های ایران یادآور نامه معروف سران فتنه به هیلاری کلینتون، وزیر خارجه سابق آمریکاست.
مایکل لدین سال گذشته (1394) نامه سران فتنه 88 به هیلاری کلینتون را فاش کرد. لدین با انتشار مقاله‌ای در نشریه فوربس با اشاره به انتخابات سال 1388 و اتفاقات پس از آن، نوشت: «دولت (آمریکا) تصمیم گرفت پیامی برای گروه (میرحسین) موسوی، جنبش سبز بفرستد. سناتور «شامر» دوستی در وال‌استریت داشت که با سبزها در ارتباط بود و همان فرد به عنوان رابط انتخاب شد». وی که سال 2012 نیز به وجود چنین نامه‌ای اشاره کرده بود، افزود: «از شامر خواسته شد از طرف دولت این پیام را به رهبران سبزها منتقل کند؛ سبزها باید بدانند که این سوالات از جانب وزیر خارجه (آمریکا) ارسال شده است. سوالات اینهاست: ما باید چه کاری انجام دهیم؟ چه کاری نباید انجام دهیم؟» لدین در ادامه نوشته است: «پاسخ در قالب یک یادداشت تایپ‌شده 8 صفحه‌ای، به تاریخ 30 نوامبر 2009 (9 آذر 1388) بود. نویسندگان (نامه) بسیار دقت کرده‌اند. این (نامه) امضا نشده و من دلایل روشنی دارم که چند نفر در تهران روی آن کار کرده‌اند». در این نامه نظام ایران با «شدیداللحن‌ترین» الفاظ نظیر «خشن» و «دیکتاتوری» توصیف و در آن نوشته شده است که رفتار نظام ایران تغییر نمی‌کند. نویسندگان آن نامه به واشنگتن هشدار داده‌ بودند که اگر با تهران به توافق هسته‌ای دست یابد، باید برابر رویکردهای خارجی و داخلی تهران سکوت کند.
واکنش ایرانی‌ها به جدیدترین خیانت اصلاح‌طلبان
نامه خیانت‌بار 30 اصلاح‌طلب خارج‌نشین به دونالد ترامپ با واکنش‌های بسیاری در شبکه‌های مجازی مواجه شد و ایرانیان بشدت به این خیانت آنان انتقاد کردند. در این راستا هشتگ #وطن_فروش نیز به سرعت ترند شد. به گزارش فارس، بخشی از این واکنش‌ها در ادامه می‌آید:
30 تا ایرانی به ترامپ نامه نوشتن که تحریم‌ها رو بیشتر کن و فلان؛ مرزهای خودفروختگی و بی‌شرفی رو جابه‌جا کردن/ وقتی تعهد داده باشی به نفهمیدن! وقتی تفکراتت ناشی از عقده‌هات باشن میشی مثل اینایی که #نامه_به_ترامپ نوشتن و احمقایی که خفه خون گرفتن! /‏زیر پوست روشنفکری و آزادیخواهی اپوزیسیون یه مشت خائن واسه پول و خودشیرینی هموطنانشون رو می‌فروشن/ در سالروز #کربلای4 فرستادن #نامه_به_ترامپ یعنى اگه اینا تو جنگ ایران- عراق بودن صددرصد طرف صدام رو می‌گرفتن/ خسته‌ام، مثل کسی که باطبی یه روزی قهرمانش بوده اما حالا باید هشتگ بزنه #بی_شرف/ حتما می‌دونید که این منفورا اگه ایران بودن داشتید براشون هشتگ free می‌زدید! می‌خواید برا رفقاشون بزنید؟ البته انتخاب با شماست!/احمد باطبی از نویسندگان #نامه_به_ترامپ برای تشدید تحریم‌ها علیه ایران! مثلا سمبل اعتراضات در 18 تیر 78 #کوی_دانشگاهه. بعضیا ببینن با کیا شدن یه جریان!


Page Generated in 0/0066 sec