printlogo


کد خبر: 169423تاریخ: 1395/10/6 00:00
اخبار

دانش‌آموختگان نفت هنوز بلاتکلیفند
جمعی از دانش‌آموختگان دانشگاه صنعت نفت صبح دیروز در اعتراض به تعیین تکلیف نشدن وضعیت استخدامی‌شان از سوی دولت و بویژه وزارت نفت، برای چهارمین‌بار برابر مجلس شورای اسلامی تجمع کردند. یکی از تجمع‌کنندگان در گفت‌وگو با تسنیم، گفت تجمع‌کنندگان خواهان توجه مسؤولان بویژه نمایندگان مجلس به وضعیت استخدامی‌شان در شرکت ملی نفت و بدنه وزارت نفت هستند. همچنین این دانشجویان پس از تجمع
3‌‌ هفته‌ای خود برابر خانه ملت و رایزنی با نمایندگان مجلس شورای اسلامی در راستای حل مشکل‌شان، بیانیه‌ای مبنی بر تعلیق تجمعات‌شان صادر کردند تا مسؤولان ذی‌ربط خواسته‌شان را پیگیری کنند. چندی پیش دانش‌آموختگان صنعت نفت در راستای اجرایی شدن وعده دولت و وزارت نفت برای استخدام‌شان در شرکت ملی نفت به‌‌ مدت 3 هفته مقابل مجلس شورای اسلامی تجمع کردند. فارغ‌التحصیلان دانشکده صنعت نفت معتقدند طبق آیین‌نامه این دانشکده باید با شرط معدل و پس از فارغ‌التحصیلی به استخدام وزارت نفت درآیند؛ البته روند استخدام آنها انجام شده ولی با دستور بیژن نامدارزنگنه، وزیر نفت این روند متوقف مانده است. پیش‌تر، عبدالنبی هاشمی، رئیس دانشگاه صنعت نفت گفته بود باید وزارت نفت دانشجویان صنعت نفت را جذب کند.

اعتراض نیروهای قراردادی وزارت جهاد کشاورزی
عده‌ای از نیروهای قراردادی وزارت جهاد کشاورزی با تجمع برابر مجلس شورای اسلامی نسبت به وضعیت استخدامی‌شان و وجود ناعدالتی در این زمینه اعتراض کردند. به گزارش فارس، وضعیت استخدامی نیروهای قراردادی وزارت جهاد کشاورزی که مدت آن به بیش از 10 سال می‌رسد همچنان بلاتکلیف مانده و پیرامون این موضوع بسیاری از نیروها به دلیل فقدان برنامه‌ریزی‌های صحیح و عدم تبدیل وضعیت گلایه‌هایی را مطرح کردند. در این میان عده‌ای از نیروهای قراردادی وزارت جهاد کشاورزی با حضور در برابر مجلس شورای اسلامی نسبت به بی‌عدالتی و تبعیض پیرامون استخدام و تبدیل وضعیت‌شان اعتراض کردند. پارچه‌نوشته‌هایی با این عناوین که «ریاست محترم جمهور: تلاش نیروهای وزارت جهاد کشاورزی سبب برگزاری جشن خودکفایی گندم شده است»، «آقای لاریجانی چرا به دستور شما نیروهای نهایتاً با 3 سال سابقه پاره‌وقتی بخش خصوصی باید استخدام شوند و نیروهای قراردادی با بیش از 10 سال سابقه همچنان قراردادی با حداقل حقوق باقی مانده‌اند»، «آیا نمی‌خواهید مجوز تغییر وضعیت نیروهای قراردادی جهاد کشاورزی را که بار مالی نیز ندارد صادر فرمایید؟» در دست تجمع‌کنندگان بود.


گلایه‌های مهم صنعتگران از دولت
جلسه معاون اول رئیس‌جمهوری با تشکل‌های تولیدی و رؤسای خانه‌های صنعت، معدن و تجارت استانی با طرح 5 موضوع مهم شنبه گذشته برگزار شد. به گزارش ایسنا، در این جلسه تولیدکنندگان از میزان مالیات واحدهای تولیدی و رشد مالیات این بخش انتقاد کردند. آنها با اشاره به رشد ۱۸ درصدی مالیات در سال ۱۳۹۱، رشد ۱۸ درصدی در ۱۳۹۲، رشد ۳۲ درصدی در ۱۳۹۳ و رشد ۲۳ درصدی در ۱۳۹۴ اظهار داشتند این دوران 4 ساله نمی‌تواند به عنوان دورانی تلقی شود که واحدهای تولیدی با پرداخت مالیات بیشتر روبه‌رو می‌شدند. در ادامه عنوان شد چرا بانک‌ها به محض تعویق و عقب‌افتادگی اقساط وام‌های بانکی، جرایم سنگین و بهره‌های مرکب را مشمول حال تولیدکنندگان می‌کنند. در بخش دیگری از این جلسه برخی تولیدکنندگان عنوان کردند علاوه ‌بر اعتراض نسبت به سود ۱۸ درصدی تسهیلات بانکی به بخش تولید، برخی بانک‌ها خود را مقید به اعمال این نرخ نمی‌دانند و با سود بیشتر از 18درصد وام خود را پرداخت می‌کنند. در این میان اسحاق جهانگیری دستور داد چنانچه مصادیق عینی این موضوع توسط تولیدکنندگان یا خانه‌های صنعت و معدن استانی ارائه شود با آن برخورد می‌شود، چراکه این مساله تخلف محرز است. از سوی دیگر برخوردهای سختگیرانه سازمان تامین اجتماعی و بلوکه شدن حساب برخی تولیدکنندگان به دلیل بدهی به سازمان تامین اجتماعی موضوع مورد اعتراض بخش تولید بود. آنها گفتند چرا سازمان تامین اجتماعی باید از کارفرما ۲۰ درصد بهره دیرکرد بگیرد.
 


Page Generated in 0/0055 sec