printlogo


کد خبر: 169420تاریخ: 1395/10/6 00:00
اخبار

شکایت روحانی از بذرپاش
دولت روحانی از مهرداد بذرپاش، صاحب امتیاز روزنامه «وطن‌امروز» شکایت کرد. در این شکایت که روز
23 آذرماه در دادسرای انقلاب تهران ثبت شده است، علت شکایت نهاد ریاست‌جمهوری، «توهین به رئیس‌جمهور و نشر اکاذیب» عنوان شده است. بر اساس این گزارش، یک ماه پیش از تاریخ این شکایت، 9 آبان‌ماه نیز روزنامه «وطن‌امروز» با شکایت شورایعالی امنیت ملی در دادسرای تهران احضار شد و در نهایت پس از ارائه توضیحات، به اتفاق آرای هیات منصفه مجرم شناخته نشد.


وزیر دادگستری: نجومی بگیران نباید مجازات شوند
هر چه روند رسیدگی به پرونده نجومی‌بگیران پرشتاب و جدی‌تر دنبال می‌شود، در پاستور مخالفت‌ها با این مطالبه عمومی از دستگاه قضا، جدی‌تر و قابل تامل‌تر می‌شود. به گزارش «وطن‌امروز» تازه‌ترین واکنش دولتی‌ها به پرونده حقوق‌های نجومی یک روز پس از خبر حجت‌الاسلام والمسلمین  محسنی‌اژه‌ای درباره احضار نجومی‌بگیران دولتی صورت گرفت. سخنگوی دستگاه قضا روز شنبه گفت 20 نفر از نجومی‌بگیران که در میان آنان اعضای صندوق توسعه ملی نیز به چشم می‌خورند، به دادسرای تهران احضار شدند. به فاصله یک روز پس از این خبر، حجت‌الاسلام مصطفی پورمحمدی، وزیر دادگستری به آن واکنش نشان داد و عملکرد دولت در برخورد با نجومی‌ها را «خوب» ارزیابی کرد و گفت باید از اقدامات دولت در این زمینه قدردانی کرد! او با بیان اینکه قوه‌قضائیه مسؤول عملکرد مالی دولت نیست و نباید برای نجومی‌بگیران پرونده درست و آنان را مجازات کرد، ضمن دفاع از مدیران دارای فیش نجومی، تلویحا از احضار آنان به دستگاه قضا انتقاد کرد. به گزارش فارس، حجت‌الاسلام مصطفی‌ پورمحمدی در جمع خبرنگاران درباره موضوع فیش‌های حقوقی گفت: هیچ قوه‌ای برای قوه دیگری نمی‌تواند شرط بگذارد. وظیفه‌ای بود، دولت تلاش کرد وظیفه خود را انجام دهد که خوب هم عمل کرد. باید بدانیم قوه‌قضائیه مسؤول عملکرد مالی دولت نیست، دیوان محاسبات مسؤول است. وزیر دادگستری گفت: اگر سازمان بازرسی هم به چیزی رسیده طبق قانون پیگیری کند. همه تلاش کردیم به نظام اداری خود توجه کنیم.  پورمحمدی گفت: نظام اداری کشور باید اصلاح شود. ضعف‌های بسیاری داشته و دستاورد خوبی نداشته، همین حقوق‌ها نشان داد دستاوردمان کم بوده است. وی افزود: دولت به کم‌توجهی خود اعتراف و عذرخواهی کرد و تلاش فراوانی برای جبران انجام داد که باید قدردانی کرد. دولت با عزم جدی وارد این مساله شد، به مجلس پیشنهاداتی داد، سقف حقوق تعیین کرد که با جدیت اجرا می‌شود. وزیر دادگستری گفت: قرار است اصلاح شود نه اینکه پرونده تشکیل شود و ٥ نفر مجازات شوند مانند قاچاق و اعتیاد. باید قاچاق و اعتیاد کم شود.


«برجام» دشمنان را پررو کرده است
رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس می‌گوید اظهارات سخنگوی وزارت خارجه آمریکا درباره سردار سلیمانی، سیب و گلابی‎های برجام است که امروز در سفره ملت ما خود را نشان می‎دهد. حجت‌الاسلام نصرالله پژمان‎فر در گفت‌وگو با بسیج، در واکنش به اظهارات اخیر سخنگوی وزارت خارجه آمریکا مبنی بر اینکه سفر سردار سلیمانی به سوریه نقض قطعنامه 2231 است، عنوان کرد: این نوع اظهارات سیب و گلابی‎های برجام است که امروز در سفره ملت ما خود را نشان می‎دهد. وی در ادامه اظهار داشت: یکسری افراد تا قبل از موضوع مذاکرات جرأت نمی‎کردند چنین اظهارنظرهایی کنند اما امروز آمرانه می‎آیند و برای کشور ما تعیین تکلیف می‎کنند و آنها اگر یک چنین توافقاتی نکرده باشند چنین اظهارنظرهایی نمی‎کردند؛ در واقع برجام، دشمنان ما را پررو کرده است. رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس ادامه داد: این مساله نشان‎دهنده این است که یک ضعفی در دیپلماسی ما وجود داشته که زمینه‌چنین برخوردهای غیرمنطقی را از ناحیه آمریکایی‎ها داریم.
 


Page Generated in 0/0121 sec