printlogo


کد خبر: 169418تاریخ: 1395/10/6 00:00
اخبار

امام جمعه شیراز با اشاره به تأمین امنیت در کشور:
هر دولتی با هر تفکری باید دست سپاه را ببوسد
امام‌ جمعه شیراز گفت: هر دولتی با هر تفکری که سر کار بیاید، باید دست سپاه را به‌پاس زحمات و جان‌فشانی‌های نیروهایش برای کشور ببوسد. آیت‌الله اسدالله ایمانی در نشستی به مناسبت 5 دی‌‌ماه، سالروز تشکیل سپاه حفاظت هواپیمایی کشور به‌فرمان امام راحل اظهار داشت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، پاسداری از حریم انقلاب را در تمام ابعاد و زمینه‌ها در کشور بر دوش گرفته است و اساسنامه سپاه همین معنا را تایید می‌کند.  وی اظهار داشت: ظرفیت سپاه جوابگوی تمام مسؤولیت‌ها بدون کم‌وکاست است و هر جا در این نظام کاری زمین می‌ماند، سپاه به زیبایی آن کار را دنبال می‌کند و با تدبیر مناسب جواب آن کار زمین‌مانده را می‌دهد. آیت الله ایمانی با اشاره به آسیب‌های مربوط به هواپیماربایی و... خاطرنشان کرد: پس از سپردن مسؤولیت فرودگاه‌ها به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با فرمان امام راحل، امنیت کامل در این بخش حاصل شد و 32 سال بدون حادثه کار را پیش بردن، نشان از توانمندی‌های بالای سپاه دارد. وی گفت: هر دولتی روی کار بیاید با هر تفکری، باید دست سپاه را ببوسد، چراکه این ارگان انقلابی با تمام توان در خدمت مردم و کشور بوده است و دولت‌ها به سپاه نیاز دارند.

نمایندگان: هزینه ها به حساب قوه قضائیه واریز شده نه حساب شخصی
جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی به همراه علی لاریجانی، رئیس مجلس چندی پیش طی جلسه‌ای با آیت‌الله صادق آملی‌لاریجانی، رئیس قوه قضائیه خواستار شفاف‌سازی حساب‌های قوه قضائیه شدند. به گزارش فارس، در این نشست اسناد و مدارک مربوط به حساب‌های قوه قضائیه در اختیار نمایندگان قرار داده شد که در نهایت حاضران در نشست به این جمع‌بندی رسیدند که هزینه‌های این قوه تماماً به‌ حساب قوه قضائیه واریز شده، نه حساب شخصی. بر این اساس در حاشیه این نشست نمایندگان حاضر در جلسه بیانیه‌ای صادر کردند که در متن آن تأکید شد تمام پول‌ها به‌حساب قوه قضائیه واریز شده و هیچ حساب شخصی در این بین وجود نداشته است.

امروز؛ آغاز رزمایش پدافند هوایی ارتش
فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا گفت: رزمایش بزرگ پدافند هوایی ارتش (مدافعان آسمان ولایت حق) از امروز دوشنبه به مدت ۵ روز در جنوب کشور آغاز می‌شود. به گزارش تسنیم، امیر فرزاد اسماعیلی در نشست خبری گفت: این رزمایش در وسعتی معادل 496 هزار کیلومتر مربع در گستره اهواز، شیراز تا کرمان، بوشهر، هرمزگان، جزایر سه‌گانه، جزیره کیش و جزیره خارک و در تمام مرزهای هوایی این مناطق برگزار می‌شود. وی افزود: در این رزمایش سراسری و مشترک، یگان‌های پدافند هوایی ارتش، سپاه (نیروهای هوافضای سپاه) یگان کنترل عملیاتی نداجا، توپخانه‌های ارتش و سپاه، یگان‌هایی از بسیج و نیروی انتظامی و همچنین جنگنده‌های F4 نیروی هوایی ارتش مشارکت خواهند داشت. فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا(ص) ادامه داد: در این رزمایش سامانه‌های راداری، شنود الکترونیکی و موشکی (ارتفاع پایین، ارتفاع متوسط و ارتفاع بالا) در طیف‌های مختلف فرکانسی توسط ارتش و سپاه به کار گرفته خواهد شد. فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا(ص) اظهار داشت: در این رزمایش همچنین حجم بالایی از شلیک‌ها را خواهیم داشت که این شلیک‌ها پس از کشف هدف توسط قرارگاه پدافند هوایی به سوی دشمن فرضی انجام می‌شود. وی  درباره احتمال تست سامانه موشکی S300 در این رزمایش تأکید کرد: در رزمایش تنها از سامانه‌های بومی استفاده خواهیم کرد البته S300 نیز متعلق به مردم ایران است ولی این سامانه به محض گسترش در غیر از این رزمایش و در بقیه تاکتیک‌ها تست خواهد شد.


Page Generated in 0/0054 sec